800 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Udgifter? Udgifter?
Hvor meget betaler i, i udgifter, når i har et kuld killinger. Altså hvor mange penge bruger i på killingerne fra de bliver født og til de kommer til deres nye hjem?
0 synes godt om
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
2 x vacciner
chip + registrering
Neutralisering
stamtavle
foder og grus
levering
et slag på tasken løber det nok op i ca. 3500
Så er der ikke medregnet hvad de har tygget i stykker og ellers fornøjet sig med.
Ej heller evt. parringsafgift - indkøb af avlskat og diverse tests
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.806
Stamtavle
2 vacciner
Chip og registrering i Dansk Katteregister
Neutralisering
Foder
Grus
Legetøj
Levering
Jeg har som Lis ikke medtaget parringsafgift (heri transporten hen til hankatten som f.eks i mit nuværende kulds tilfælde bor i Sverige), tests, eventuelt sygdom (ekstra dyrlæge besøg) hos kuldet + medicin.
Jeg tør slet ikke begynde at regne på hvad det løber op i. Jeg kan selvfølgelig finde de præcise udgifter i forbindelse med dyrlæge og jeg ved også hvad stamtavlerne koster men jeg har ingen anelse om hvad jeg bruger af grus og slet ikke af foder. Mine killinger får vådmad 3-4 gange om dagen nogle gange erstatter jeg et af måltiderne med råt kød. De har tørfoder stående 24 timer i døgnet.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Sidst betalte jeg 4000 for parring, så kom der udgifter til transport (ca 1500), en scanning (1300), da missemor blev lidt dårligt og så A/D foder til 14 kr for en dagsration, da hun havde tabt sig. Derudover kommer der så fødekasse og de småting der er gode at have klar. Jeg har så indtil nu brugt en flyttekasse, der bliver smidt ud hver gang. Lægger du de tal sammen og de ca 3500 pr killing og i sidste ende osse prisen på hunkatten, så er det nemt og hurtigt at regne ud at selv med en drægtighed der går efter planen, så er der ikke penge i at opdrætte.
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 500
første kund er rigtig dyr, fordi man skal anskaffe fødekasser,
killinge bakker og hvad der ellers er af engangs udgifter
første gang...
Og så har jeg hørt at det også er et større arbejde når de små begyner at vimse rundt og stadig ikke er renlige.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.806
Når de er så store at de kommer ud af kravlegården er de pottetrænede :o)
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 500
For ellers kan der hurtigt blive en del rengøring
i huset, efter sådan nogle små
okt 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Katte: 15 Emner: 53 Svar: 416
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
Udgifter?