Birma-killing fra den 21/8 - vægt... {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Vi har 4 birma-killinger der blev født den 21/8.. Mormissen har en "ordentlig mælkebar"
Men jeg synes ikke at killingerne tager så meget på (ca. mellem 5 og 10 gram dagligt).. De ligger nu på en vægt på mellem 292 og 248 gram.. Den på 248 gram synes jeg er ret lille.. Men de virker alle super friske og er begyndt at ligge og lege og vaske sig :o)
Er der nogen der kan hjælpe med hvad deres killinger vejede ved den alder, og hvor meget de tog på? Hvis jeg sammenligner med vores første kuld er de lidt mindre.. Men har jo kun dette ene kuld at sammenligne med, så det ville være rart med andres erfaringer
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
De tog ca. 70 g på om ugen / 10 g om dagen..
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
Det er SÅ forskelligt fra kuld til kuld. Men som hovedregel vil jeg sige at de burde veje ca 75-100 gram mere.
Jeg har pt et kuld også født d. 21/8 - de sprænger alle rammer med vægte fra 525-590 gram. Normalt ville jeg være tilfreds med 350-400 gram til den alder. Piver de meget ? Hvem er far til babies ?
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 19 Svar: 81
Ok.. Nej, de virker super tilfredse og piver ikke ret meget andet end når de skal vejes
Tror jeg vil prøve og købe lidt KMR mælk ved siden af til den mindste.. Nu må jeg jo snart give dem noget fast føde, så vil jeg prøve med noget KMR, kaffefløde og torskerogn... Andre gode råd?
Det er Helios von Achor der er far til kuldet...
Birma-killing fra den 21/8 - vægt...