537 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Naomi skal have mislinger Naomi skal have mislinger

Vi er rimelig sikker på Naomi skal have killinger. Hun bliver bare større og større....
Vi er lidt usikre på hvornår hun skal føde, kan huske hun rendte rundt og skreg hele ugen omkring d. 12 januar, da vi havde huset fyldt med gæster. Hvornår skal vi regne med hun føder?
Vi har også en alm. huskat, der er hankat. Han er fra august sidste år. Det virkede ikke til, at han vidste "hvad den skulle bruges til" ogsprang først på hende til sidst i løbetiden. Hun har været ude også og naboen har en stor main coon hankat - ved vi ikke besked før vi ser killingerne? Og kan man straks se om de er langhåret eller korthåret.
Hvad gør vi ang. fødested ? Hun er begyndt at ligge meget inde i bruseren.... og i vores tøjskab ! Har prøvet med en papkasse med håndklæder, men det har ingen interesse !
Hun har ikke før fået killinger - skal vi være der hos hende, hvis det er muligt ?
Håber I kan hjælpe med svar...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Naomi skal have mislinger
  • #1   20. feb 2007 har hun ikke tilhøret en anden bruger her inde fra?

• #2   20. feb 2007 Det skal jeg ikke kan svare dig på, men hun er købt og betalt, så tilhører nu os....
    Svar på indlæg...???

• #3   20. feb 2007 ok ja jeg skal jo heller ikke blande mig hehe men en bruger her inde har haft hende med nøjagtigt samme billeder derfor undrede jeg mig lige ;o) men smuk er hun jo stadig...

når mine katte får killinger har jeg os en fornemmelse af at mit tøjskab kommer til at blive føde stue men kunne du ikke evt indrette bunden til hende hvis hun føler sig tryg der ?

• #4   20. feb 2007 Jo det kunne man jo i pricippet godt, men tror stadig hun vil hoppe op i mit tøj så i stedet for det man har gjort klar i bunden...
    Skal vi så holde lukket de steder vi helst ikke vil have hende til at føde ?

• #5   20. feb 2007 Katten vil selv fortælle om hun vil have dig i nærheden eller ej.
    Nogle katte søger sit menneske rigtig meget, hvor andre katte ikke bryder sig om sit menneskes nærhed. Du skal ikke fortvivle hvis hun vælger at ville føde i det skjulte, da hun jo ikke har boet hos dig i ret lang tid.

Det er ikke til at se på killingerne om de bliver langhårede, før de bliver et par uger gamle.

Du skriver at din nabo har en MCO. Hvilken farve har han? Og ikke mindst - er han fertil.
    Det kan nemlig give et fingerpeg om hvem der er faderen.

Hvis hun var i løbetid omkring 12 januar, skal hun føde omkring påske.

Hvis det ikke er planen at hun skal have killinger, har du mulighed for at få hende steriliseret endnu. Så slipper du også fremover for diverse "ubehageligheder" (skrevet i gåseøjne, for fødsler er nu ikke en ubehagelighed, men der kan tilstøde en masse andre ting) ;-)))

• #6   20. feb 2007 ja det ville jeg gøre fordi får killinger højt falder de jo naturligt vis ned...
    men min veninde fik engang et kuld killinger hvor moren simpelthen havde valgt de skulle ligge det mest besværlige sted og min veninde prøvede og flytte dem to gange og ja mor mis flyttede dem da bare tilbage så nogen gange må man vel bare acceptere at den føder hvor den nu har det bedst hehe,

• #7   20. feb 2007 Ser først det andet indlæg fra dig nu og kan forstå at det er (næsten) planen at hun skal have killinger.

Hvis du ikke vil have hende tilat føde i dit tøj,vil jeg anbefale dig at holde skabsdøren lukket. Katte elsker nemlig at smide sig lige der hvor det er mest uhensigtsmæssigt (for mennesker vel at mærke) at føde.

Hvis du eller din mand (ved ikke om du bor sammen med en ;-)) ) er lidt fiks på fingrene, kan I bygge en fødekasse til hende. Jeg så i markedet for et stykke tid siden at der var en til salg, der kan I evt. få lidt inspiration..

• #8   20. feb 2007 Føde omkring påske ???? Synes jeg har regnet ud til omkring d. 10 marts med 62 dage.... hvis hun skal gå til påske sprækker hun midt på, man kan se hun vokser hver dag og hun ligefrem vrælter allerede ! Der kan umuligt være mere end 14 dage til.......????
    Hun render også konstant efter os - ligger hos os i sengen, ved computeren, i stuen - ja alle steder.

• #9   20. feb 2007 Ha ha jeg sprang lige en måned over - sorry.
    Hun skal selvfølgelig føde omkring midten af marts.
    Du skal regne 9 uger frem ;-))

• #10   21. feb 2007 Britta - Kan du ikke lige smide et link til den side? Lyder nyttig :o)

Og mht til at de er langhårede eller ej, så kan i måske se det fra starten og måske ikke. I kan jo fx på min Mays profil se billeder af hende fra hun var ikke ret gammel (og også på Meas et fra kort tid efter fødslen) og hun var ikke langhårede som helt lille, men udviklede det efterhånden. MEN man kunne straks mærke forskel på hendes og de tre andre drenges pels (de tre røde er alle rimeligt korthårede/helt korthårede så vidt jeg ved nu, og var det i hvert fald da de flyttede hjemmefra :o) .. )

• #11   21. feb 2007 Hmm det med at kunne mærke på killingens pels bliver lang er jeg ikke helt enig i.

Vores huskat Bowtie havde ret meget pels da vi fik ham i pleje (han var max 10 dage gammel) men i dag er han helt korthåret, så det er ikke ved alle killinger man kan se og mærke det.

• #12   21. feb 2007 Ja, det havde jeg også selv fundet ud af.. Og skrevet en tråd, som ikke lige blev postet fordi den var logget af pga udløbet tid.
    Britta - Men jeg ville høre om du så kunne så hvornår May får killiinger hvis hun blev parret 5-6.2.
    Midt i påsken så vidt jeg kan se :o)

Annette - Ja, Mea havde også ret meget pjusket pels som lille, og tabte den så som killinge pels og er nu også helt kort..

• #13   21. feb 2007 Eva: Vil jo sige at naomi ser ud som dit billed af Mea i meget gravid tilstand. Tror ikke hun kommer til at gå til midt marts....

Kommentér på:
Naomi skal have mislinger

Annonce