{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.314 visninger | Oprettet:

hjælp med sutteflaske til killinger {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi har et problem Darling har 4 patter men 5 killinger. De 3 af dem stormer frem i vægt vejer næsten 200gram allerede. men de to an re vejer 138 og 145. de to mindste prøver vi ihærdigt på at få op i vægt hos darling uden held. den mindste taber sig især i løbet at natten. De er fra lørdag..

vi har fået at vide vi kan prøve sutteflaske- men det er meget svært. de vil jo ikke sutte på den. har prøvet at tage den væk fra mor men hun er der med det samme når det er de store vi låner..

har i erfaring med det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp med sutteflaske til killinger
  • #1   10. jan 2008 Jeg har også haft flasket killinger op, jeg anvendte også en engangs sprøjte men med en lille plastik studs på. Den første gang tog det et kvarter at få killingen til at "hænge ved" men da den først havde fanget fidusen tog det kun 10-15 sek, så havde den suget til den var mæt.
    Så tålmodighed og atter tålmodighed, så skal det nok lykkes, nå ja og så lidt engangssprøjter.

• #2   10. jan 2008 Tak for svar. det lykkedes lidt. Det er KMR de får. Fik givet en af de store- den famgede det hurtigt, så de små knne patte hos mor:) håber det virker så den kan tage på igen..

• #3   10. jan 2008 Nogen gange kan man også bruge lidt "omvendt taktik" nemlig at give de store nogle KMR mælk på sutteflaske, husk som Lis siger det skal fortyndes med kogt afkølet vand og blandingen skal være lige omkring kropstemperatur.
    På den måde bliver de store mætte og giver måske lidt plads til at de små kan komme til. Har I tjekket at de ikke fejler noget fx. ganespalte og det ikke er derfor de ikke tager på?

• #4   10. jan 2008 Sofie - Nu skal jeg ikke sige om det er det hun gør, men ud fra DK Felis's indlæg har jeg også indtryk af at det er de store hun KMR-fodrer pt? .o)

• #5   10. jan 2008 Nå ja, undskyld det er mig der ikke har været helt vågen.

• #6   10. jan 2008 Sofie - Hehe, men det er altid godt at få lagt vægt på sådan noget dog ;o)

• #7   10. jan 2008 Tak for svar.

Det er de store vi giver KMR og det er blandet som det skal:-) Endelig har de små taget ordentlig på- den på 138 vejer 155 og den på 149 vejer 160. Så det går den rigtige vej.. De andre stormer frem og vejer alle tre over 200gram:-)

• #8   10. jan 2008 Hvor skønt at læse og stort tillykke med killingerne

• #9   10. jan 2008 Felis - Dejligt at læse at det går den rigtige vej :o)
    Hvorfor har hun kun 4 dievorter egentlig? Er bare nisgerrig, den ene af mine har kun 6 dievorter, da det øverste par vender indad. :o)

• #10   10. jan 2008 hun har jo 8 men det er kun 4 de bruger (VIL kun de 4..)

• #11   10. jan 2008 DK Felis - Ah, okay, det kunne godt være at det var det samme som på min den yngste pige :o)

• #12   12. jan 2008 Hvad mener du med pulvermælk og flydende KMR?

Det bliver jo blandet op og er flydende?

• #13   16. jan 2008 Jeg ved godt, mange anbefaler at fortynde den flydende KMR-mælk, men jeg bruger det nu altid ufortyndet, og det samme gør min dyrlæge, som tit har "flaskekillinger".

Og Lis D: Hvor er jeg glad for din opskrift med gedemælk. Ren gedemælk inderholder nemlig en del mindre fedt og kun ca. halvt så meget protein, som killinger har behov for. Mange bruger nemlig gedemælk, som det er smiley

Årsagen til, at nogle killinger dør af forstoppelse, når man bruger KMR-pulver, før de er 3 uger, skyldes, at deres tarme optager væsken meget hurtigt, men ikke pulveret, og så dannes der "propper" i tarmene.

Jeg har for nylig købt 90 sutter til engangssprøjter i Tyskland. 10 stk. koster ca. 30 kr.
    (links dertil kan fås via pb).

Ellers er det min erfaring, både at selv små, flade dievorter bliver pattet op i løbet af et par dage, og har mormis f.eks. 8-9 killinger, deler de sig automatisk op i hold, så nogle sover, mens de andre dier, og omvendt.
    Med så store kuld, foretrækker jeg at give mormissen KMR-mælken, og lade hende "give det videre" til de små.

Fortsat held og lykke - og selvfølgelig til lykke med dem!

• #14   17. jan 2008 Jeg skriver sådan, fordi jeg ikke kan gennemskue, hvornår man må, og hvornår man ikke må indsætte links til andre steder.

• #15   17. jan 2008 PS: Gør det alligevel og håber, HA'erne ikke kommer efter mig smiley
    http://62.75.219.46/catstuff100265-p25h1s12-weiche_Silikonsauger.html

Kommentér på:
hjælp med sutteflaske til killinger

Annonce