{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.834 visninger | Oprettet:

Farveskema-efterlysning {{forumTopicSubject}}

Jeg oprettede tidligere en tråd om dette,, men prøver lige igen, håber der er mere hjælp her
Hvilken farve kan killingerne få, hvis man parre en (CP/colorpioint) Hun er blå. Og ham hun skal parres med er chokolademasket (cp/colorpoint).
Hvad kan man forvente??

Bag hunkatten er der blå perser (faren) Og moren er totie (cp)

Der er ikke stamtavle på nogen af dem, men hunkattens forældre er der tavle på.

Men ved der findes farveskemeáer, kan bare ikke finde dem
hel farvet blå hund kat + chokolade masket hankat. = ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farveskema-efterlysning
  • #1   13. jan 2009 Er du sikker på hun ik er tortie?

  • #2   13. jan 2009 man kan google farve genetik katte, så er der en masse sider om det

  • #3   13. jan 2009 altså det er jo nemmere at regne ud hvois der var stamtavle på dem. Men altså der kunne sagtens komme blå og brune killinger, hvis moren har arvet et tortie gen fra sin mor, ville der vel i realiteten også kunne komme tortie piger. lilla vil også kunne forekomme, da hun er bærer af fortynder genet og faren kan være bærer af chokolade genet.

  • #4   13. jan 2009 Tortie kan ikke arves gennem generne.
    Enten er katten med rød, eller også er den ikke.

    En tortie hunkat, kan godt lave en ikke tortie hunkilling.

    Nu er jeg ikke helt inde i chokolade, men hvis der er blå bag ved, så kan de have - eller bære - fortyndergenet.

    Jeg mener, at blå er fortyndet af chokolade, men jeg vil ikke lige holdes 100% op på det.


    Men mit bud er chokolade- og blåmaskede killinger.



  • #5   13. jan 2009 Sorry - overså lige, at moren er fuldfarvet.

    Når det er tilfældet, så vil jeg ikke komme med andet bud, end blå og chokolade. Jeg ved ikke, hvordan masken nedarves, men tror at der skal være maske bag begge forældre - jeg er dog ikke helt sikker. Kender ikke så meget til maskegenet..



  • #6   13. jan 2009 hov havde set faren som værende brun... så kommer der ikke brune killinger, men chokolade og blå. Anette: hvorfor kan killingerne ikke arve tortie genet?

  • #7   13. jan 2009 Leise> Det springer ikke en generation over.

    En tortie kan kan godt lave tortie killinger og killinger der ikke er tortie. F.eks en sort kat. Den kat kan så kun lave tortie killinger, hvis den bliver parret med en rød kat, men ikke hvis det f. eks er en sort, blå eller en hvid kat den bliver parret med.


  • #8   13. jan 2009 hvir moren er blå og parres med choko bilver killinger brune (sorte) og bære forældrener fortynder kan der os komme blå, chokolade og lilla

  • #9   14. jan 2009 Rød er en dominant farve, hvilket vil sige, at enten er den der, eller også er den der ikke.

    Rød kan ikke nedarves ligesom fortynding (som er vigende) Er katen ikke med rød, kan den ikke give rød videre ;-))





  • #10   19. jan 2009 Prøv ar kigge på denne hjemmeside

    http://www.evercatz.dk/


  • #11   19. jan 2009 Grunden til at jeg spurgte om hun var tortie er, at der kun skal 1 rødt hår man ik ser, til at hun er tortie. En parring vil vise om hun er tortie.....måske.....
    Rødt er rimelig dominant. Jeg har 2 piger ud af en brun og en tortie som ser helt alm brune ud, begge med hvidt (bicolor). Det er første gang i 11 år jeg har 2 brune piger ud af en tortie mor. De bliver reg som værende brune (seal). Heldigvis skal jeg beholde begge, så fremtiden vil vise hvad de er, men lur mig, om de ik er tortie. De skal ik kunne lave røde piger med en rød dreng, eller røde drenge med en brun/blå dreng *S*


  • #12   27. jan 2009 Hej ¤ Jeanette ¤
    Tak for rådet. Har lige skrevet til hende om hjælp, og det ville hun gerne. Jeg er ikke rigtig inde i Mco katte farver, særligt ikke når de har flere farver.

    Mvh Lis


Kommentér på:
Farveskema-efterlysning

Annonce