{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

HJÆLP! Killinger overalt! {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Nu har min Wicca endelig født - det blev til 3 dejlige killinger, altså dem jeg har fundet. Hun havde lagt dem overalt i hele min lejlighed igår da hun havde født. Jeg fandt så dem allt og puttede dem op i den kasse jeg havde til hende. Og i morges lå de allesammen på gulvet under sofaen og skreg i vilden sky. Så lagde jeg dem op i kassen igen, og har endnu ikke set moderen været henne og lade dem patte.

Og så nu er den ene så i kassen og de andre to væk, så nu er jeg igang med at lede efter dem.

HVAD GØR JEG?

Er det forkert at jeg bliver ved med at ligge dem i hendes kasse?
Og hvordan får jeg hende til at lade dem die? Har ikke set det endnu jo, og de piver altså stadigvæk slemt smiley

Kram
Friis

PS: Hjælp ønskes NU!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP! Killinger overalt!
  • #1   27. maj 2007 Hej..

Ja, jeg tror det var en god idé med rummet. Mit problem er bare at hun ligger under sofaen og som sagt så er hun jo en vildkat, og hun bryder sig ikke om at blive hevet ud derindefra. Men må jo gøre det.

Nu har jeg fået hende lokket ned og ligge under sofaen og ungerne lagt til, så nu har de vist fået noget mælk, men jeg propper dem ind på et lille værelse nu.

Britta - Min anden kat har jeg ikke mere, så han stresser hende ikke smiley

• #2   27. maj 2007 Nu har jeg fået hende puttet ind i mit badeværelse og lagt en håndklæde over vinduet så der er lidt mørkt derinde.
    Jeg fangede hende med stor besvær, men fik hende og killinger i kasse ind i badeværelset.

MEN! Jeg har fået hende til at først sidde i kassen, Killingerne larmede lidt og kravlede ind under hende og så kælede jeg for hende for at rose hende, og hun begyndte at spinne og ligge sig lidt ned - men på maven!

Nu er jeg så gået derfra, hvor hun ligger næsten ovenpå ungerne, men kan dog se at hun ikke kommer længere ned. Der er to af ungerne som bare ligger under hende, mens jeg ikke kan se om den tredje dier eller sover.

Er det fordi de er mætte eller for udmarvede til at spise?

Har prøvet at sætte en af dem op til en af dievorterne, men den gad ikke, kravlede blot længere ind under maven og sov videre.

Måske er det bare fordi de er trætte og gerne bare vil have noget varme fra deres mor?

Kram
    Friis

• #3   27. maj 2007 Okay da..

Hvad kan jeg veje dem med? En køkkenvægt?

Hvor meget skal de ca. veje hvis der er tre ?

Kram
    Friis

• #4   27. maj 2007 Okay.. Ja de blev født igår..

Jamen så må jeg til at veje dem. Men. Jeg tænkte på om de kunne fryse? Jeg har jo givet dem en papkasse med aviser i bunden og et gammelt lagen ovenå aviserne og så ligger de på lagnet. Men jeg har jo ikke varme på her for tiden, så der er jo en alm. stuetemperatur derude.

• #5   27. maj 2007 Okay.. Nej, de virker ikke kolde, men heller ikke meget varme. Sådan lige samme temperatur som min egen hånd.

Nu er hun endelig begyndt at lægge derovre af sig selv. Sidst jeg lige kiggede ind lå hun på siden og ungerne var i fuld gang med at die smiley

Så det er bare dejligt!

Er du god til at se køn på killinger? Og hvor tidligt kan man se det?

Og hvordan? Hehe smiley For jeg har nemlig en 4-5 forespørgsler på killinger, selvom der kun er tre. Men 2 af dem vil nemlig have damer og resten drenge.
    Så ville jo være rart at kunne finde ud af kønnene så hurtigt som muligt.

Det skal lige siges at jeg aldrig har haft killinger før :D. Så har aldrig prøvet at se køn på dem, men har prøvet det på både marsvin og kaniner, så er god til at se forskelle på hanner og hunner, hvis jeg bare ved hvad jeg skal se efter smiley

• #6   27. maj 2007 Okay da..

Øhm.. De er alle sorte, hvor en af dem har en smule hvidt under maven, den anden har en masse hvidt under maven og den ene pote, og den sidste er også hvid i hovedet udover maven og så også poterne..

Jeg kan jo prøve at se. Ihvertfald kan det være at jeg kan finde ud af om de alle er ens eller om der er 2 ens og sådan.
    Hvis jeg tager billeder af dem dernede, er der så nogen herinde som kan se forskel?

Og kan man se kønnet allerede nu ?

• #7   27. maj 2007 Okay da smiley Jeg prøver at nipse nogen senere.

Og tak for svarene smiley

Det er jo godt at have sådan et sted her, når man ikke er vant til alt det med kattefødsler!

• #8   27. maj 2007 Hey. Tillykke med de små! Det er ikke bare for sjov at få killinger første gang, man er så nervøs! Man kan se kønnene med det samme mener jeg, men jeg er ikke sikker på hvordan. Ved stadig ikke hvad min killing er endnu... Men prøv og tage billleder hvis du kan, der er helt sikkert nogen herinde der har et link til en side hvor man kan se det.. Prøv og opret et nyt emne under navnet " bestemme køn) eller noget!
    held og lykke!

• #9   27. maj 2007 Josefine - Stort tillykke med de små.Og pøj pøj med det hele nu her., Kan se du allerede har fået en masse gode råd :o)
    Hehe, så gik der virkelig ikke ret lang tid inden hun fødte..

• #10   27. maj 2007 Se denne adresse: (link fjernet)

Der kan du se hvordan man kønsbestemmer dem

• #11   27. maj 2007 Tak Christina. Jeg vil gå igang med at kigge og se om jeg ikke kan gætte det.

Nu er mormissen endelig begyndt at lægge hos sine bebser og kan se at de patter hver gang jeg lige er derude forbi - så det er bare dejligt!

Eva - Tusind tak smiley Ja, det var utroligt! Det var jo faktisk kun 8 dage efter jeg tog hende hjem at hun faktisk fødte. Så det var lige op til må man sige!

• #12   27. maj 2007 Jamen jeg piller kun ved ungerne når jeg lige har givet hende en tallerken med noget godt spiseligt - ellers så må jeg alligevel ikke komme til dem. Men har nu givet dem fred smiley

Hun bliver helt stolt når jeg sidder sådan og nusser hende på hovedet og roser hende. Som om hun ikke helt ved, hvor hun skal gøre af sig selv..

Tror det var godt at hun kom ind til mig - selvom det bliver svært at komme på toilettet de næste par dage *G*

Kommentér på:
HJÆLP! Killinger overalt!

Annonce