{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.333 visninger | Oprettet:

M B S
M B S
Tilmeldt:
5. apr 2012
Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306

Ny grund, katte kommer til! {{forumTopicSubject}}

Ja min mor og hendes mand er flyttet i hus (Jeg er hoppet med indtil min nye lejlighed er klar til indflytning) og nu er der endelig have og plads i huset at boltre sig på.

Og jeg kan love jer for der er ændringer at se på misserne. Diva'en er blevet en rigtig lille hyggegris, hvis vi er i haven skal vi kanøfles, hovederne skal gnubbes og hun ved nærmest ikke hvem hun skal gå til af bar begejstring.

Sahko er også blevet langt mere selvsikker og knapt så pivet smiley


Men men men, som med alle gode situationer er der jo en lille bagdel. Der er en kat i nabolaget, for mig at se virker det til at være en tidligere huskat der nu render frit, den er meget pjusket i pelsen, foderstanden er ikke for god, men den kommer alligevel tæt nok på til at vi kan få lov at se den, Diva'en og Sahko har som sådan ikke reageret på den, de er ude og snuse og gøre ved og tror da også de tre laver spilopstreger sammen.

Men ikke om den vil snakke med os, jeg ville jo egentlig gerne have den en tur op så jeg lige kunne lure om der er øremærke eller chip, men desværre nej.

Jeg kan heller ikke komme tæt nok på til at se om det er en han eller hunkat.

Jeg prøvede forleden at tage nogle billeder, men den er dælme hurtig den lille bisse.

Det jo egentlig ikke fordi den gør skade eller genere os, men den ser bare ikke ud til at have det godt smiley Pelsen er forholdsvis tyk og meget pjusket og der gemmer sig helt sikkert en hårdknude eller 5 derinde.

Jeg overvejede derfor at lægge noget tørkost ud i den overdækkede terasse da jeg ved den render derude om natten. Men så er der chancen for at andre katte kommer til og vi risikere at katten som måske/måske ikke har et hjem, bliver her.

Hvad havde i gjort? Kan jeg på nogen måde forsvarligt få fat i katten uden at skulle ud og lave skumle planer med fælder (Som jo ligesåvel kan gå udover vores egne)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny grund, katte kommer til!
  • #1   22. jun 2013 Det er altid træls hvis man får øje på en kat i dårlig stand. Det kan sagtens være en tamkat der har løbet langt eller ejer er flyttet fra den osv.

    Du kan kun (på den gode måde) vinde dens tillid ved mad - hvis den ellers er sulten.
    Du kan jo også snakke til den med lys stemme hver gang du ser den.

    Så er der sikkert nogle der vil råde dig til at bruge fælde, det har jeg ALDRIG gjort, for min filosofi er, at når den går i en fælde, så vil den forsvare sig med næb og kløer.

    Giv den lidt mad når du se den og sæt det et sted, så du diskret kan få at se om den spiser det.

    Det kræver tid og tålmodighed - og her taler vi måske om måneder alt efter hvor meget vildkat der er kommet i den.


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #2   22. jun 2013 Ja den med maden brugte jeg også til en hunkat. Det var en siam pige (Den gamle type) der havde boet hos en familie i byen, hun valgte dog at gå derfra da det blev for meget med børn. Hun endte så med at føde killinger nærmest i vores indkørsel.

    Der var det dog noget nemmere at vinde hendes tillid da hun ikke rigtig havde den store mulighed for at rende for langt, så den stod på godt med vådkost i skål. Og til sidst kom hun selv rendende ind i huset.


    Jeg er bare noget bekymret ved at gøre det her, det er en lille by og folk her er åbenbart meget sære og lukker ikke så nemt folk ind i fællesskabet. Men der er jo nærmest ingen vej udenom smiley
    Katten ser kummerlig ud og den render her dagligt. Må prøve med tørkosten på den dækkede terasse. Også håbe at den bliver modig nok til at komme over. Den render med Sahko og Diva'en så den må jo have fundet ud af vi ikke kan være helt dårlige.


  • #3   22. jun 2013 Jeg er helt enig med Marianne, prøv at vinde dens tillid med mad og snak med lys venlig stemme til den hver gang du ser den..

    Det kan tage meget lang tid, måneder, men med tålmodighed kan det måske lykkeds..


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #4   22. jun 2013 Når den kommer kigger jeg lige på den kort for ligesom at vise at jeg anerkender den er her, også snakker jeg i lavt venligt tonefald som om jeg snakker til en god ven der er på besøg.
    Og ellers fortsætter jeg det som jeg nu har gang i, både for ligesom at vise at jeg ikke er generet og at den gerne må være her, men også så den finder ud af jeg ikke er farlig.

