759 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Hvor mange dage må drægtig kat max. gå Hvor mange dage må drægtig kat max. gå

Hvor mange dage må en drægtig kat max gå før man skal begynde at bekymre sig?

Sille er i dag på dag 67 og jeg begynder da at blive lidt urolig... Hun viser ingen tegn på nærtstående fødsel, men samtidig har hun det super godt.
Hun spiser og sover som hun har gjort igennem hele graviditeten, hun virker på ingen måde generet.

Skal jeg bare forholde mig roligt, så længe hun ikke viser tegn på at noget er galt, eller hvad siger i?

Og ja, hun er absolut gravid, da der er godt gang i maven:)
mvh Pia

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor mange dage må drægtig kat max. gå
  • #1   11. okt 2008 Jeg har oplevet, at en kat først fødste på 72. dagen, helt uden komplikationer.

Man kan for øvrigt heller ikke altid regne med, at katten får ægløsning og bliver drægtig ved første parring. Mange gange skal der flere parringer til.

Desuden foregår ægløsningen først ca. 24 timer efter parringen, og befrugtningen af ægget finder så sted ca. 10-18 timer senere.

PS:
    Hvis en kat derfor kun er parret en gang, kan det være forklaringen på, hvorfor den ikke bliver drægtig.

• #2   11. okt 2008 Hej:)

Jeg har talt fra dag 3 hvor hannen var med SIlle. Altså de var sammen fra mandag til torsdag og jeg har talt fra onsdagen. Så jeg tror det passer rimeligt...

Men jeg skal ikke begynde at bekymre mig så længe hun har det godt?

• #3   11. okt 2008 Kaninskind fødte på 71. dag... og da hun kun havde hankattebesøg i ½ døgn, er jeg sikker på hvor mange dage hun gik....

Kommentér på:
Hvor mange dage må drægtig kat max. gå

Annonce