Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udgifter?
  • #1   26. aug 2010 sker der intet uforudset:

2 x vacciner
    chip + registrering
    Neutralisering
    stamtavle
    foder og grus
    levering

et slag på tasken løber det nok op i ca. 3500

Så er der ikke medregnet hvad de har tygget i stykker og ellers fornøjet sig med.

Ej heller evt. parringsafgift - indkøb af avlskat og diverse tests

• #2   26. aug 2010
    Stamtavle
    2 vacciner
    Chip og registrering i Dansk Katteregister
    Neutralisering
    Foder
    Grus
    Legetøj
    Levering

Jeg har som Lis ikke medtaget parringsafgift (heri transporten hen til hankatten som f.eks i mit nuværende kulds tilfælde bor i Sverige), tests, eventuelt sygdom (ekstra dyrlæge besøg) hos kuldet + medicin.

Jeg tør slet ikke begynde at regne på hvad det løber op i. Jeg kan selvfølgelig finde de præcise udgifter i forbindelse med dyrlæge og jeg ved også hvad stamtavlerne koster men jeg har ingen anelse om hvad jeg bruger af grus og slet ikke af foder. Mine killinger får vådmad 3-4 gange om dagen nogle gange erstatter jeg et af måltiderne med råt kød. De har tørfoder stående 24 timer i døgnet.

• #3   26. aug 2010 Det samme som Lis skriver, pr killing. Men sker der det mindste uforudset, kan der komme et voldsomt beløb oveni. Jeg har en veninde/kollega, der siger at hun har 10.000 på en konto inden hun laver et kuld.
    Sidst betalte jeg 4000 for parring, så kom der udgifter til transport (ca 1500), en scanning (1300), da missemor blev lidt dårligt og så A/D foder til 14 kr for en dagsration, da hun havde tabt sig. Derudover kommer der så fødekasse og de småting der er gode at have klar. Jeg har så indtil nu brugt en flyttekasse, der bliver smidt ud hver gang. Lægger du de tal sammen og de ca 3500 pr killing og i sidste ende osse prisen på hunkatten, så er det nemt og hurtigt at regne ud at selv med en drægtighed der går efter planen, så er der ikke penge i at opdrætte.

• #4   26. aug 2010 Nej jeg har også hørt at der nemt kommer underskud, og
    første kund er rigtig dyr, fordi man skal anskaffe fødekasser,
    killinge bakker og hvad der ellers er af engangs udgifter
    første gang...
    Og så har jeg hørt at det også er et større arbejde når de små begyner at vimse rundt og stadig ikke er renlige.

• #5   26. aug 2010 Ann - Jeg har aldrig haft problemer med urenlige killinger.

Når de er så store at de kommer ud af kravlegården er de pottetrænede :o)

• #6   27. aug 2010 Hvor skønt, Annie.
    For ellers kan der hurtigt blive en del rengøring
    i huset, efter sådan nogle små smiley

• #7   19. apr 2012 Enig med de andre det varrierer selvfølgelig alt efter hvilket foder man bruger og hvor stort et nummer man gør ud af det. En flyttekasse er også det vi startede med men nogen tøser de vil altså ikke i en papkasse og det kan jeg egentligt godt forstå det vil jeg heller ikke smiley Så vi har 2 stk fødekasser i vandfast træ og en papkasse stående klar sammen vi prøver altid flyttekassen først vil de den ikke prøver vi den lille fødekasse vil de ikke den hiver vi den store frem hvor jeg snilt kan side nede i sammen med hunkatten under fødselen (hvilket har været påkrævet 3 gange da hunkatten ikke ville føde uden mig) Smiler smiley Den lille fødekasse kan være i kravlegården og det er super pkatisk for ja de er renlige når de vil ud af den XD og det andet er noget forfærdeligt gris og de kan finde på at lave steder man slet ikke var klar over man havde i sit hjem ^^ Men alt er jo relativt...vil du neutraliserer ved salg til kæl osv osv. det koster ca. 3500-4000 pr killing fra start til slut dvs. der er da lidt penge at hente det er der men så er der kejsersnit, brystbetændelse akut diare osv. og så er de småpenge væk...Man skal gøre det af hjertets lyst og kun hvis man har råd til det...det er en hoppy og det er en dyr hoppy..

• #8   6. maj 2012 uha enig med de andre smiley og så sker det jo osse at man må have dr.dyr med på råd eller at missemor ikke kan eller vil passe killingerne så de skal flaskes og det koster både penge og nattesøvn smiley

Kommentér på:
Udgifter?

Annonce