{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

at sælge en kastrat.. eller ej? {{forumTopicSubject}}

ja jeg har længe gået med tankerne om at finde/aflive min hvide mco pige Dijon.

For det første tynder jeg lidt ud i min flok for tiden, da stress faktoren ikke må blive for høj, og for det andet trives Dijon ikke optimalt mere.

Altså trives ikke så godt, der mener jeg hun er blevet mere såen "sky" Hun henvender sig ikket il fremmede/gæster mere. Hun kommer gerne til mig når jeg har en ledig stille stund i sofa eller noget.

Så tænker jeg, kan hun trives et andet sted? Kan det lade sig gøre? Ville det være synd at omplacere hende? Hun blir 4 år til næste år.

Hun er steriliseret. og fysisk i rigtig fin form.

i andre opdrættere, havde i omplaceret, trods i vidste hun var "sky"/svær at komme til, eller havde i aflivet katten?

Jeg synes det er et moralsk svært spørgsmål.. måske nogle der kan hjælpe mig med at træffe mit valg..

Knus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at sælge en kastrat.. eller ej?
  • #1   18. nov 2008 Hvis hun ikke fejler noget, der kan gøre hende sky (fx smerter), så ville jeg uden tvivl omplacere en 4årig sund og rask kat, der ikke trives i flokken. Prøv www.vildkat.dk

  • #2   18. nov 2008 Ja jeg kender godt den side. smiley Men er bare bange for at ny køber måske ikke vil få glæde af hende. Hun er meget reserveret. men man kunne måske prøve. .... hmmm ja.

  • #3   18. nov 2008 selvfølgelig skal hun ikke aflives.
    find et rigtig godt hjem til hende hvor hun kan blive gammel.


  • #4   18. nov 2008 ja det vil jeg også helst.. men man er i hvert fald nød til at skrive i salgsannoncen hvordan hun er af sind.. og så håbe på nogle har tid og overskud til at tage sig af det. smiley

  • Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

    Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #5   18. nov 2008 Det kan jo være at hun vender på en tallerken, når hun bliver enekat.
    Det er sset før at selv den mest frygtsomme bliver en blid kælegøj når der ikke længere er andre som kan virke truende.


  • #6   18. nov 2008 ja i har ret. jeg har oprettet hende i marked nu. så vil jeg håbe på det bedste. smiley

  • #7   18. nov 2008 Jeg har haft katte der trivedes 100% fint som fertile dyr. Den dag de blev intetkøn blev det ikke en kat med bedre psyke - tværtimod.
    De to jeg har haft blev verdens dejligste i deres nye hjem - begge fik senere en legekammerat.
    Jeg meldte i begge tilfælde klart ud hvor katten var som fertil - hvordan neutraliseringen havde påvirket og at gik det ikke med det nye hjem, kunne katten komme tilbage.
    Man kan ikke sætte ejerne i den situation at de skal stå med ansvaret for hvad der videre skal ske.
    Som sagt to succes historier herfra - første gang havde jeg min tvivl - det har jeg ikke mere.
    Her kan du se billederne af en kat der som kastrat artede sig så jeg var bange for ham. Taget den første dag i hans nye hjem af mig. Han blev præcis den dejlige og afbalancerede kat han havde været før
    http://www.sundisk.dk/killing.htm


  • #8   18. nov 2008 Jeg vil lige tilføje at dengang jeg boede hjemme fik vi en kat der var enorm sky + halvvejs vildkat ... efter et stykke tid knyttede hun sig utrolig meget til min mor, og vi andre kunne også bruges engang imellem .. så det kan sagtens lade sig gøre. smiley

    Udover det har de en perser nu, der også var sky og sær i starten .. nu er hun en rigtig kælekat, nogle gange utrolig belastende smiley


  • #9   19. nov 2008 jeg har modtaget flere "sky" katte, de er nu "røet op" og lever fint i min store flok

  • #10   19. nov 2008 røet = tøet

  • #11   19. nov 2008 okay ja. jeg har vist fundet et nyt hjem til hende. smiley håber det vil gå godt

Kommentér på:
at sælge en kastrat.. eller ej?

Annonce