{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

Avlskatte... {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har lige reserveret en dejlig killing, British Shorthair smiley Og vil gerne læse lidt omkring avl, hvis dette en dag bliver en mulighed, Men er der nogen der kender en god side, hvor dette står? smiley Har søgt på google, og der kommer en masse men uden rigtig noget svar smiley
Syntes det ville være rart at være forberedt til når den dag kommer, selvom der er lang ti endnu smiley

Knus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af 2 skabe 500 kr.
  • Tømning af lyskasser og pudsning af vinduer. 2.500 kr.
  • nedrivning af badeværelsesbrydevæg. 1.500 kr.
  • Ordne have 500 kr.
  • Løbende toilet 1.200 kr.
  • Flyt stik kontakt fra en væg til anden 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Avlskatte...
  • #1   31. jan 2009 Hvis du køber hende til avl, så foreligger muligheden jo *S*

Hvem er hun efter?

Held & Lykke med den nye misling

• #2   31. jan 2009 Altså hun er ikke kun købt til avl, men stamtavlen er åben så må jo godt smiley Hun skal have et eller 2 hold killinger afhængig af hvordan hun er i hendes løbetider. og så skal hun steriliseres smiley Men jeg ved det er noget med at jeg skal i en katteklub og sådan noget, men har aldrig prøvet dét før, da det er min første racekat smiley Så kommer nok til at skrive herinde en del, efter gode råd smiley
    Men det er heldigvis nogen rigtig gode sælgere, der har tilbudt at jeg bare kan ringe hvis der bliver nogen spørgsmål eller andet smiley

Moderen hedder: Miss Devil's Coralie smiley Faderens navn kan jeg ikke lige huske smiley Stamtavlen får jeg med hjem når jeg henter hende om 14 dage smiley

• #3   31. jan 2009 Det er nærliggende at sælger supporterer dig.

Ellers kan du læse her:
    http://www.pawpeds.com/index.html

• #4   31. jan 2009 og tak forresten smiley Glæder mig simpelthen som et bette barn smiley Og er så spændt på at se hvad mine 2 damser herhjemme siger til hende smiley

• #5   31. jan 2009 Jeg afleverer altid selv mine killinger og forstår ikke opdrættere der bare leverer ud af døren.

• #6   31. jan 2009 det er heller ikke sådan at de bare siger farvel og tak når jeg går ud af døren med killingen smiley De har lagt ud med at de satser på at de vil kunne følge deres killinger der hvor de kommer hen, for at sørge for at de har det godt smiley De leverer også nogen gange sev deres killinger smiley

• #7   31. jan 2009 Lis: *Det er nærliggende at sælger supporterer dig* Hva er det?? smiley Ved ikke så er jo nødt til at spørge smiley

• #8   31. jan 2009 med at supportere men jeg det er helt normalt at sælges en fertil kat giver sælger også køber vejlening. Det kræver selfølgelig at sælger har erfaringen til det.

Jeg vil undlade at komme med min holdning omkring ikke at supportere sine killinger, og for sin sags skyld køber, ved selv at aflevere dem. Nogen gange kan din killing og du ikke bruge til noget som helst.

• #9   31. jan 2009 At aflevere selv er ik en garenti i sig selv. Hvis folk vil fuske, så gør de det - desværre.
    Men jeg ville ønske, at jeg kunne aflevere killingen efter køberne havde været hos mig.

Jeg har ik råd til bil, til gengæld får ingen dyrebørn med hjem ved første besøg. Vi sover på det.....

• #10   31. jan 2009 Lis: Hvis du læser længere oppe, skriver jeg også at sælgeren vil stå til rådighed for spørgsmål og hjælp. smiley

• #11   31. jan 2009 Anne: Ja, sådan er det også blevet gjort her smiley Vi har så været nede for at vælge katten og ordne depositum smiley man skal jo også være sikker på at det er ordentlige mennesker man leverer kattene til smiley

• #12   31. jan 2009 Anne, Jeg snakker ikke om fusk og det ikke er ordentlige mennesker der får killingen - jeg snakker om at give killingen den mindst stressende måde at komme ind i sit nye hjem på.

Dothe, det er godt opdrætter vil hjælpe, så hjælper vedkommende dig forhåbentlig også med de ting der er omkring avl

• #13   31. jan 2009 Lis

Om "mor" er med ved afleveringen eller ej, det tror jeg ik spiller den store rolle. Det vigtigst er at få nogle glade og sociale killinger, som tager verden med ophøjet ro, så er der ingen stress ved flytning.
    Mine killinger vader lige ud af transportkassen. Tar en tur rundt i huset, spiser noget mad, bruger bakken og sover. Så kan det ik gøres bedre *S*

• #14   31. jan 2009 Mette S

Mistro - jeg kan ikke se nogen steder der er mistro. Hvad mener du?

