{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  døv kat
  • #1   14. sep 2008 jeg ved at det er arveligt (hvide katte med ed blå øjne er i risiko zonen.. mener jeg men jeg er ikke helt sikker på det).. men jeg ved at der er flere indlæg om det her inde.. Men ellers Google det eller kig efter opdrætter der har hvide katte for de skriver ofte om det på deres hjemmeside (nok især maine coone opdrætter og norske skovkatte)

  • #2   14. sep 2008 ok det prøver jeg, mange tak :o)


  • #3   14. sep 2008 Det er arveligt dvs at en døv kat må ikke bruges til avl.
    Jeg har selv en døv skovkat og han er født døv og kan intet høre, vi har fra han var lille vænnet ham til at blive rørt osv når han sov så han bliver ikke bange hvis vi kæler han eller tager ham op når han sover, man skal som sagt bare vænne dem til det så kan de leve et helt normalt liv som indekatte eller i løbegård.


  • #4   14. sep 2008 nadja: ok det var godt :o) har i oplevet at han bevæger sig anderledes, altså er han mere forsigtig eller er han mere klodset eller er han bare som "en almindelig" norsk skovkat??

  • #6   14. sep 2008 ok og de er lige så livlige osv :o) tænkte det godt kunne være den bare lå helt stille hele tiden fordi den jo ikke kunne høre noget

  • #7   14. sep 2008 Jeg har et kuld på 5 som er 9 uger, hvor i der er en enkelt døv hvid, og han er den dejligste lille fyr. Han tonser rundt, og er ikke bange for noget. Han sover en del da han jo ikke vågner når vi larmer :O) Men han bliver overhovedet ikke bange når vi kommer hen og tager ham op.

    Jeg har faktisk læst at døve katte godt kan lave hørende afkom.. (jeg har læst at en har læst det) men vile aldrig selv tage chancen og afprøve det


  • #8   14. sep 2008 nej det er fordi jeg ville gerne have en helt hvid killing, evt med min egen bine (hvis man nu var så heldig) og så er det jo bare om hvis der kom en killing der var hvid men den var døv, hvordan jeg så skulle forholde mig, ville stadig beholde den og så bare neutralisere den da den kun skal være der for syns skyld hehe :o) jeg vil bare gerne have en hvid kat den behøver ikke indgå i avl men de er så smukke at jeg ikke tror jeg kan leve uden hehe.

    eller en helt sort.

    men ja det var bare hvis det nu var noget jeg fik efterforsket i og det kom ud i verden og der kom en hvid døv killing hvordan jeg så skal omgås den så den ikke blev bange osv.

    leger de også fint med de andre i kuldet osv?


  • #9   14. sep 2008 Vi har ikke behandlet den hvide døve anderledes end de andre. Men han var den første til at udforske huset og den første til at gå hen og hilse på vores store berner sennen hund så man må sige at det ikke har givet ham problemer at være døv :O)
    Han leger fint med de andre. Han ved jo ikke han er døv.. og det ved de andre jo heller ikke :O)


  • #10   14. sep 2008 hehe hvor er det bare sødt :o)
    men ja det er noget der kræver megen overvejelse om jeg skal eller ej, men har også et helt år til at finde ud af det i :o)

    men er der nogen steder i kan anbefale mig at læse om det?
    f.eks om der er nogen regler med hvad man ikke må parre med eller om det passer at dem med blå øjne har større chnace for at lave døve killinger osv. er der noget man kan gøre for at nedsætte risikoen osv osv ja jeg har mange spørgsmål hehe


  • #12   15. sep 2008 ok det er helt klart noge jeg lige vil undersøge nærmere :o) syntes de er så smukke, og det er så charmerende når de har et af hvert farve øje hehe

  • #14   15. sep 2008 nårh hvor er hun bare fiiiin :o) men er moren da hvid eller faren?

  • #16   15. sep 2008 ok ved ikke hvorfor men troed at det hvide var så dominant at flertallet af killinger ville blive vide faktisk.
    men hvis jeg nu f.eks brugte en hvid han, kan man så være sikker på at der mindst kommer 1 hvid killing? eller er det bare held :o)


  • #18   15. sep 2008 ok. så må man håbe håbe der ikke bliver en han, ellers er jeg nød til at kastrere ham jo. men der er jo et helt år til at finde ud af det i :o)

  • #19   15. sep 2008 Min hvide basse er far til 5 kuld.
    Første kuld gav igen hvide. Nr 2 gav 5 stk og 2 hvide. 3 kuld gav 5 stk og 3 hvide. 4 kuld gav 6 stk og 4 hvide. 5 kuld gav 5 stk og 3 hvide. Det giver 9 hvide ud af 19 killinger. Men første kuld gav som sagt ingen hvide. Så statistikken taler da godt for mindst en hvid killing


  • #20   15. sep 2008 ups.. det var regnestykket fra før sidste kuld blev født.
    Sidste statistik siger 12 ud af 24 er hvide, selvom første kuld ingen hvide gav


  • #21   15. sep 2008 ok :o) men hvis faren er hvid og der ingen hvide killinger kommer, kan en af de "alm" farvede så godt være døve? eller er det kun de hvide

  • #23   15. sep 2008 ok men det opdager man vel hurtigt når man ser hvordan den reagere på div ting gør man ik??

  • #25   15. sep 2008 ja det er rigtigt, men jeg syntes alligevel man kunne se det hurtigt. f.eks ved mine hvis jeg tabte noget (er lidt klodset) så kiggede de straks den retning hvor jeg larmede. og har også gjort det med vilje for at tjekke om de ikke kunne høre eller om de bare ikke gad høre hehe. men de reagrede fint så de gad åbenbart bare ikke høre hehe. det blev heldigvis bedre :o)

  • #26   15. sep 2008 jer der har haft brugt en hvid kat til avl.. hvad skal man være opmærksom på hvis man vil bruge vil bruge en hvid kat i avl?

  • #27   15. sep 2008 Nej jeg synes bestemt ikke han er så meget anderledes end hørende katte, Han er dog meget klodset, han smider alt ned, men han kan jo heller ikke høre braget der kommer og så larmer han en del han snakker ikke han skriger.. Men det vænner man sig til med tiden.. Min har også Odd-eyes.

  • #28   15. sep 2008 snakker han meget højt?
    Jeg bor i lejlighed og det skal jo ikke væe sådan det genere alt for meget :o) men er det ens for alle døve katte at de snakker meget højt?


  • #30   16. sep 2008 ok troed der var flere sådan ekstra ting man skulle være obs på, for har hørt mange sige at det er et "stort projekt" at have gang i hvis man vil parre med en hvid.

    må lige surfe lidt rundt på div sider der har hankatte til udlåns og se hvad de har at byde på hehe. har jo et år til at finde den helt rette, men det er jo altid klogt at have en masse muligheder ved hånden :o)


Kommentér på:
døv kat

Annonce