{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

hun kat købt til avl {{forumTopicSubject}}

som mange nok ved så vil min bimse ikke gå løb.
hun bliver to til maj så synes jo godt der gerne snart måtte ske noget...
jeg har snakket med dyrlægen og forklaret at bimse ikke havde det godt hvor hun boede før og var meget sky, men nu er hun lige omvendt og havde en veninde på besøg i går som bimse enda hoppede op til og lagde sig hos plus jeg har udstillet hende og det har hun os taget okay, så hun trives jo rigtig godt nu, så det búrde jo ikke mistrivelse der gjorde at hun ikke vil gå i løb nu, og dyrlæge har sagt at vi skal gi hende et par måneder mere og ellers skal hun ind og undersøges hos ham.
hende jeg købte bimse fra siger at hun har været i løb hos hende men det mener dyrlægen er løgn for så burde hun os ha været det hos os.

nu sidder jeg så lidt og tænker hvordan jeg er stillet hvis hun ikke går i løb er det så bare surt for mig? foruden at hun ikke vil gå i løb er vi dog smadder glad for hende så det er jo ikke bare spildte penge sådan skal det ikke forståes ;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hun kat købt til avl
  • #1   1. feb 2008 Altså jeg ved i hvert fald, at hvis det var mig der havde sendt en pige ud til avl og hun ikke kom i løbetid i en alder af 2 år, ville du få en ny hunmis. Og især, hvis du kom med dokumentation fra dyrlægen om at, der var noget galt.

• #2   1. feb 2008 opdrætteren er stoppet som opdrætter så muligheden for en ny kat er der ikke, men hun har lover mig at katten har været i løb så føler mig meget snydt og betalte enda ekstra for hende fordi jeg fik en parrings aftale med på hende men hvad kan jeg bruge den til nu hvor hun ikke vil gå i løb :o)

• #3   1. feb 2008 Ja, det er godt nok surt. I realiteten burde du vel få pengene tilbage, da hun ikke kan tilbyde dig en ny. Og du har ikke "fået" hvad du har betalt for.

Altså ved faktisk ikke hvordan relerne hænger sammen, ved bare hvad jeg ville gøre, men det kan du selvfølgelig ikke bruge til så meget smiley

• #4   1. feb 2008 hun tænker kun på at få penge så hvis hun ikke skal vil hun sikkert ikke gi nogen penge tilbage, ved at hun er blevet meldt før og at nogen samler ting ind for at få hende meldt igen og hun har kun fået to kuld så hun har dummet sig godt, det er bare surt man først finder ud af alt det nu men om ikke andet så er bimse da havnet i en bedre tilværles end den hun havde før for tror faktisk hun udelukende har boet i en kælder.

gad vide hvem man skal kontakte for at finde ud af om man har nogle retigheder. på kontrakten er hun købt til avl.

• #5   1. feb 2008 Ring til hendes klub og snak med dem,

• #6   1. feb 2008 hun er medlem af jyrak kan jeg se på min kontrakt så vil skrive en mail til dem nu og hører hvad de mener.

• #7   1. feb 2008 Hvis jeg var dig ville jeg ringe istedet for, det for du meget mere ud af og kan bedre forklare din situation. smiley

• #8   1. feb 2008 ja det er os rigtig nu har jeg mailet til ham så må jeg lige se.

• #9   1. feb 2008 Hvis hun er en god kælekat, kan du evt. overveje at sterilisere hende. Og i stedet for evt. at bruge mange penge hos dyrlægen til undersøgelser (ved ikke om det er dyre undersøgelser) så kunne du evt. købe en ny avlshun, hvis I da har plads osv. til en kat mere.

Det er velnok ærgeligt, når du sådan har glædet dig til at få killinger på hende.

• #10   1. feb 2008 Noget andet er jo så den pris, du har betalt for hende, fordi hun skulle have været brugt til avl.

• #11   1. feb 2008 Nu ved jeg ikke hvem du har købt hunkatten af, men nogle opdrættere har ved killinger der sælges til avl, indført at man får forskellen i pris mellem kækekat og avlskat godtgjort, hvis katten viser sig at være gold/infertil.

Nogen hunkatten er sene startere, men jeg syntes 2 år begynder at være sent og jeg er meget enig med din dyrlæge i, at hvis der ikke sker noget i løbet af dette forår, så må I få hende undersøgt nærmere.

• #12   1. feb 2008 på min kontrakt er der krydset af ved selskab og avls kat.
    samtidigt er der krydset af at den var vaccineret som den burde og at dette var påført hendes stamtavle hvilket hun ikke var og det så heller står på stamtavlen og derfor har jeg forlangt de 1000kr som det kostede mig og vaccinere og revaccinere hende.

tror bare ikke hun gider svarer mig hvis jeg kontakter hende ang at bimse ikke vil gå i løb for hun påstår hård nakket at den har været i løb og at den faktisk os blev parret men der så selvfølgeligt ikke kom killinger ud af det da jeg købte hende.

may-britt jo jeg har da overvejet og købe en anden hun kat til avl men det giver mig et stort problem i at smus snart er fertil og nok gerne vil parre en kat og foruden min bimse så skal nok kun parre josefines ene kat, men det vil jo sige at han kommer til at gå meget længe uden at kunne få lov til at parre, for skal først finde en hun kat og så skal den jo os først være gammel nok.

• #13   1. feb 2008 Lis, jeg tror at intention bag er, at de fleste er blevet rigtigt glad for katten, også selvom den viser sig af den ene eller anden åresag ikke at være egnet/brugbar til avl, og derfor får man en kompensation i form af en sum penge retur.

