756 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Farvegenetik Farvegenetik

Min maskede peterbald har fået en ups killing med en gråstribet vildkat. Først synede killingen sort men nu, en uge gammel, synes jeg mere og mere den ser chokolade ud...kan det genetisk lade sig gøre? Skal der ikke to chokoladegen til at lave en chokolade killing?
Og venligst, ikke høvl pga uheldet, det VAR et uheld og tøsen bliver neutraliseret snarest;-P

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Farvegenetik
  • #1   9. nov 2014 Jo, sort dominerer over chokolade. Huskatten kan teknisk set godt bære chokolade, men mon ikke killingen er sort.
    Jeg vil i øvrigt meget gerne se et billede af sådan en ups'er? Peterbald genet er jo dominant, og vil også være interessant at se hvordan typen bliver på sådan en? smiley

• #2   9. nov 2014 Det ville jeg gerne vise men kan ikke få vedhæftet et billede:-(

• #3   9. nov 2014 Der kom også en lille gråstribet og en hårløs, de døde desværre begge. Vil det sige at den lille killing bærer peterbald genet?

profilbillede
  • #4   9. nov 2014 Et mere:-)

profilbillede
  • #7   9. nov 2014 Okay, men er det så normalt at hoved og ben er så lyse på en sort killing? Den er jo nærmest tofarvet:-)

• #8   10. nov 2014 Du henter da bare lige en plade chokolade og holder ved siden at killingen, så kan man let se om den er brun eller sort smiley

Nahh spøg til side - vil sige den killing ret sikkert er sort da brun er meget anderledes at se på - sorte kan jo godt have det der lidt brune skær.

Og en google søgning på ''chocolate kitten'' viser også en helt anden farve end din på billede (evt. søg på chocolate kitten newborn)

http://www.smoothcats.com/pd/kittens/10/?menu=choc
    (hvor billede er fra)

profilbillede
  • #9   10. nov 2014 Din killing er helt sikert sort, og måske har den genet. Det kommer jo an på om mor er homo- eller heterozygot, altså om hun har 1 eller 2 gener for det selv, så det er kun et måske. Og pt ser han straight coated ud, men hvis han har vil han nok være anderledes at mærke på i pelsen i forhold hvis ikke han har.

• #10   10. nov 2014 Tak for info:-)

• #11   18. nov 2014 Lige en opdatering på den lille tøs:-) Hun er helt sikkert chokolade (måske stadig svært at se på billede men i dagslys er man ikke i tvivl mere:-), helt lyse poter og brun snude...og så er hun begyndt at tabe pels, er meget spændt på hvordan hun ender ud....uanset hvad er hun allerede højt elsket og skal ikke flytte hjemmefra:-)

profilbillede
  • #12   18. nov 2014 Hun ligner nu stadig en sort - du er godt klar over at killinger som små ikke har de sorte trædepuder de har som voksne? de er mere brunlige smiley

Men spændende med pelsen, man kan sagtens allerede nu se at hun har en helt anden pels end en normal huskat smiley

Her er trædepuden på en sort sølv europé killing (en af mine fra forrige kuld)

profilbillede
  • #13   18. nov 2014 Ja det ved jeg:-) Og kan godt se billedet ikke viser farven men killingen på linket højere oppe, den er der en del billeder af inde på siden, den ligner hende på en prik:-) Du ville ikke være i tvivl hvis du så hende "live":-)
    Men det gør nu ikke det store om hun er sort eller brun, troede bare det nærmest var en umulighed med en huskat som far:-)

• #14   18. nov 2014 Smuk lille killing du viser:-)

Kommentér på:
Farvegenetik

Annonce