Kommer katte på p-piller i løbetid? Kommer katte på p-piller i løbetid?
God aften.
Vi havde en lille diskussion herhjemme - meget simpel faktisk, kommer katte som er på p-piller stadig i løbetid? Og parre de sig på trods af p-pillerne?
Jeg tænker det er ulogisk at de skulle gøre det, da p-pillerne vel skal hindre en løbetid, men alligevel mener andre at de gør de altså.
Kan i hjælpe med hvem som har ret?
Kan ikke Google mig frem til det.
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 69
Men spørgsmålet er mere om de får en "falsk løbetid", altså en løbetid hvor de parrer sig med hanner men ikke kan blive drægtige - eller om p-pillerne går ind og helt fjerner løbetiden, ligesom f.eks med mennesker hvor vi (hvis vi ikke holder pause) slet ikke ville få en menstruation..
Ved ikke om det er forståeligt nok..
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 69
Så fik jeg også lært noget i dag.
Så helt skåret ud i pap - så ville en hunkat på p-piller ikke selv vise interesse for en hankat? Og hvis hun alligevel gør det, og de parrer sig, så er chancen for en drægtighed altså meget stor?
Det handler om noget familie, hvis hunkat som er på p-piller, har haft kæreste besøg de sidste par dage - og kattene har parret sig.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men en hankat kan godt vise interesse for hunkatten..
Hvis de parre sig så er der meget stor risiko for at hun bliver drægtig, og det kan desværre give problemer under fødslen, killingerne kan blive vanskabte hvis man fortsætter p-pillerne og det kan gøre det svært for hunkatten at føde dem og kan ende dødeligt for hende eller ende med kejsersnit, det behøver ikke at gå sådan, men risikoen er der..
Min anbefaling ville være at hvis de ikke ønsker killinger at de så tager katten til dyrlæge og får den steriliseret også selv om den er blevet drægtig, så fjerner dyrlægen bare killingerne, hunkatten har ikke moderfølelser før hun føder killingerne, så hun registrere intet..
Kommer katte på p-piller i løbetid?