{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

p-sprøjte på hankat!! FOR eller IMOD {{forumTopicSubject}}

Hej.. Jeg har et lille opdræt der p.t består af 2 hunkatte på 11/2 år og 2 killinger på ca 7-8 mdr..jeg har så også den her fertile hankat som jo syns de 2 unge piger er meget dejlige meget snart... Det er jo ikke smart at de får killinger så tidligt hverken etisk eller for katten..den ene har lige været i løb og det var rent ud sagt et helved at holde dem adskilt,det lykkedes denne gang men hvad med næste gang?? Der er jo forskel på hvordan katten opfører sig når den er i løb..Jeg er af den mening at det er skide synd at isolere en kat fordi den ikke må parre for med 4 hunkatte kan det jo nærmest blive til altid hvis de går i løb ca hver 21 dag og der er 4 hunkatte.Han skal ikke kastreres da han jo skal bruges i mit avlsprogram..p-piller er heller ikke nogen option pga jeg ved at den enes linier ikk kan tåle dem og den ene af min store prøvede jeg på og hun kastede op over det hele..Jeg håber at få lidt info jeg kan bruge til noget gerne ra folk der har erfaringer med p-sprøjte..Anita

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  p-sprøjte på hankat!! FOR eller IMOD
  • #3   27. apr 2008 hvor længe virker det så? er det ra uge til uge eller er det længere tid

• #5   27. apr 2008 tror også at der er blevet forbedret lidt siden for mange mange år siden.. det må man da håbe.. der kommer jo nye preperater hele tiden..
    det der bruges nu er det samme som der bliver brugt til hanhunde og det fungerer fint der..

• #7   27. apr 2008 ok. Ja der sker jo noget hele tiden der er også lig kommet en ny vaccine som dækker endnu mere,end den gamle.Den er en smule dyrer..

• #8   27. apr 2008 anita s - der findes ingen sprøjter, som gør din hankat ude af stand til at parre, ligesom der heller ikke findes p-piller til mænd. Han kan således sagtens parre dine piger, selv hvis du gav ham hormoner, så at give ham p-sprøjter er ikke en løsning på dit problem. Der er der ikke andet for end at adskille kattene, eller give hunnerne p-piller.

• #15   27. apr 2008 <b>Absolut IMOD</b>

For det første hjælper det hverken på hans fertilitet eller parringslyst.
    For det andet risikerer du nemt, at han får store hævede mælkekirtler, der kan udvikles til kræft.

Du skal også være klar over, at en hunkat, der gentagne gange kommer i løbetid uden at blive parret, kan få cyster på æggestokkene.
    Normalt går de modne æg, der under en løbetid sidder parat til frigivelse, til grunde, men ved gentagne løbetider kan nogle blive siddende. De udvikler sig til cyster, og så er hunkatten steril.

Jeg ville trods alt slå korsets tegn og give hunkattene p-piller, indtil de skal bruges i avl, men først <b>efter</b> den første løbetid er slut.

Det er også meget stressende for både hankatten og hunkattende at kunne lugte hinanden uden at kunne komme til at parre.

• #16   27. apr 2008 Mega siger det så ganske glimrende.

P-sprøjter til hannerne er end da endnu mere kræftfremkaldende en p-piller til hunnerne, da det gives i så stor en dosis.

Jeg ville aldrig give min hankat sådan en sprøjte, det bryger jeg mig alt for meget om ham til. Så hellere kastrere ham eller holde ham permanet adskilt fra flokken.

Her bruger vi løsningen med fordelingsnøgler i stedet for. Hannen er nøglen i den ene flok og de fertile hunner han ikke må parre er nøglen i den anden flok. Kastrater, drægtige hunner og de hunner min hankat må parre er hvor de har lyst til, og de kradser bare lidt på døren hvis de hellere vil ind i den anden flok. På den måde kommer han aldrig til de hunner han ikke må parre, men færdes alligevel frit herhjemme. Og jeg kan så nyde at have min hankat i sofaen, sengen og hvor jeg ellers er sammen med ham.

Pt. har jeg en enkelt hunkat på p-piller. Hun er alt for ung til at blive parret, men med et løbetidsmønster der hedder 8 dages løb, 5 dages pause, trives hun absolut ikke, og efter hun havde tabt sig en hel del, er hun nu på p-piller.

• #17   27. apr 2008 Hvis man giver p-piller, før hun overhovedet er kommet i løbetid, ved man ikke, hvor langt hun er i sin hormonelle udvikling.

Hvis man giver p-piller midt i en løbetid, risikerer man at slå "systemet" i stykker, og at hun forbliver i en form for løbetid.

Ca. en uge efter, den første løbetid er forbi, er hun hormonelt "nede".

Netdyredoktor skriver også:
    Forsigtighedsregler
    Må kun anvendes til raske dyr som ikke er i løbetid.
    For hundes vekommende må midlet hverken anvendes i løbetiden eller de første 2 måneder efter løbetiden.
    Behandling af avlsdyr og helt unge (endnu ikke kønsmodne) dyr frarådes.

• #18   27. apr 2008 hej alle.. tak for svarene.. som jeg skrev i mit oplæg kan mine damer ikke tåle p piller.. og jeg syns ganske enkelt at det er synd at lukke en hankat der har været en del af familien ude for sig selv... men jeg vil jo lige tage en snak medmin egen dyrlæge for at finde ud af hvad hun mener.. Men eftersom at man har fundet ud af p-piller fremmer kræft syns jeg da egentlig at det er ligeså skadeligt at give p-piller.. men endmu engang tak for svarene..

Kommentér på:
p-sprøjte på hankat!! FOR eller IMOD

Annonce