{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

Milles killinger er forsvundet {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Som nogle af jer ved, skulle Mille have killinger smiley
Da der ikke var sket noget 3 uger efter dyrlægen havde sat hende til at føde, blev jeg lidt urolig. Så vi tog hende med en tur til dr. dyr igen i dag, for at høre hvordan det gik med de små.
Men dyrlægen kunne konstatere, at hun ikke var drægtig mere, og at hun ikke kunne have tabt dem. Ergo har hun født. Men hvor killingerne er, er et meget godt spørgsmål. Hun har ikke været ude mere end én gang i 10 min., så dyrlægen mente at enten hun eller Akito havde dræbt og spist dem smiley Er bare så ked af det lige nu, selvom det nok var det bedste smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Milles killinger er forsvundet
  • #1   8. apr 2008 Er du HELT sikker på at hun var drægtig ?

  • #2   8. apr 2008 Ej hvor tragisk og trist :o(

  • #3   8. apr 2008 Hej Sandra

    Hvor gammel skulle killingerne være, da dyrlægen konstaterede killinger i hende? -og evt. antal

    Hilsen Heidi


  • #4   8. apr 2008 Med mindre din hunkat blev scannet eller røngtenfotograferet, kan hun godt have været falsk drægtig. Det kan give både røde dievorter og forøget bugomfang.

    Der er også den mulighed, at hun enten har aborteret eller absorberet killingerne, dette som regel på grund af stress.


  • #5   8. apr 2008 J'Aime mon petit ami
    100% sikker, for da vi var ved dyrlægen d. 28. februar, kunne dyrlægen mærke mindst en killing.

    Con Meo * *Birmaopdræt* *
    Da vi var ved dyrlægen første gang, mente hun at der var mellem 2-3 uger til hun skulle føde. Derfor jeg var blevet ret så bekymret over at der ikke var tegn på forestående fødsel.


  • #6   8. apr 2008 *Mega* .
    Hun blev hverken scannet eller røngtenfotograferet, men dyrlægen var helt sikker ! Og hun mente at hun havde været for langt henne til at abortere.


  • #8   8. apr 2008 Jeg har da også hørt en ret erfaren dyrlæge sige, at han ikke kunne mærke forskel på et foster eller en afføringsknold (især hvis der kun har været en eller to "knolde").

    Har også oplevet en kendt "kattedyrlæge" efter et røngtenfoto sige, at der <b>måske</b> var to killinger, men nok kun én.
    Katten fik otte store, flotte killinger!


  • #9   8. apr 2008 PS: Jeg kan ikke forestille mig, at en dyrlæge med sikkerhed kan sige, at hunkat ikke har tabt (aborteret) nogle killinger. Hvordan skulle h*n kunne det?

  • #10   8. apr 2008 Orv, det har jeg slet ikke hørt om før smiley Jamen så kan det vel sagtens være dyrlægen der har været forkert på den ?
    Hun er bare blevet meget "slasket", hendes mave hænger og hun er stadig stor :s


  • #11   8. apr 2008 Prøv lige, om du kan trykke mælk ud af hendes dievorter!

  • #12   8. apr 2008 Åhhh nej, hvor er det frygteligt!! Jeg har selv oplevet at min hunkat spiste en af hendes killinger. Hun fødte to, men den ene ville ikke spise, så efter arbejde på 2. døgn hentede jeg mælkeerstatning, men da jeg kom hjem fra arbejde var der kun hovedet tilbage af killingen! Jeg brød fuldstændig sammen, for det var frygteligt! Ved stadigvæk ikke om det var mormis eller den hankat der var inde da jeg kom hjem den dag, der har spist den...
    Så jeg kan på sin vis forstå hvordan du må ha det ved tanken om at de er blevet spist!


  • #13   8. apr 2008 Det er ret normalt, at en hunkat æder eller bare dræber sine killinger, hvis hun er stresset eller føler sig truet på en eller anden måde.
    Det er også normalt, at hun æder en killing, hvis hun kan mærke, der er noget galt med den. Det ved hun nemlig bedre end vi.

    Kattens instinkter kan vi ikke gøre noget ved, og naturen er barsk, men meget fornuftig.


  • #14   8. apr 2008 Christina- Nye billeder af alle 3 smuksakker
    Lyder virkelig som en skrækkelig oplevelse ! smiley
    Ja jeg har det forfærdeligt, har lidt skyldfølelse over at jeg ikke har holdt godt nok øje med hende smiley

    *Mega* .
    Det kan jeg ikke, de har ikke været hævede eller noget, bare en lille bitte smule lyserøde, også har hårene skildt lidt.


  • #15   10. apr 2008 Hej Sandra

    jeg har haft et tilfælde, hvor en hunkat aborterer 3½ uge før fødsel. Da var killingerne kun ca 4 cm lange og lignede et stykke formet lever.
    Din hunkat sagtens have aborteret, og ellers har hun selv ikke været drægtig - det er svært at mærke antal killinger så sent som du beskriver.

    Antal killinger bestemmes bedst ved 4 ugers alderen, mener jeg, hvor dyrlægen palperer morkatten og mærker sådan nogle "perler" på rækker. Og ellers et røntgen billede 1 uge før fødsel mener jeg det er, kan også antal bestemme - her bruger de bla. rygsøjlerne på killingerne til at bestemme antal.

    I må altså ikke helt hænge mig op på tiderne med palpering og røntgen, for jeg har kun en gang fået dyrlægen til at tjekke antal killinger - det var ved mit 2. kuld for 12 år siden.
    Dyrlægen fik det til 7 styk(normal birmakuld er 3 styk), og puha hvor jeg svedte da fødslen gik i gang. Der kom en stor killing, og det blev ved det og mormissen havde taget 1500 gram på....smiler....så efter den oplevelse, så tror jeg mere på mine egne fornemmelser.

    I et enkelt tilfælde har jeg fået scannet hunkatten 1 uge før fødsel - idet mormissen havde haft underlivsbetændelse x flere under drægtigheden, og så ville vi gerne sikre os, at alt var som det skulle være derinde. Dyrlægen kunne se 3 killinger på scanningen - jeg 4 - og der kom 6. Jeg er dog ikke klar over, hvor erfaren Knud Steensborg er til at scanne - men jeg har dyb respekt for, at han sagde, at jeg ikke kunne få ham til at antalsbestemme via en ultralydsscanning fordi det er så usikkert. Respekt for det.

    Hilsen Heidi


Kommentér på:
Milles killinger er forsvundet

Annonce