{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

Killinge farver {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Vi har om genetik i skolen,mest med mennesker.
men i sidste time lidt os om katte,mega spændene.
min kat hjemme er en rød hunkat,hvis hun blev parret med en helt hvid hankat hvilke farver ville hendes killinger blive?hendes mor er tortie og den hankat jeg tænker på kommer fra en helt hvid mor.vil hun kun kunne få helt røde drenge og rød/hvide hunkillinger?
PS skal ikke have killinger min kat er streliseret

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killinge farver
  • #2   25. maj 2011 Hans mor og far er begge helt hvide med gule øjne.kan det pas at hvis der kommer helt røde at de kun er hanner?undskyl jeg spør så meget men det er så spændene.

• #4   25. maj 2011 Nej Nej det var kun en eksembel,jeg kender ikke nogen der har parret to hvide katte,det var noget vi snakkede om i skolen idag og en fortalte om to hvide katte der haved fået killinger

• #5   25. maj 2011 rød dominerer så vidt jeg husker over alle andre farver end hvid, så ville kun kunne give røde eller hvide katte så vidt jeg kan krydse det hen. rød er nemlig kønsbunden og en rød hunkat er rød på begge sine x-kromosomer (ellers er hun nemlig tortie). derfor røde hunkatte har færrest farvekombinationer i afkom.

• #6   8. jun 2011 Marlene A, Vil det så sige, at hvis man parre en rød hun og en rød han, så kommer der røde killinger?? Ved du, eller andre hvad der sker, hvis man parre en alm huskat hun, med en langhåret han?? Mvh Rikke

• #7   8. jun 2011 rikke: en røde han bærer kun et x kromosom så han koder for andet end rødt. 2 røde katte vil derfor kunne lave røde og tortie killinger, samt alle de "ting" de begge 2 er bærer af. fortyndning, sølv mm. snakker vi grundfarve- så ja- kun røde og tortie killinger

ang. langhårgenet er det recisiv arvegang. dvs at hunkatten skal være bærer af langhårsgenet for at det kan lade sig gøre at få langhårskillinger

Kommentér på:
Killinge farver

Annonce