    Jeg håber det går stærkt med at få den op, den har været helt henne ved terasse døren og kigge ind. Men jeg flytter her d. 1 og på trods af alle de gode intentioner min mor har så tror jeg på ingen måde hun fuldfører det.


  • #5   22. jun 2013 Når den er velfungerende med de andre katte tyder det på at den er neutraliseret...

  • #6   22. jun 2013 Der er meget kort tid til den 1. så jeg er meget bange for at du ikke når det og at du må sætte din lid til din mor.

  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #7   22. jun 2013 Marianne - Ja det var også min første tanke, meeen Diva'en er desværre ikke steriliseret (På trods af hvor mange pæne og knapt så pæne hentydninger jeg kommer med til min mor), men Sahko virker egentlig til at være mest interesseret og han er jo kastreret.

  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #8   22. jun 2013 Ja det er desværre også min frygt smiley Jeg krydser dog fingre og håber den ikke har været ude alt for længe.

  • #9   22. jun 2013 Til en start ville jeg tjekke efterlysninger, og selv fremlyse på nettet og med sedler i nabolaget (hos dyrlæger, i kiosker osv). Og give den en smule mad dagligt - dels så den har lidt hjælp til overlevelse (i fald den ikke har et hjem), dels kan blive holdt til, hvis det skulle blive nødvendigt at indfange og aflevere den på internat.

    **Pelsen er forholdsvis tyk og meget pjusket og der gemmer sig helt sikkert en hårdknude eller 5 derinde.**
    Betyder det noget langhårskat-agtigt?


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #10   22. jun 2013 Jeg har været rundt og tjekke i Brugsen osv. (Der er ikke mange steder her) for at se om der skulle være noget og desværre intet resultat. Jeg ville have hængt en flyer op med billede men kunne ikke nå at fange et desværre.

    Men ja vil næsten tror der er noget langhårs i den, derfor tanken at det har været indekat.

    Det er en kat af middel størrelse, meget tyk og pjusket pels med krave og tykke bukser, kulsort bortset fra brune spidser i bukserne. Store gule øjne og et venligt nysgerrigt udtryk i hovedet. Den virker ikke aggressiv eller på nogen måde arrig, den er tydeligvis vant til at indgå i et kattehold da den jo ellers ville have reageret negativt på vores to missere.


  • #11   22. jun 2013 Så tror jeg helt sikkert at det er en tamkat der er endt som vildkat.

    Men slå en fremlysning op på DB og KV og hvad der nu end findes.


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #12   22. jun 2013 Jeg vil se om det er muligt at fange nogle ordentlige billeder af missen også hænge nogle opslag op i brugsen, kiosken osv.
    Så vil jeg lige give dyrlæge og internater et kald mandag smiley
    Og self. KV og DB smiley


  • #13   22. jun 2013 Så har du gjort hvad du kan inden den 1. smiley

  • #14   22. jun 2013 Nogle katteejere gør desværre ikke så vældig meget ud af fodring og pelspleje :-/, så det <i>kan</i> være en kat, der bor i nabolaget. Måske en ide også at spørge naboer om de kender til katten.

    Med en pels der filtrer, ville jeg nok være hurtigere på aftrækkeren med at få den til internat (ville dog HADE at aflevere en kat dertil), end hvis det var en alm. korthår.


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #15   22. jun 2013 Ja jeg hænger ihvertfald et opslag op. Der er en enkelt kvinde jeg lige kort har snakket med og jeg ved hun har kat så hvis jeg render ind i hende får hun lige afvide hvad det er for en sag.

    I første omgang skal vi ihvertfald have den tæt nok på også fremlyser vi den hvor vi kan self.
    Hvis der ikke findes nogen ejer tror jeg næsten min mor og hendes mand beholder den.


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #16   23. jun 2013 Så er der lagt noget tørkost ud på den overdækkede terrasse, begge vores katte er inde for natten så hvis der er spist af maden er det med garanti ikke dem.

  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #18   23. jun 2013 Jeg må indrømme jeg på en eller anden måde håber det enten er en afstikker eller at vi ikke finder ejeren, for med den forfatning den er i ville jeg ikke være glad ved at aflevere den tilbage til ejer, hvis det viser sig den faktisk er hos dem til hverdag.

    Men et eller andet skal der gøres, den skal ikke gå og se sådan ud som den gør. Ud fra hvad jeg kan se vil jeg gætte på størstedelen af pelsen skal klippes helt af. Der sidder burrer osv. i pelsen, der er knuder og den er beskidt. Den har helt sikkert også lopper.


