{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.200 visninger | Oprettet:

Hvornår må hankat se killingen? {{forumTopicSubject}}

Jep hvornår må min hankat komme ind i soveværelset hvor Freja og den lille er. Den lille er jo blevet 4 uger idag og leger rundt derinde.
Min hankat har jo altid sovet i soveværelset sammen med hunkatten, så han har jo været meget skuffet over at han slet ikke kan komme derind mere eller være sammen med Freja.
Dog når Freja har lyst lukker vi hende ud i resten af huset i kortere perioder og så leger de to rundt som de plejer.
Men mon Freddy kunne finde på at gøre den lille fortræd? Jeg tror bare at han vil lege men er selvfølgelige meget bange for at der skulle ske den lille noget, han er jo ikke så gammel endnu.
Skal jeg vente noget endnu?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår må hankat se killingen?
  • #1   29. apr 2007 jeg tror sagtens du kan lukke ham ind, hold øje med ham den første tid og gør han ikke killingerne noget, ja så lad dem endelig gå sammen.
    Min hankat fik lov at komme ind da de var en uges tid gamle, og efter nogen tid flyttede hun dem ud et sted hvor der ikke kunne lukkes af, og han har aldrig gjort tegn til at ville skade dem. han er nærmere bare nysgerrig og interesseret.
    Da deres mor var syg og jeg havde overtaget pasningen af killingerne var han også frit i samme rum som dem, ingen problemer, selv om deres mor ikke var der.

    Held og lykke med det


  • #2   29. apr 2007 Det lyder godt og takker for svarene, jeg vil prøve at lukke dem alle tre sammen imorgen og se hvordan det går smiley

  • #3   30. apr 2007 Jaguar overværede fødslen med 1½ meters afstand, hvor han forsigtigt lå og iagttog situationen.
    Han var så dygtig.

    Den første tid, holdte jeg meget øje og lukkede ham væk, hvis jeg skulle ud af huset - og holdte selvf. øje med Diva's reaktion overfor ham (om hun følte sig tryg, truet eller lign.) Der gik meget kort, før jeg lod ham være alene med dem, da han bare viste den største medfølelse overfor Diva og killingerne. Han lagde sig gerne i vindueskarmen over kassen, på klatretræet foran eller lign., så han kunne sidde og holde øje med, at alt gik som det skulle. En rigtig stolt far.
    Da killingerne blev 2 uger, begyndte han stille at hjælpe med at vaske dem lidt, flyve hen til kassen ved det mindste miv, for at sikre de var okay og stak forsigtigt hovedet ind i fødekassen af og til - også for at slikke Diva lidt og rose hendes arbejde.
    Da de var ca. 3½ uge og frem til nu (5 uger), blev han rigtigt far - han lagde sig ind i fødekassen til Diva og de 4 små - så var der bare dømt familiehygge og sammenhold. (Kan ses på et af mine killingebilleder på profilen), han slikker dem rene og derved hjælper Diva, opdrager på dem, irettesætter dem og hygger om dem - både med slik, leg og lader dem putte helt op ad ham og træde på ham.
    Han er bare en fantastisk far, som er ligeså stolt af killingerne og hjælper Diva så meget. Nogle gange ligger han med dem selv, så Diva kan bruge lidt tid på sig selv.
    Hold op, hvor sys jeg bare det er flot!

    Så jeg fulgte min intuition - holdte godt øje med Diva's reaktion mv. Hun er helt tryg ved Jaguar.

    Glæder mig til at høre mere smiley

    Ps. Hvad skal den lille hedde?


  • #4   30. apr 2007 Idag har de alle tre været sammen lidt, det gik meget godt, den lille hvæset dog af sin far som ellers så nysgeriget gloet på den hehe. Imorgen kan de så ses lidt igen indtil at den lille har vænnet sig til det hele. Freja er fint tilfreds.
    Den lille hedder Freddy og han kan ses under mine katte smiley


Kommentér på:
Hvornår må hankat se killingen?

Annonce