{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

Bør jeg være hos hende under fødslen? {{forumTopicSubject}}

Amili har termin d. 17 juli, men lige netop den dag starter Vorbasse markede, hvilket er en tradition i vores familie, så der skal vi selvfølgelig op smiley

Nu er jeg så kommet i tvivl, om jeg bør lade hende være alene? Vi skal være der fra torsdag-søndag, selvfølgelig har vi "babysitter" på til både misserne og hunden, men er det forsvarligt at lade hende være alene, når hun nu snart skal føde?

Det er første gang hun skal have killinger, og jeg er så nervøs for at noget går galt, og at jeg så ikke er der til at hjælpe min lille prinsesse.

Hvad vil I foreslå mig at gøre? Håber virkelig I kan hjælpe mig her, da jeg er begyndt at få mareridt om at det går galt under fødslen, og det ønsker jeg virkelig ikke smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bør jeg være hos hende under fødslen?
  • #1   10. jul 2008 jeg er som tina heller ikke i tivl om der skal være en hjemme hos hende, det kan jo som du nævner gå galt.

  • #2   10. jul 2008 Det er nemlig også sådan jeg tænker, men vil så nødig gå glip af det andet smiley Vil bare heller ikke sætte min lille piges velvære sidst.
    Men altså min gode veninde er hos dem hele tiden, det er bare mere om det er nok? Jeg har selvfølgelig telefonen på mig hele tiden, og hun får nummeret til dyrlægen.

    Men bør jeg droppe mine planer, eller er det nok at der er en "reservemor"? smiley Mille kender desuden min veninde rigtig godt, da hun altid er babysitter.


  • #3   10. jul 2008 jeg ville droppe det markede og selv være hos min kat.. da min hun fødte sidste gang, skulle jeg helst være hos hende hele tiden, og hun er ellers en kat der holder sig for sig selv

  • #4   10. jul 2008 Hvis du er nervøs hvordan kan du så overveje det marked, tradition eller ej????

  • #5   10. jul 2008 Ja I har nok ret ..
    annelise H: Det ved jeg heller ikke, det er nok bare mig smiley Det er bare en ting som hvert år er højdepunktet, men kommer det så vidt, så må jeg jo bare blive hjemme derfra.


  • #6   10. jul 2008 Der er et marked igen til næste år.... :o)

    Og er din veninde ikke vant til fødende katte, og der sker noget, vil du bebrejde dig selv, at du ikke var der....


  • #7   10. jul 2008 Hej Sandra

    bliv hos din kat - og Vorbasse Marked kommer igen næste år. Og eller ta afsted kun 1 dag ad gangen, så du kan observere din hunkat hver dag - og lad så en anden god person være i hjemmet de timer du er væk

    Det er efter min mening meget egoistisk at tænke på sig selv først frem for katten - går det galt, så vil du aldrig tilgive dig selv for det.

    Nu har jeg oprettet en del år efterhånden, og jeg er gået glip af rigtig mange ting, som endda ikke "bare kommer igen næste år". Det er en priotering, og jeg gør som Lis, nemlig at sørge for at have ferie/fridage mv.

    Heidi


  • #9   10. jul 2008 Con Meo * *4 x nyfødte killinger* *
    Det var en god idé, tror vi sætter det ned til at tage afsted fredag og lørdag, så jeg er hos hende de andre dage, og er hjemme hos hende om natten smiley


  • #10   10. jul 2008 Jeg vil ikke forlade en højgravid kat - heller ikke selvom der er Vorbasse marked.

    Jeg tæller altid ca 65 dage frem i kalenderen, når min hunkat går i løb (hvis jeg har planer om at parre).
    For jeg skal være 100% sikker på jeg kan være der for missemor .

    Venligst Dorthe
    (der med vilje sprang et løb over på en hunkat, for at jeg kunne ta til Vorbasse som jeg plejer)


  • #11   10. jul 2008 hej du kan lade en veninde passe dem men hvis jeg var i dit sted ville jeg blive hjemme da der kan ske noget akut under fødslen

  • #12   10. jul 2008 Laaangt de fleste katte klare deres fødsel selv.. Og de er fra naturens side skabt til det.. MEN... Når det er sagt.. Så ville jeg da være til stede, når min kat skulle føde.. OG, jeg ville have det skidt, hvis jeg ikke havde været der, og det endte med at killinger, og/eller mor døde..

  • #13   11. jul 2008 Jeg ville også være ved min kat når hun skal føde, marked eller ej.. Meen men kan du evt. få veninden til, at ringe til dig når det sker, så du hurtigt kan komme hjem og være ved hende. Så kan du måske nå lidt af markedet.

  • #14   11. jul 2008 Hej.. Jeg havde taget ferie da mine 2 skulle have killinger men pga travlhed på virksomheden var jeg "tvunget" til at komme afsted.. MEN jeg har en god veninde som kørte forbi og kiggede til dem i løbet af dagen og hvis der så skulle ske noget ville hun ringe.. Jeg vil synes at hvis man kender sin kat kan man nok fornemme lidt om der ska ske noget.. ved ikk hvor du bor men det ville være en mulighed at få en ven/veninde til at checke katten hvis man gerne vil afsted for så må man køre hjem hvis der er optræk til noget;) Håber at du finder en løsning på dit dilemma.. Jeg har det ligesom dig med hensyn til vorbasse... Vil nødig undvære....

  • #15   11. jul 2008 Hej Anita

    jeg har da godt nok kun opdrættet i 13 år, og kender da mine katte så godt, at jeg også godt kan fornemme, når der er noget i gærde...men fødsler...her har jeg godt nok sjældent haft ret, med mindre det er fordi er er flåd, vandet er gået eller lign. Så det vil undre mig, at en veninde kan "fornemme" noget, med mindre det er fordi fødslen er gået helt i gang.

    men ja - måske er birmaer bare anderledes!

    Heidi


  • #16   11. jul 2008 jeg ville blive hjemme hos hende.
    jeg havde ingen aftaler en uge før og efter den dag hvor bine var sat til at føde, hun fødte to dage før jeg troed hun ville, men ja havde jo ingen planer så var jo hjemme alligevel, bine klarede det hele selv men det var dejligt at være hos hende og tror også hun var glad for jeg var hos hende.

    men nu var det også min første fødsel så ved ik om det har noget med det at gøre


  • #17   11. jul 2008 Hej Con Meo

    Den venninde Anita skrive om er mig. Vi bor 900 meter fra hinanden. Det er sjældent vi ikke ses i ugen løb, så Anita´s misser kender mig.

    Jeg er selv opdrætter og den ene af Anita´s katte der sku nedkomme - er født her hos mig.
    Så jeg vil mene jeg ikke er *Hr hvem som helst* iforhold til erfaring med fødsel, og ej heller fremmed for Anita´s katte.

    Venligst Dorthe

    P.S.
    Men jeg vil give dig ret i. Jeg ville heller ikke overlade ansvaret (omkring fødsel) til *Hr hvem som helst* hvis jeg absolut ikke selv kunne være tilstede.



  • #18   11. jul 2008 Hejsa Dorthe

    godt at du ikke lader alle om en undvær tage sådan et ansvar

    Hilsen Heidi


  • #19   11. jul 2008 Anita**Har snart fuld fart på,10 killinger** S
    Min veninde ringer så snart der er tegn på at fødslen er igang, og så langt hjem har vi heller ikke smiley


Kommentér på:
Bør jeg være hos hende under fødslen?

Annonce