  • #19   23. jun 2013 Jeg har nu gennem mange år fået indfanget MANGE katte med fælder med henblik på genudsætning, og når der efter et stykke tid igen er sat fælder op for andre katte, går de gladeligt i dem igen og igen, så jeg må lukke dem ud.

    Men jeg gør altid det, at jeg lægger et tæppe over fælden, når en kat er gået i den.
    Det gør den rolig.

    Held og lykke - håber på et godt billede.


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #20   23. jun 2013 *Mega* - Min først tanke var også en fælde men det ville bare ikke være en optimal løsning her tror jeg. Vi har jo vores to og jeg ved at de med garanti går i dem, de er begge så satans nysgerrige og så snart vi bare kigger på en ting så er de der.
    Derudover håber jeg også på at få et godt forhold til katten, hvis det nu viser sig at vi ingen ejer kan finde og den ikke er mærket, så bliver den her også skulle den jo helst ikke have den dårlige oplevelse med os smiley


    Men lille kort opdatering, jeg har lige været ude og tage en smøg (Fandens ryg der driller) og umiddelbart vil jeg mene der er spist af maden, men der er desværre gået dræbersnegle i maden, så resterner (Samt snegle) er røget i skraldespanden og jeg vil imorgen prøve at se om det er muligt at finde et sted hvor sneglene ikke kan gå i maden.

    Men jeg tror den har været der, det så umiddelbart ud til at en god tredjedel af tørkosten var spist og jeg smed alligevel omkring 50 gram ud, så tror ikke sneglene har spist alt det smiley


  • #21   23. jun 2013 Du kan være heldig at det er katten - sneglene havde nok holdt sig væk hvis det var et pindsvin smiley

  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #22   23. jun 2013 Marianne - Ja det har du helt ret i smiley

    Nu har jeg dog fået syn for sagen, der har nemlig været ikke mindre end to katte idag. Begge i samme forfatning.
    En lidt mindre sort kat med hvid hagesmæk, sokker og mave. Også den store sorte med brune hår på bukserne.
    Puha syntes snart vi drukner i katte herude smiley


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #23   23. jun 2013 Og dælme om der ikke kom en til. Denne gang en stribet med hvid mave.

  • #24   23. jun 2013 Skulle vel aldrig være nogle der er sat af et sted?
    Altså en ejer der lige synes at det var meget nemt at komme af med sine katte på den måde?


  • #25   23. jun 2013 Husk lige (det er jo så din mor der skal huske det), at når I er startet med at fodre skal I fortsætte.

  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #26   23. jun 2013 Må indrømme jeg ingen anelse har om det. Jeg ved der er katteejere i området, men deres kattehold aner jeg desværre intet om endnu. Umiddelbart ser det dog ud til den stribede er holdt fint og er højst sandsynligt bare en huskat der ikke stoler på folk så meget som vores gør.

    Jeg har besluttet at prøve og få kontakt til kvinde længere nede af vejen. Jeg ved hun har hunkatte, håber hun kan fortælle mig lidt om området og dyreholdet her.

    Indtil videre har jeg dog desværre ikke kunne få nogle billeder.


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #27   23. jun 2013 Vi vil blive ved at lægge foder ud. Jeg fik lov at fodre den sorte idag.

    Dog ikke tæt på.

    Jeg havde nogle kødstykker fra maden (Fedt og brusk) som jeg smed på en tallerken og stillede ud, den kom ud og huggede i sig og holdt et vågent øje med mig. Men bare jeg så meget som kiggede på telefonen var den på vej væk.


  • #28   23. jun 2013 Maria:
    Det stinker af vildkat - eller tamkat der er meeeeget sulten....


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #29   23. jun 2013 Indtil videre tror jeg den helt sorte med brune bukser er tidligere indekat men nu vild og har været det et par år.

    Den sorte med hvid hagesmæk, sokker og mave tror jeg har været ude knapt så længe, den virker mere tolerant, både overfor os og vores to katte.

    Den stribede ligner en der har et hjem, den er ikke undervægtig og pelsen ser velholdt ud. Den virkede heller ikke til at være decideret bange eller lignende, mest bare nysgerrig men lidt sky overfor fremmede, den har begge vores også accepteret uden problemer.

    Det største problem er den helt sorte.

    Men jeg går lige ned og ringer på her ved kvinden imorgen også ringer jeg ellers rundt til DB, KV, dyrlæge i omegnen og laver et opslag til brugsen. Så må vi håbe der er nogle der kender dem.


  • #30   23. jun 2013 Held og lykke Maria smiley

  • #31   25. jun 2013 Held og lykke smiley
    Flot gjort


Kommentér på:
Ny grund, katte kommer til!

Annonce