{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.525 visninger | Oprettet:

Avlshankat {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige endnu et spørgsmål til dem der avler;-)
Hvordan har jer med fertile hankatte jeres drenge indkvarteret?
Og strinter de hele tiden, og over det hele, eller er de til at have indenfor i huset for det meste?
Hvor længe kan man normalt holde dem intakte, før prolemerne bliver for store?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avlshankat
  • #1   29. jun 2008 Mine fertile hankatte går for sig - både for at mindske stressniveauet i flokken og for at skåne vores stuer... Hankatte af vores racer kalder meget og strinter en del.

  • #2   29. jun 2008 Vores hankat bor sammen med os og de andre katte, det er intet problem endnu men han er også kun 11 mdr. - ved jo ikke om han bliver en strinter når han bliver ældre. Han sover i sengen og er en rigtig nusse fis.

  • #3   29. jun 2008 Min britehan Dustin på 2½ år går frit rundt i hjemmet blandt de andre katte og der har aldrig været nogle problemer med strinteri eller lign.
    Når han så har hunkatte til parring foregår det i fred og ro på badeværelset,men heller ikke her strinter han,dyygtig mis ;-))


  • #4   30. jun 2008 Jeg har gennem 21 år selvfølgelig haft flere hankatte, og INGEN af dem har været isoleret fra husets andre katte. Nogle har ikke strintet, og andre har været omvandrende sprinkleranlæg.

    Helt ærlig, så kan jeg simpelthen ikke nænne, at en lille hankilling, der er vokset op i stuerne og sovet på hovedpuden, skal isoleres, bare fordi han begynder at gøre, hvad han er "programmeret" til at gøre, nemlig at strinte.
    JEG har valgt at have ham fertil, og så må JEG tage de ulemper, det kan medføre. Men indrømmet: har han været stor-slem, har han ikke været fertil mere end højst 2 år.

    Jeg har forresten aldrig oplevet, at en fertil hankats tilstedeværelse har givet uro i flokken. Det er de fertile hunkatte, der kan lave ballade.


  • #5   30. jun 2008 Mege, nu får du mig til smile igen....


    Mine drenge går også inde og sammen med mig og mine hunkatte, jeg oplever nu heller ikke nogen opgør imellen mine drenge...

    Det er mine hunkatte der er efter hinanden...

    nogen af mine drenge har strintet, men sådan er det jo..
    Her får de ikke lov tl at være fertile så længe..
    Jeg har 3 kastarater pt...og 3 fertile..

    Jeg kan ikke bære at lukke mine hankatte væk, ej, det vil jeg ikke kunne bære


  • #7   30. jun 2008 Min dreng går også sammen med os og madammerne og sover i sengen.....men han strinter ikke....heller ikke når han har "damebesøg"...... dygtig dreng....... min Zotte.

  • #8   30. jun 2008 vi har brugt 10,000 kroner på at bygge hankattehus og løbegård. hankattehuset er 8kv meter og løbegård på ca. 20 tror jeg. huset er opvarmet, med vindu osv. der bor min hankat. han er ALDRIG alene, da der altid går en tøs med ham...og pigerne elsker at være der ude især når der er lidt sol. jeg synes det er dejligt, også fordi når han har dame besøg så genere det ikke mine hun katte herinde...som godt kan være lidt "sjove"....hehe.

  • #10   30. jun 2008 hehe Lis, det er ikke så sjovt at dufte af sin dejlige han kat..det har jeg prøvet med min taske....det var lidt pinligt i toget da alle lige pludselig kunne "dufte" O'Brien...øvøv

  • #11   30. jun 2008 Jeg har 2 fertile hankatte og de er sammen med os og er alle steder hvor vi er. Ingen af vores hankatte har nogensinde strintet..Her sover kattene også i vores seng...
    Jeg vil ikke kunne nænne at lukke en kat væk fra os, det er jo ikke meningen med at have katte i mine øjne..


  • #12   30. jun 2008 Nu hvor vi er ved strinten og fertile hanner.. Jeg har hørt man kan gå efter det på tavlerne altså at der er nogle linjer som ikk strinter hvor andre gøre? men er der noget hold i det?

  • #13   30. jun 2008 Det står jo ikke nævnt på stamtavlerne hvem som strinter og hvem der ikke gør...
    Sål skal man jo kende kattene i virkeligheden og det kan være ret svært med udenlandske katte og katte der ofte er mange år gamle...
    Men jeg ved godt hvad du mener,angelce...:-)


  • #14   30. jun 2008 Hejsa

    Vi har både haft hannerne inde og ude. Og jeg har altid glade drenge i hankattehuset. De får jo ofte besøg, og sjældent går de der uden en veninde på besøg (altså en kastrat eller en af mine andre fertile katte, som så drøner ud når de ikke gider være der mere. Men vores hankattehus er altid velbesøg, for der er meget poplulært derovre. Jeg har vel ca. 3 meter fra mine stuevinduer og derover,så jeg altid kan se derind. Desuden så har vi en stor gårdhave, som er indhegnet til pigekattene - og derved har hannerne menneske kontakt ret ofte.

    Jeg har ikke mine hanner i avl mere end 1 til 2 år, så derfor er de oftet kun i hankattehuset en sæson. Alt andet syntes jeg er synd for dem, og de har også et bedre liv som kastrat i en sofa.

    Jeg ønsker ej heller et tilstrintet hjem, og jeg har 2 gange måtte lukke mine hanner i hankattehuset pga. problemer i flokken. Sidste år samt i år pga. min unghan vil parre en bestemt hunkat hele tiden. Og idet hun skulle føde inden for 1 uge, mente jeg det var bedst, at hun fik ro for ham - og det nyder hun.

    I kan se vores hus her - der er plads til 2 hanner permanent, som hver har 7½ km plus løbegård. De har kradsetræ, liggepladser, skøn sofa til "mig" når jeg er på besøg mv. Desuden har vi et ekstra rum vi kommer ind i, når vi går derover, så vores fremmede hunner, som er til parring ikke på nogen måde kan komme til at stikke af ud til vores andre katte.

    http://conmeo.dk/Hankattegaard-aug04.jpg
    http://conmeo.dk/Hankattehus-aug04.jpg

    Hilsen Heidi


  • #15   2. jul 2008 Py ha...det er et rigtigt svært emne....
    Hos os har vi hannerne i deres egen løbegård samt hus.....jeg ville nødigt at mine stuer lugter som deres område....vores ælste han er en strinte fis.....men jeg savner at have ham inde hos os...og det er ved gud ikke det samme at "besøge" ham hver dag som da jeg havde ham inden for....
    JEg er i daglig konflik med mig selv om emnet selv om jeg ved at han hygger sig der hvor han og de andre unghanner er.

    Hannernes løbegård er i forlængelse af pigernes løbegård og vores have....så de har daglig kontakt med de øvrige katte og os....vores børn elsker - på alle tider af året at boltre dig i deres løbegårde da der er masse af træstammer at klatre i og på....men jeg savner mine små hygge fise inde hos os om aftenen...je jeg piver for det har været et svært valg....men også et valg om minimering af i brugen af p.piller....
    anna


Kommentér på:
Avlshankat

Annonce