4.416 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Min kat har lige født 4 killinger Min kat har lige født 4 killinger

Hej

Ja som sagt har min kat lige født killinger. Jeg ved overhovet intet om at ha killinger, har ikke sat mig ind i det, da jeg ikke vidste at hun var drægtig. :o((

Kunne virkeligt godt bruge nogle gode råd? Hvad er vigtigt at jeg får gjort ved killinger? er der noget bestemt jeg ka gøre for morkat?

ja i må meget gerne hjælpe jeg er virkelig på bar bund. Kattekillinger er ikke mit område, men der imod er hundehvalpe noget jeg ved en masse om.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat har lige født 4 killinger
  • #1   1. jul 2009 Jeg vil anbefale dig at læse http://www.bluewhite.dk/Tips/current.shtml

• #2   1. jul 2009 Hvornår må killinger komme fra deres mor? Er det 8 uger lige som med hunde?

Morkat har ikke fået killing foder. Er det meget skidt?

I må undskylde hvis jeg kommer med en masse dumme spørgsmål. men er virkelig i chok.

• #3   1. jul 2009 Det må jeg skynde mig at få gjort i morgen.

Godt i stadigvæk er oppe :o))

Hvad er det vigtigste at få gjort ved hvalpene inden de forlader dette hjem?

• #4   1. jul 2009 Hvalpene = killingerne

Ups

• #5   2. jul 2009 det vigtigste af alt er at de får lov at blive sammen med deres mor til de er 12 uger....også selv om mormis ikke "gider" dem mere...

dernæst kommer vaccination, orme og loppekure...og evt. neutralisering

• #7   2. jul 2009 Ja hun skal helt sikkert steriliseret. Kan bare ikke forstå hvordan det er sket... Vi holdte hende nemlig inde på hun var i løbetid. netop så dette ikke kunne ske.

Er en katte løbetid ikke li som med hunde?

• #8   2. jul 2009 Hejsa. Jeg læste lige dit indlæg og tænke at "halløjsa her var noget jeg virkelig havde forstand på". Så hvis du har nogle spørgsmål eller der opstår problemer er du velkommen til at ringe eller skrive til mig. Jeg kan kontaktes på 31271601.
    Jeg håber alt forløber sig som det skal og et stort tillykke herfra.
    Mvh Natasja

• #9   2. jul 2009 Citat: Er en katte løbetid ikke li som med hunde?

Øh, en hundeløbetid varer 3 uger - tæven er højløbsk og modtagelig for parring midt i.
    En katteløbetid varer 1 uge - hunkatten er modtagelig for parring i hele perioden, men ofte mest lystig på 2.-5.dagen.

• #10   2. jul 2009 En hund komer i løbetid ca. hver 6 mdr.
    En kat kommer meget oftere, i nogle tilfælde er der kun 14 dage i mellem.

• #11   2. jul 2009 Jeg tænkte mere på om selve løbetiden er den samme for hund og kat?

Altså på hvilken dage man skal være mere opsat på sin hund ikke kan blive parret.

Mine hunde er i løbetid 2 gange om året. og det er imellem dage 10 - 21 af løbetiden, jeg holder dem inden for eller har dem i snor når de endelig skal ud.

Da vi opdagede at pussy var i løbetid blev hun holdt inden for. det er lidt derfor jeg ikke kan forstå at det er sket.

• #12   2. jul 2009 Hunde og katte er så forskellige på så mange områder at de ikke skal sammenlignes, du kan ikke sige "Med hundene gør jeg det og det" og regne med det fungere ved katten og omvendt, det er de for forskellige til..

Husk at give missemor killingefoder, da det er bedre for diegivende katte end voksen foder er

• #13   3. jul 2009 Tillykke med de små :D:D '.

Lige en kommetar til det med løbetiden. smiley
    Du kan jo aldrig vide om pussy har været udenfor i dét hendes løbetid satte igang, også er hun sikkert blever parret, kommet ind til madmor (dig) og ups , du opdager at pussy er i løbetid og derefter holder hende indendøre smiley . .. Eller , hendes løbetid har ikke været helt ovre . Men hun skaber sig ikke så meget mere. Så du tænker , nu det vidst slut , så du lukker hende ud og vubs så bliver hun parret . hehe ' smiley . Der kan være mange gode forklaringer på hvordan hun kan være blevet parret.
    Man kan nemlig aldrig heeelt præcist vide hvornår katten kommer i løb, desværre smiley . nogen ter sig næsten heller ikke . Nogle katte går med snydepels smiley .

Men sket er sket . smiley Få det bedste ud af det.
    Kan kun give de råd der allerede er blevet givet.
    Giv missemor killingefoder, vej killingerne jævnligt, få dem til dyrlægen inden de skal have nyt hjem . Og få anskaffet dig en masse kattelegetøj :D:D '.

Held og lykke med det hele , Håber du kommer til at nyde de små.

Kommentér på:
Min kat har lige født 4 killinger

Annonce