{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.170 visninger | Oprettet:

Corona-virus {{forumTopicSubject}}

En ny afgørelse fra forbrugerstyrelsen ryster katteverden.

En killingekøber har fået medhold i forbrugerstyrelsen, at hun har krav på erstatning for en killing, der har vist sig at have Corona-virus. Killingen har ikke udviklet FIP.

Os med mange katte ved godt, at der er Corona-virus hos os alle næsten. Corona-vius KAN udvikle sig til FIP, men det sker ved under 1% af alle katte - dog lidt større forekomst ved visse linjer fremfor andre.

Derfor gør man som opdrætter, hvad man kan for at undgå ovennævnte linjer.

Skal alle opdrættere have et Corona-virus frit katteri, ville det betyde, at max antal katte skulle skæres drastisk ned. At der ville være langt færre antal racekatte til salg, og at killingernes pris ville stige eksplosivt, når de skulle testes før salg.

Derfor skal vi alle nu til at lave vores kontrakter om, så vi tager forbehold for Corona-virus.


Til alle kælekattekøbere derude.

Husk på at der også er Corona-virus hos Back Yard Breedere, der har mange katte samlet på et sted, og at de lige så vel kan gøres ansvarlige for Corona-virus som opdrætterne kan.


Enden på det bliver vel, at der igen kommer til at ske en øget lukning af katteopdræt. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Corona-virus
  • #1   9. okt 2019 har du linket til afgørelsen? Hovedparten renser sig selv - men kan reinficeres


  • #2   9. okt 2019 Det samme gør sig desuden gældende hos huskatte. 90 procent af alle katte har Corona-virus. Og sikkert flere end det hvis vi fik mulighed for at teste alle.

    Det er en skrækkelig sag og kan slet ikke forstå at man kan give medhold.

    Fantastisk der er blevet lavet nye kontrakter. Men bliver underligt at skulle definere sine katte som "defekte" blot fordi de har corona da det jo på ingen måde påvirker kattens helbred eller livskvalitet.

    Jeg har sjovt nok selv en kat med Corona. Ingen problemer der.
    Den anden kat er ikke testet men mon ikke også at han har corona..
    Det er simpelthen en dum sag med nogle mennesker som ikke har sat sig ind i hvad Corona vil sige..

    Føler med det katterri det er gået ud over smiley


  • #3   9. okt 2019 Nej Lis, jeg har ikke læst selve afgørelsen. Jeg ved, at opdrætter tager sagen med videre.

  • #5   10. okt 2019 Jeg ved, at en af mine har haft corona virus, og derfor ville første køber ikke beholde ham, men her har han aldrig haft en sygedag, og meget sjældent en dag eller 2 med løs mave, og det plejer, at være fordi han har spist noget, som ikke passer hans mave, og han fylder 8år i november.
    Jeg ved så, at man kan nedbringe virus i en større flok, jeg har selv 2 mac 500, men det er så for, at fjerne den skadelige røg fra naboerne smiley og den virker, jeg får ikke bronkitis og mit hjem lugter ikke af røg, en anden ting er så, at jeg ikke så tit får infektion i mit eksem, og den hjælper på pollen og andre allergener.
    Men det er jo ikke enhver som har 4500kr til den slags, jeg valgte det for mit helbred, for det er jo et kæmpe sats at flytte, de næste naboer ryger måske også smiley
    Jeg syntes det er en lidt mærkelig afgørelse, og den vil ramme bredt, uden at gøre noget særligt for kattene, der var så meget andet de kunne gøre for kattenes ve og vel, og for at ændre synet på katte, som har alt for lav status.


    profilbillede
  • #6   10. okt 2019 Ja, de allerfleste katte lever fint med Corona-virus, da det jo er de færreste, hvor det muterer. Så det er lidt langt ude med den dom.

Kommentér på:
Corona-virus

Annonce