{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af 2 skabe 500 kr.
  • Tømning af lyskasser og pudsning af vinduer. 2.500 kr.
  • nedrivning af badeværelsesbrydevæg. 1.500 kr.
  • Ordne have 500 kr.
  • Løbende toilet 1.200 kr.
  • Flyt stik kontakt fra en væg til anden 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Avlskatte?
  • #1   28. jan 2009 nej det er opdrætteren der bestemmer om den er til avl eller kæl

• #2   28. jan 2009 okay. smiley

• #3   28. jan 2009 en kat med åben stamtavle og som ikke er neutraliseret må man godt få killinger med.. Det er ikke et krav at gå på udstillinger, men det giver et godt indblik i hvad der er racetypisk

• #4   28. jan 2009 Line r: Ok smiley Tak for det smiley

• #5   28. jan 2009 desværre et NEJ. Stamnav og så derudaf...............................

Det ville gøre det hele en kende mere seriøst, hvis vi i katteverdenen gjorde som i DKK

• #6   28. jan 2009 Det er helt rigtigt at der ikke kræves mere 'officielt', men finder man en god opdrætter, så vil de jo som regel råde en til, at starte med en udstillingskastrat og lære racen at kende først. Ellers så vil de hjælpe med at sætte én igang med at lære, i det år der går før hunkatten er fertil.
    Desuden skal katten for, at den må avles på, ikke have navlebrok, have åben stamtavle og være chipmærket eller øretatoveret.

• #7   28. jan 2009 Ja som i hundeverdenen, dog med min en 2. præmie.

Ville være dejligt hvis vi fik det i katteverdenen *S*

• #8   28. jan 2009 Kan godt følge jer i at man skal kende den race og vide en del om katte før man begynder at avle på en kat ( er også i mod "stor-avl" på en kat.. max 2 hold killinger, afhængig af hvordan katten har det i løbetiden. og så sterilisering smiley
    Det var også mere for at hører, da vi jo meget gerne vil have en Britte og med henblik på et hold killinger engang, hvis dette er muligt. smiley

• #9   29. jan 2009
    Hvordan finder man lige en der evt kan vudere ens første kuld killinger om de er ok til avl eller er bedre til kælekat.

Meget kan man måske læse sig til, men erfarene øjne er nok bedre smiley

• #11   29. jan 2009
    Ville så ikke sælge det først kuld til avl !!!!

Men man er jo også nød til at lære ! Og det kan man kun ved at læse og lytte til nogen der har bare lidt erfaring, men min oplevelse er at de opdrættere der er på fyn er lidt svære at komme i kontakt med ! smiley

Og man slæber jo ikke et kuld killinger + mormis til f.eks nordjylland !

• #12   29. jan 2009 Jeg har haft to ragdollkuld og føler mig BESTEMT IKKE parat til og sælge ud til avl endnu. Den ene af pigerne fra mit sidste kuld gik dog ud til avl som en bytte handel og det var til et opdrætter par som selv valgte... dette har jeg det okay med da vi jo hver især som opdrættere har nogle ideer.. og forklarede for dem hun var ikke en showkat pga farver men avl var hun fin til...
    og jeg mener heller ikke jeg er super stærk i alle ting endnu.. vil gerne have MEGET mere viden før jeg skal hjælpe en killingekøber igang med selv at opdrætte.
    Tænker tit på at jeg skal kunne rådgive og hjælpe denne person som vil være opdrætter og hvis jeg ikke kan det så er jeg jo helt ude på herrens mark!!!

Kommentér på:
Avlskatte?

Annonce