{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.558 visninger | Oprettet:

Kastreret han parrer steriliseret hun {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har lige set min 10 mdr. gamle kastrerede hankat kravle op på min 1,5 år gamle steriliserede hunkat og parre hende. Har ikke set det før. Hun fandt sig i det (tror ikke han var "inde"), og han prøvede at bide hende i nakken bagefter, hvor hun så bare gik væk.
Hvad gik det lige ud på? Troede ikke katte gjorde sådan når de var neutraliserede?

Mvh Stina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastreret han parrer steriliseret hun
  • #1   28. mar 2011 Det kan være dominans

  • #3   28. mar 2011 Nu er det mine første katte, så er ikke lige klar over opførslen her. Men mange skriver det ikke er dominans. Synes bare ikke at have hørt at kastrater hopper på hunkatte der ikke er i løb. Og hankatten blev kastreret tidligt, så han har aldrig prøvet at parre.

    Men kan da godt være det er helt normalt, bare første gang jeg så det i dag.


  • #4   14. apr 2011 Han bliver ved med at hoppe på hende hver aften. De er også begyndt at lege lidt voldsommere engang imellem, hvor der kommer lidt lyde fra dem. Det har de ikke gjort før. Er det fordi de er ved at være voksne? Er det noget jeg skal bekymre mig over?

  • #5   14. apr 2011 Jeg har en kastrat på 10½, han "springer på" både den helt gamle kastrat og den unge fertile han og det er helt klart dominans. Du skal ikke blande dig, med mindre det simpelthen går over gevind og de direkte kommer op at slås, så pels flyver gennem luften eller den anden kat bliver alt for stresset. Kattene plejer at kunne løse det selv. En hunkat, kan sagtens "bide" fra sig og som regel er de rigtig gode til at sætte sådan en ustyrlig hankat på plads.
    Men jeg kan godt forstå at det kommer bag på dig, når du aldrig har oplevet den slags før.


  • #6   14. apr 2011 Du vil opleve at din hunat tror hun er parret og ikke går i løb før om ca. 2 måneder

  • #7   18. apr 2011 Lis, tvivler på hun går i løb da hun er steriliseret. smiley og det er derfor adfærden undrer mig, når det er to neutraliserede dyr. Men må være dominans så.

Kommentér på:
Kastreret han parrer steriliseret hun

Annonce