{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.398 visninger | Oprettet:

RIkke V
RIkke V
Tilmeldt:
27. mar 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

"forældreløse" killinger {{forumTopicSubject}}

Hvad er det lige man går når man står med fire små utrolige dejligt killinger som er 20 dage gammel, og moderen lige er blevet fundet i vejkanten?
VI har de her fire skønne killinger, og har i dag været ned og købe modersmælk erstatning, men hvor tit skal de fodres? og hvad skal man være særlig opmærksom på og ja hvordan skal jeg lære dem alle de ting som der kræves for at blive en rigtig kat.. Jeg er vel ikke den eneste som har prøvet at stå i denne situation så gode råd mm er meget velkommen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "forældreløse" killinger
  • #1   16. sep 2008 hittekilling.dk - der kan du finde råd og vejledning.

  • #3   16. sep 2008 Google er din ven. På google kan du finde tonsvis af information.

  • #5   16. sep 2008 hmmmmm

    Vi har idag to skønne ungdyr på 7,5 mdr. som mistede deres mor da de var knabt 3 uger gamle....alle 7 killinger overlevede og er alle sunde og raske idag...men det kræver et stort stykke arbejde. - mad, omsorg, vask - bakke træning ect.

    anna


  • #6   16. sep 2008 ja det et stort arbejde vi havde 7 killinger og mor havde ikke nok mælk så mig og min mor måtte op hver anden time. men det syntes jeg helt klart er det bedsate end at aflive dem !!

  • #7   16. sep 2008 Killinger på 3 uger skal ikke have flaske hver 2-3. time, men hver 4-5. time.
    Desuden varer det kun godt en uges tid, før de begynder at kunne spise selv, men de skal fortsat have flaske af og til, til de er 12 uger, for at dække deres suttebehov.

    Selvfølgelig vil en amme-kat være det optimale, men det kan godt lade sig gøre uden (har prøvet selv mange gange). Det drejer sig heldigvis ikke om kun én killing. De fire har hinanden at "være kat" sammen med.

    Det eneste "problem" jeg har haft med mine flaske-hittekillinger er, at de er overbeviste om, at jeg er deres mor, og derfor meget knyttet til mig (og omvendt) :-)))

    Held og lykke!

    PS: Følg det råd, du fik, om at læse nærmere på hittekilling.dk


  • #8   16. sep 2008 Jeg er selv flasket min egen Miw op, fra hun var en uge gammel. Det er hårdt arbejde, men det betaler sig. Du får et helt specielt forhold til dine katte!

    De skal fodres hver 3 time. Blandingen skal være lunken/varm, men hvis du har købt pulver skal det altid blandes op med koldt vand - ellers klumper det. Jeg gjorde det, at efter at have blandet det sammen, fyldte jeg vasken med varmt vand og holdte flasken deri så det blev opvarmet. Afprøv altid på din håndled, om det er for varmt eller koldt.

    Bare skriv hvis du har nogle spørgsmål, det hele kan godt lyde lidt indviklet smiley


  • RIkke V
    RIkke V Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #9   21. sep 2008 Mange tak for indlægene... Vi har efterhånden haft den selv i en uge nu, og det går bare rigtigt godt, da får mad ca hver 4 time når vi er hjemme - og før vi tager afsted og morgene og lige så snart vi er hjemme, og det fungere godt for dem... VI har desværre ikke mulighed for en ammekat som helt sikkert vil være det optimale, men så får de lov til at putte sig ind til vores hund så de får den der kontakt og det synes vi der virker..., ANNA: hvordan lærte du dem at gå på bakke mm?? er meget intra i at høre hvad i gjorde..

  • #10   22. sep 2008 Min killing lærte selv at gå i bakken. Du skal gøre den tilgængelig for dem, så er det helt naturligt at de vil benytte den smiley

  • RIkke V
    RIkke V Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #11   25. sep 2008 mange tak for alle de gode råd...
    De småmuldtotter har det godt og det går bare der ud af..de tager næsten på hurtiger end jeg kan nå at fodre dem...


  • #12   28. sep 2008 hvor bor du henne ?

  • RIkke V
    RIkke V Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #13   1. okt 2008 Jeg bor på thyholm..

  • #14   1. okt 2008 og hvor er det?

  • RIkke V
    RIkke V Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #15   6. okt 2008 Det ligger over struer, og under thy hvis det hjælper på det.. men vest jylland...

Kommentér på:
"forældreløse" killinger

Annonce