943 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Anders  Y
Anders Y
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Killinger på loftet Killinger på loftet

Hej alle arbejder på en gård, og idag stod jeg også kunne jeg høre noget der mjavede helt helt vildt og der er em staldkat man dog sjældent ser men går op på loftet og finder 4 små killinger, syntes de virker noget tynde.
Moren så jeg sidst fredag om den har været der i weekenden ved jeg ikke.
Men tænkte om jeg kunne hjælpe dem med lidt mad ved ikke hvor gamle de er heller og om de kan spise overhovedet.
Havde tænkt mig at opløse maden og blande med a38 (som med hunde)
Er der evt noget der ud fra billedet kan se ca alder

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killinger på loftet
  • #1   8. jun 2015 Kan du evt. komme til at veje dem? Det kan give et praj om antal uger....
    Jo større de bliver, jo længere tid tør moren forlade dem.
    Den bedste løsning ville måske være at ringe til diverse internater og høre om de har en kat der kan fungere som plejemor, men du skal være HELT sikker på at moderen er væk.

• Anders  Y
    Anders Y Tilmeldt:
    jun 2015

#2   8. jun 2015 Jeg har lagt en leverpostej mad på den trappe der er lavet til hun kan gå på loftet hvis den er væk når jeg køre eller imorgen tidlig så ved jeg om hun kommer eller ej smiley

• #3   8. jun 2015 Den killing ser ud til at være ca 4 uger ...

God ide at få lagt noget mad for at se om missemor er i nærheden og god ide at give dem noget foder.... du kunne evt give dem noget kattedåsemad for at se om de kan spise det smiley

• Anders  Y
    Anders Y Tilmeldt:
    jun 2015

#4   8. jun 2015 Prøver lige at købe kattemad. Ham der passede stedet i weekenden siger hundene var efter moren. Det gør altid af den og løber lidt efter men de kan på ingen måde fange den skal de siges. Og den har ikke været her de 8 timer jeg har været her idag.

Hvis nu den ikke komme kan de så klare sig selv hvis de bare får mad kan se de har tænder

• #5   8. jun 2015 I den alder burde de kunne spise dåsemad til killinger. smiley

• #6   8. jun 2015 Mit gæt er at killinger er ca 3-4 uger og kan i den alder nemt selv spise dåse kattemad og i løbet af en uge også killingetørfoder så stil du roligt lidt mad frem til dem og se om de vil spise lidt..
    Det skal lige siges at med den alder killingerne er så er 8 timers fra værd ikke unormalt og slet ikke fra en staldkat der er lidt utryg ved mennesker, for hun ønsker ikke at fortælle nogen hvor hun har gemt killingerne..

Hvis ikke killingerne får menneske kontakt fra nu af så bliver de aldrig 100% tamme, så det er vigtigt at du eller andre lige snakker lidt med dem så de bliver trygge ved mennesker..

Hvis killingemor skulle være forsvundet for bestandigt fra killingerne så skal de til en amme, de er ikke gamle nok til at klare sig selv og lære almindelig katte adfærd, men se tiden anført killingerne har også en alder der gør at mismod kan være i løbetid igen og vil parre sig på ny, så hun kan godt forlade killingerne en dagstid eller mere..

• Anders  Y
    Anders Y Tilmeldt:
    jun 2015

#7   8. jun 2015 Tak for svarene smiley

• #8   10. jun 2015 Hvad er der sket siden ?

• Anders  Y
    Anders Y Tilmeldt:
    jun 2015

#9   12. jun 2015 Moren kommer om natten smiley

• #10   12. jun 2015 Hun har sikkert maven fuld af killinger igen. smiley

Kommentér på:
Killinger på loftet

Annonce