• #15   31. jan 2009 Hej. Jeg ville spørge om nogen ved noget om Thai katte? Er den blevet godkendt af nogen klub her i Danmark.
    Hilsen Lilian

• #18   1. feb 2009 Nemlig smiley og jeg er rigtig tryg ved at skulle købe fra det her par. der virker virkelig til at være styr på tingene, og de har før haft kuld de har solgt ud af smiley Og så når de tilbyder hjælp i fremtiden smiley

Ja, men det var mere fordi jeg tænkte, at der måske var noget man kunne læse om det der med at melde sig ind i klub og hvornår det skal gøres. smiley Det villle jo være smart at kunne læse sig lidt frem til det, istedet for at ringe til hende hver dag for at spørge smiley

• #20   1. feb 2009 Tak Lotte, du sagde det bedre end mig.
    Når det punkt er nået hvor jeg afleverer min kat eller killing har det intet med mistro eller snusen at gør - for så var det aldrig nået så langt.

Det er en service, tryghed for killing, den nye ejer og mig - for jeg har med egne øjne set mit hjertebarn ikke er bange eller utryg. Jeg har det godt med når den nye ejer og jeg taler sammen kan jeg se for mig hvad der forklares.

Og ja, det er rigtigt for meget at aflevere - jeg bruger gerne den tid og de udgifter der er forbundet - for jeg har det godt bagefter.

• #22   10. feb 2009 Du skriver at stamtavlen er "åben", men hvad står der i købekontrakten....står der at katten er solgt som kælekat? Hvis det er tilfældet, må du ikke avle på hende uden opdrætters tilladelse. Eller i hvertfald uden at opdrætter er orienteret herom.
    Jeg lukker personligt ikke mine stamtavler, da jeg ønsker at det skal være en åben mulighed, hvis det viser sig at hunkatten udvikler sig til at blive en superpige...men der står til gengæld i min kontrakt, at katten ikke må anvendes avl uden min skriftig tilladelse og uden at jeg faktisk også er medbestemmende til, hvem hunkatten må parres med, da jeg meget nødigt ønsker at få langhårsgen og fortyndningsgener ind i mine linjer....så jeg gør det faktisk også af hensyn til køber...at jeg står fuldstændig til rådighed med vejliedning, råd og støtte...hele vejen igennem.
    Håber det hjælpe dig en smule.
    Hilsen Annette

• #23   10. feb 2009 Anette: Hun er købt som avlskat og har også fået grønt lys fra dem smiley
    takker for svaret smiley

• #24   10. feb 2009 På en måde forstår jeg lis. Da vi en dag skulle besøge en,(som osse var interserret i en killing her fra) vi var hos den lidt ældre dame(parsionist)ved ikke om rigtigt stavet. Når men vi kom og var der kun i 10 minutter og hun fik aldrig kat her fra. Hun var da sød og høflig og virkede osse rar og enormt katte glad. Men til sagen, for det første man skulle over en masse aviser, katoner og tøj og spande med rådent vand i for at komme til køkkent, og ikke nok med det, så var der spande aviser o.s.v der osse + råden kødrester på køkkentbordet + der var rester af kaffe i kaffekanden som var muggent. Det så ikke bedre ud i stuen heller, ingen plads til at gå på og ingen sofa, til at side i for alt mugligt. det med spandende med vand i forklarede hun at taget var utæt og stod der det dryppede. Vi blev dårlige af at være der, og måtte sige tak og sener fortælle der ingen kat blev.

• #25   10. feb 2009 Anita: Ej, okay!! Så kan jeg godt forstå at i ikke ville sælge hende en killing!! Jeg tror også, at den dag jeg får killinger som skal sælges, skal jeg på visit hos køberen.. vil slet ikke have samvittighed til at mine killinger bare skal hen et sted jeg aldrig har set smiley og for min skyld må dem jeg har købt Dia ved, også gerne komme og kigge.. Det er jo bare et tegn på at sælgeren går op i at deres killinger får det godt smiley

• #27   11. feb 2009 Dorthe J

Hun er købt som avlskat....

Det er jo ok, men hvorfor?

Hvilke kvaliteter har hun du vil avle videre på?

• #28   11. feb 2009 Anne R:
    Hun skal ikke kun bruges som avlskat.. Jeg vil gerne have et hold killinger på hende eller 2, men så skal hun også steriliseres. For mit vedkommende er hun mere købt som en kælekat, der skal have et kuld med tiden. Hun skal ikke bruges som avlsmaskine og hun skal ikke igennem alt for mange trælse løbetider!.
    Årha.. jeg har hende jo ikke hjemme endnu desværre, hun kommer i weekenden smiley Så jeg kender hende jo ikke sådan helt vild. Men de gange jeg har mødt hende, har jeg hurtig opfattet hende som en kat, med roligt sind, og en rigtig hyggetrold. Opdrætterne har hjulpet mig lidt med at fortælle om hvad jeg skal ligge vægt på ved en kat og hvilke de standarter de skal have, men må jo ærlig indrømme at jeg ikke har så meget styr på det endnu, men der er jo også lang tid til at hun skal have et hold killinger..
    Men det er jo også derfor jeg spørger herinde, om der er en side, som jeg kan læse noget på omkring dette, for at få noget mere viden smiley

Kommentér på:
Avlskatte...

Annonce