2.323 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Kommer katte på p-piller i løbetid? Kommer katte på p-piller i løbetid?

God aften.

Vi havde en lille diskussion herhjemme - meget simpel faktisk, kommer katte som er på p-piller stadig i løbetid? Og parre de sig på trods af p-pillerne?

Jeg tænker det er ulogisk at de skulle gøre det, da p-pillerne vel skal hindre en løbetid, men alligevel mener andre at de gør de altså.

Kan i hjælpe med hvem som har ret?
Kan ikke Google mig frem til det.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kommer katte på p-piller i løbetid?
  • #1   31. maj 2014 For 3 eller 4 år siden, blev min kat gravid i mens hun var på p-piller smiley

• #2   31. maj 2014 Ja, det har jeg også hørt om - men det er vel oftest fordi de kaster pillen op igen.

Men spørgsmålet er mere om de får en "falsk løbetid", altså en løbetid hvor de parrer sig med hanner men ikke kan blive drægtige - eller om p-pillerne går ind og helt fjerner løbetiden, ligesom f.eks med mennesker hvor vi (hvis vi ikke holder pause) slet ikke ville få en menstruation..

Ved ikke om det er forståeligt nok.. smiley

• #3   31. maj 2014 En kat på p-piller kommer ikke i løbetid, men den kan faktisk godt blive gravid, ikke fordi den nødvendigvis kaster pille op, men fordi hvis en hankat påtvinger sig parring med hunkatten, altså voldtager den, så kan hun blive gravid, da p-pillen ikke forhindre ægløsning, da en kat først får ægløsning ved selve parringen, så derfor er en p-pille ikke 100% sikker, den forhindre kun løbetiden og at hunkatten skulle være interesseret i hankatte..

• #4   31. maj 2014 Heidi - Tak for dit uddybende svar! smiley
    Så fik jeg også lært noget i dag.

Så helt skåret ud i pap - så ville en hunkat på p-piller ikke selv vise interesse for en hankat? Og hvis hun alligevel gør det, og de parrer sig, så er chancen for en drægtighed altså meget stor?

Det handler om noget familie, hvis hunkat som er på p-piller, har haft kæreste besøg de sidste par dage - og kattene har parret sig.

• #6   31. maj 2014 Normalt vil en hunkat på p-piller ikke vise interesse i at parre sig med en hankat..

Men en hankat kan godt vise interesse for hunkatten..

Hvis de parre sig så er der meget stor risiko for at hun bliver drægtig, og det kan desværre give problemer under fødslen, killingerne kan blive vanskabte hvis man fortsætter p-pillerne og det kan gøre det svært for hunkatten at føde dem og kan ende dødeligt for hende eller ende med kejsersnit, det behøver ikke at gå sådan, men risikoen er der..

Min anbefaling ville være at hvis de ikke ønsker killinger at de så tager katten til dyrlæge og får den steriliseret også selv om den er blevet drægtig, så fjerner dyrlægen bare killingerne, hunkatten har ikke moderfølelser før hun føder killingerne, så hun registrere intet..

Kommentér på:
Kommer katte på p-piller i løbetid?

Annonce