Men jeg synes det er svært, for de fleste opdrættere sælger en avlskat i en god tro og jeg synes hellere ikke katten skal være gratis, men evt. et kompromis med at få nogle penge tilbage og måske førstevalg på en hunkat på et kommende kuld kunne være en løsning?

• #14   1. feb 2008 Sabrina, din fine dreng, X-calibur, kunne sikkert bruges til nogle parringer ude af huset, men jeg kan godt se at det måske bliver svært at holde ham tilfreds indtil en eventuel ny pige er voksen.

Men det er en reel mulighed, at du måske ikke får klarlagt hvorfor at din blåtabby pige ikke går i løbetid og derfor er det nok en ide at lave en plan B, hvis I ikke finder en løsning eller måske ikke kan afhjælpe problemet.

• #15   2. feb 2008 ninna. har haft en fertil han kat til at gå med hende i 4 måneder i alt så det hjalp ikke.

dyrlægen har ikke sagt hun ikke kan gå i løb for han har jo ikke set på hende endnu.

• #16   2. feb 2008 har prøvet og gi hende en enkelt den hjalp ikke men måske jeg skulle prøve og gi hende over en længere periode som du siger, må lige se om jeg stadig har nogle.

• #17   2. feb 2008 Hejsa Sabrina

Jeg håber da at det lykkedes for dig, at få hende i løb....har hørt om andre piger som er gået i løb da der kom en anden han i huset......eller om piger som ikke blev drægtige med både han nr. 1 eller 2 - men først når den 3. han kom...deres problem var så ikke manglende løb...det var mere ideen i det smiley
    Knuzzz her fra.anna

• #18   2. feb 2008 anna. har haft min egen han samt prinsesse julies emil til at gå her.

men nu har jeg givet hende en p-pille og så får hun dem i en måneds tid eller mere og så må vi se der fra.

• #19   2. feb 2008 sofie:
    der har os været nogen og spørge om at få en parring på smus (x-calibur) sidst vi var på udstillinng så jo kunne da nok godt få ham parret ud men ved ikke om jeg vil det.

• #20   3. feb 2008 Sabrina, nu ved jeg ikke, om den opdrætter, du købte katten fra, havde mange hunkatte. Det er nemlig ofte sådan, at hvis der er (for) mange katte på et sted, går de yngste piger ikke i løb. Dette er indbygget fra "naturens" side for at undgå "overbefolkning".

Jeg har forresten oplevet, at en hunkat først er gået i løb, da hun var over to år. For øvrigt kommer nogle hunkatte tit i løbetid, og andre måske kun 2-3 gange om året.

Men jeg synes, du skal væbne dig med tålmodighed, for om et par uger bliver det sæson for løbetid, og så kan det jo være, der sker noget med hende.

Måske det ville være en idé at tage en hunkat ind til parring, for det ses tit, at hunkatte "trækker" hinanden med.

At opdrætter siger, hun har været i løbetid, vil jeg nok tage med et gran salt smiley

• #21   3. feb 2008 Jeg har samme problem med min tyrkiske angora hunkat Autumn. Vi fik hende hjem fra England, da var hun 7 mdr. Bare 23 timer efter vi fik hende hjem, gik hun i løb.

Jeg tog p - pillerne fra hende midt i oktober sidste år og hun er stadig ikke gået i løb. Hun går til daglig sammen med hankatten. Han var endda med på en udstilling i Duisburg lige før jul og var ude af huset i 5 døgn. Men nej! Hun gik stadig ikke i løb. Nu skal vi på udstilling i Oslo i april og så må vi se om hun går i løb, når han kommer hjem.

Har hørt at hendes mor, som kom til Norge senere har nu gået i 16 mdr. uden at gå i løb. Den har været ved flere forskellige hankatte uden held. Den har født 2 kuld før.

Min dyrehealer sagde ellers at Autumn ønske sig killinger, men det lader vente på sig.

"Katten er sin egen herre"

Med venlig hilsen Barbara H.

• #22   3. feb 2008 Jeg kan godt se, at der kunne være et problem, men på den anden side, så kender jeg flere bimser, der kun er i løb 2 gange om året og jeg kender flere bimser, der slet ikke giver udtryk for at de er det.

Med hensyn til din kontrakt, så ville jeg mene at du har ret til en refundering, altså prisforskellen mellem en kælekat og en avlskat.

• #23   3. feb 2008 tak for jeres svar. jeg har sat hende på p-piller nu og så må vi se hvad der sker.

• #24   4. feb 2008 Hej Sabrina

jeg synes du skal se tiden an her til foråret og så se om der ikke sker noget med din pige.

Jeg kender til katte der kun løber en gang årligt,og det er så stille at det er svært at opdage uden en hankat der hopper på hende.
    Omvendt kender jeg også til katte der løber 10 dage og så med 5 dages pause går igang igen.

Begge situationer medfører problemstillinger ift. opdræt, og så kan man enten have tålmodighed og tage de forholdsregler der skal tages eller man kan neutralisere katten.

Mange katte går ikke i løb om vinteren, men venter til foråret. Jeg har selv ikke haft løbetider siden august, men de skal nok komme i løbet af marts/april.

Og så prøv at vis sælger lidt tillid, det kan sagtens være pigen har været i løb og det kan sagtens lade sig gøre. Så ind til det modsatte er bevist, så vis bare lidt tillid.

Kommentér på:
hun kat købt til avl

Annonce