{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.403 visninger | Oprettet:

Stamnavn {{forumTopicSubject}}

Hej.
Ved ikke om det er den rigtige kattegori jeg skriver i. Ellers undskylder jeg på forhånd og opretter tråden andet steds hvis det er tilfældet smiley

Jeg er ved at skulle søge stamnavn. Men alle dem jeg indtil nu har haft valgt, har jeg fundet ud af var taget i forvejen, enten her i DK eller i udlandet. Jeg er på dybt vand og kan bare ikke finde på 3 gode navne jeg gerne vil have.

Vi har vores første valg, det er min mands slægts navn og vi har det samme navn til både vores Shetlænder avl og som Kennel navn.
Men jeg skal jo som minimum sende 3 forslag ind og jeg vil være helt sikker på jeg kan leve med dem alle, hvis det skulle glippe med mandens navn smiley

Både mande og jeg er ret vildemed Italien (vi var på bryllups rejse dertil smiley
Så havde først kigget ldit p åsted og område navne, men synes ikke rigtig jeg kunne finde noget jeg var sådan rigtig glad for.
Så faldt jeg lidt over: Stella nova som jo betyder: "ny stejrne" men ved ikke om det bliver liiiidt for højt ragende :o)
Generelt er jeg vild med stjerner, hvem er ikke blevet betaget af en helt kar stjerne himmel *SS*
Så en kombination mellem noget med stjerne og Italien/Italiensk ville for mig være super.

Stjernestøv kan jeg ikke finde på Italiensk, er det fordi jeg er en klovn til at søge på nettet eller?? (Jep, ved det godt, den ligger hos mig smiley
Er der nogen her der ved hvad ordet Stjernestøv hedder på Italiensk? Og hvordan det staves smiley
Nogen der har gode idéer til et godt stamnavn som gerne må have noget med stjerne at gøre, samtidig med at det er på Italiensk? Det behøver ikke indbefatte det Italienske, men synes bare det er så smukt et sprog og ja, så har Italien altid haft en speciel plads hos mig :o)


Er der nogen der er kommet så langt her, så takker jeg *SS*

Mange hilsner Lene, der forhåbentlig snart kan søge efter stamnavn smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stamnavn
  • #2   16. mar 2008 ja jeg har det samme problem som dig kan heller ikke finde det perfekte stamnavn og har derofr ikke fået søgt det endnu.

    har du prøvet og google efter en italiensk ordbog over nettet?


  • #4   16. mar 2008 Det er så svært med det stamnavn. Jeg kan heller ikke finde på 3 forskellige...

    Er der forresten nogle som ved, om ikke man kan nøjes med at sende et forslag ind, selvfølgelig til fuld pris, og så gentage dette hvis man ikke kan få det ene navn som man han ønsket???


  • #6   16. mar 2008 Kan se jeg slet ikke er allene om at have hovedbrud af det her *SS*
    Stella overvejes, men ahr bare mødt så mange heste på min vej der hed netop Stella så er lidt, hmmm, ved ikke, er ikke helt det jeg geren ville have smiley
    Nem er jeg heller ikke at stille tilfreds smiley


    Jeg har prøvet at søge efter en ordbog med dansk/itailiensk men kunne ikke rigitg finde noget? Det var enten noget hvor man skulle købe sig til en (så kan jeg bruge boghandleren)
    Fandt nogel andre, men kunne slet ikke finde hoved og hale i dem, så det opgav jeg igen smiley

    Det med at bruge første kats navn er bestemt ikke dumt...hvis mna ser bort fra at de fleste ikke sælger en avlskat til en uden stamnavn eller med søgt stamnavn *S*

    Har en skøn Maine Coon kastrart her hjemme (Ikaros) men synes ikke rigtig det skal være det.
    Har også min dejlige huskat Ariel (som selvfølgelig også er kastrat ;), men nej, heller ikke det.


  • #7   16. mar 2008 Nå, har lige cheket igennem og an se Stella Nova ikke er taget.
    Der er mange forskellige variationer af stelle bla Stellacoon osv men ingen Stella nova.
    Så skal det være fordi listen ikke er opdateret??

