604 visninger
|
Oprettet:
Mco hun ...opdræt men hvilke regler? {{forumTopicSubject}}
Som overskruften lyder, så har jeg en skøn mco som jeg snart er klar til at få killinger i, hun har nu den rette alder og størrelse.
Men synes der er så mange forholdsregler og ting man skal efterkomme for at måtte avle, så mine spørgsmål lyder på om hun skal testes for alt muligt inden start? Skal man være medlem af noget?
Er dér bestemte regler for han katte man ikke må vælge til en parring?(selvfølgelig med stamtavler).
Ellers noget jeg skal vide?
På forhånd tak
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 43 Svar: 663
For at opdrætte killinger skal du være medlem af en hovedklub eventuelt jyrak, og så skal have et stamnavn, det med at teste er en god ide inden man avler på dem, for at værer sikker på at hvis der er noget, at det så ikke bringes videre til killingerne, og at hankatten hun skal parres med ikke bliver smittet, de test er bl.a fiv felv, og eventuelt hcm.
Det kan være svært at finde en hankat til parring, og der er ikke nogle betemte regler for hankatten andet end at han skal være med stamtavle, som du selv beskriver, men det vil være en god ide at finde en der passer til din hunkat, det vil sige at de ikke skal have samme fejl, osv.
Held og lykke med det.
Mco hun ...opdræt men hvilke regler?