2.149 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Er min kat klar til killinger? Er min kat klar til killinger?

Hej Alle sammen
I december 2009 skulle jeg have haft mit første kuld killinger med min hunkat Mille. Som nogen herinde måske husker, kunne hun ikke selv føde og det endte forfærdeligt. Det endte med kejsersnit, killingerne var dødsfødte, og Mille måtte steriliseres grundet betændelse indvendigt efter råd fra killinger. Nu har jeg fået ny dejlig og rigtig skøn hunkat, som jeg vil forsøge mig med mit første kuld.
Zeleste er 1 år, og gik for første gang i løb for 2-3 måneder siden. Efter mange søvnløse nætter, og jamren hele tiden rådede dyrlægen mig dog til at give hende p-piller hvilket jeg normalt er imod. Men vi kunne ikke være i huset når hun var i løb og så med en uges mellemrum.

Så hvornår skal jeg droppe p-pillerne og få mit første kuld killinger???

Er der erfaringer der har vist at kattefødsel går bedre jo ældre hun er??
Efter turen med Mille kan jeg godt have mine bange anelser igen..

Varme hilsner

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er min kat klar til killinger?
  • #1   14. maj 2011 Kan din opdrætter ikk hjælpe dig med disse råd? For det er altid rart at have h*n i ryggen når man er ny.. Jeg brugte ihvertfald meget min i starten, det jeg super glad for at jeg gjore..

Min 1 år - helst 1½-2 år ellers ikk senere med første kuld..

• #2   14. maj 2011 Jeg ville ikke parre en NFO før den var mellem 1½ og 2 år. De er ligesom mine store katte der ikke er helt udvoksede som 1 årige.
    Jeg bruger osse kun P-piller indtil mine hunner har fået de kuld de nu skal have.
    Men jeg vil da mene at den opdrætter du har købt fra burde være dig behjælpelig med spørgsmål. Sådan har jeg det og mange andre opdrættere det.

• #5   14. maj 2011 Jeg parrer ikke mine persere før de er 1½-2 år... Før syntes jeg ikke de er udviklede nok og virker voksne....
    Hvis jeg havde en kat på samme alder som din, ville jeg vente til foråret med at parre den. Sådan ca i anden løbetid på året (marts).

Om katten klarer fødslen bedre jo ældre den er med første kuld... nej den må nemlig heller ikke være for gammel for så er bækkenet ikke elastisk nok til at killingerne kan komme ud og det kan igen ende i noget være rod smiley

• #7   15. maj 2011 Jeg forstår dig udemærket godt, min egen kat er gravid og er ikke engang fyldt 1 år, havde selv håbet at hun ville vente lidt længere. men når det er sagt må vi huske naturens gang. en kat kommer ikke i løbetid med mindre dens krop er klar til en graviditet.

held og lykke

håber det kan bruges.

• #8   16. maj 2011 Mange tak for jeres svar smiley Jeg får også mange gode råd fra min opdrætter og bruger hende meget. Men det er jo et holdningsspørgsmål, så synes det er rart med flere udmeldelser og høre andres erfaringer. Efter at have været på p-piller i så lang tid, (hvis jeg venter til foråret næste år) så er det også lang tid hun er på p-piller i træk.. Kunne godt være jeg bare skulle vente til efteråret, så er hun halvandet år. Så kunne det måske være det blev jule-killiinger smiley

• #9   16. maj 2011 Hvis du venter til efteråret kan du godt risikere at hun slet ikke kommer i løb, da det er sent på sæsonen.

• #10   16. maj 2011 ja vent til efteråret. tag p-pillerne fra hende og måske kommer hun ikke i løb fordi det ikke er naturligt for katte at få killinger om vinteren. Så kan hun slippe for p-pillerne hen over vinteren og du kan få hende parret til foåret smiley
    Smart ik´!
    hihi

• #11   17. maj 2011 Ja det var nok en meget go ide. At smide p-pillerne til efteråret og så lade hende få killinger når tiden er smiley

Kommentér på:
Er min kat klar til killinger?

Annonce