    Hmmm, jeg er stadig i tænkebox og håber der dukker noget op *S*


  • #8   16. mar 2008 ja da jeg skulle søge om stamnavn syntes je gogså det var svært da jeg så fik stamnavnet syntes jeg gerne jeg ville have haft en af de andre.
    Vi hedder bolbroe til efter navn og min kat hedder fleur så kan ikke huske alle forslag men 2 af dem
    Bolbroebreed
    Fleurspring
    og vi fik bolbroebreed så nu skal jeg have lavet en hjemmeside :O)))


  • #9   19. mar 2008 jeg har lige søgt stamnavn og der står at der skal fremgå 3 bud. jeg har ikke hørt noget endnu om hvilken jeg har fået (det var i dec jeg sendte den ind).. Men jeg skrev bare nogle bud som ikke var optaget.. Husk at dk enten skal står først eller til slut...

    og jeg vil opfordre jer til at vælge et navn der ikke er for langt..


  • #10   19. mar 2008 http://www.systran.co.uk/

  • #11   19. mar 2008 "Husk at dk enten skal står først eller til slut... "

    Nej, landekoden står altid forrest, og nye stamnavne skal altid være foranstillet kattens egennavn, siden ca. 2002, eller deromkring. smiley


  • #12   19. mar 2008 "Nå, har lige cheket igennem og an se Stella Nova ikke er taget."

    Undskyld, men hvor i alverden har du checket det? På FIFes hjemmeside http://fifeweb.org/wp/catnames/cattery.asp får jeg det resultat, at samtlige nedenstående navne er optaget:

    Stella
    Stella Antares
    Stella Argenta
    Stella Celeste
    Stella Coon's
    Stella d’Asia
    Stella di Toscana
    Stella d'Oriente
    Stella d'Oro (di)
    Stella Maris
    Stella Maris (of)
    Stella Mira
    Stella Nordica
    Stella Nova's
    Stella Orientis
    Stella Polaris
    Stella Stellarum
    Stellacadente’s
    Stellaluna's
    Stellarex
    Stellarias


  • #13   19. mar 2008 hved mener i med kattens egennavn? for mit stamnavn er da mit efternavn

  • #15   20. mar 2008 anita - Gætter på hun mener det katten selv hedder?
    F.eks. hedder min maine coon DK Micharlo's Don Juan. Don Juan er så hans egennavn, og DK Micharlo's hans stamnavn.


  • #16   20. mar 2008 Da jeg skulle søge stamnavn og egentlig kun ville have min førsteprioritet, fik jeg det råd at skrive det på forskellige måder i 2. og 3. prioriteten, for 4. og 5. prioritetens vedkommende tilføjede jeg henholdsvis Cats og Katz.

    Men jeg fik førsteprioriteten "DK Temple Bar" smiley


  • #17   20. mar 2008 Hej Lene P
    Støv = polvere på italiensk


  • #19   11. jan 2009 Naya - Jeg vil gætte på at det medlemsnummer der bliver spurgt efter er dit medlems nummer i en af klubberne?
    Mit er f.eks. 85XX-et-eller-andet i jyrak :o) og 200-et-eller-andet i mco-klubben (special klub)


  • #21   11. jan 2009 Det koster 600 for et stamnavn.
    Det står her
    http://www.jyrak.dk/index.php?WebsiteID=1&LanguageID=1&SectionID=87


  • #23   11. jan 2009 Nej, prisen for et stamnavn er 600? Det spurgte du jo bla. om.

    Er du meldt ind i Jyrak eller en af de andre klubber? ellers har du jo intet medlems nummer?
    Nummeret står på det velkomst brev man får.


  • #25   12. jan 2009 Naya - Altså ved du hvilken af de fire klubber du gerne vil være medlem af?
    De to laf klubberne aver mest arrangementer på sjælland og de to andre i jylland. (og sådan lidt på fyn på skift) Jyrak er den største af dem, på godt og ondt.
    Hvor bor du? hvad er dine behov til en klub?
    Du skal være medlem af en af de 4 klubber for at få et stamnavn, da det er være med i sådan en klub rækker op til at du er medlem af felis danica (som udsteder stamtavler) og fifé - som er den internationale del.


  • #27   12. jan 2009 Hmm - jeg tog ned til min dyrlæge og læste i nogle af deres kattemagasiner (et blad der hedder det) - der har alle 4 klubber en leder i i hver gang. Det gav mig lidt et overblik over hvad de forskellige klubber stod for.
    Men valgte jyrak fordi de laver arrangementer i jylland primært :o)


  • #29   13. jan 2009 Det er den sikkert :o)
    Så skal du bestille dit stamnavn via katteklubben
    http://katteklubben.com/index.php?SectionID=790&WebsiteID=1&LanguageID=1
    det gør du her hvor du så skal bure formularen til ansøgning om stamnavn :o)


Kommentér på:
Stamnavn

Annonce