{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.391 visninger | Oprettet:

hvordan faldt i for NFO'en? {{forumTopicSubject}}

Ja det kunne da være interessant at høre...nu når det er en NFO-gruppe smiley

Der er jo et hav af dejlige og spændende racer, så hvorfor lige denne?
Hvor mødte i jeres første NFO?

Jeg vil sige at ved mig var det en tilfældighed, faldt over en annonce på killingelisten.dk, og så den skønneste lille tykke chloemis i killinge format. Så skyndte jeg mig at kontakte opdrætter, hvor jeg skrev stolpe op og ned om mig selv og mit formål med tykkemissen. Mig og min kæreste kom godt nok til at forgælde os i en kort periode får at kunne få hende...men jeg fortryder bestemt ikke.

Jeg var sådan set som udgangspunkt på udkik efter en blandningskat, I kender dem nok ;"100% ren main coon (uden stamtavle)" men jeg fandt bare ikke katten(!) jeg ville gerne have en mis med lidt farver og intet hvad jeg fandt indeholdt en smule interessant farve. I frustrationer endte jeg på killingelisten.dk for at se hvad der var, og ja...der fandt jeg fedemissen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan faldt i for NFO'en?
  • #1   8. feb 2007 der er så mange der har kikket, men en har kun 'turde' svare, jeg håber flere tør træde frem i lyset smiley

    Jeg vil også sige jeg først var meget opsat på MCO'en, og var faktisk sådan en jeg ledte efter..indtil Chloe krydsede min vej, heldigvis turde opdrætter sælge til mig smiley


  • #2   10. feb 2007 Vil bare lige sige at jeg havde skrevet et temmeligt langt indlæg her til morgen og da jeg trykkede på opret indlæg til dette emne ja så var det hele væk og jeg kunne ikke komme på igen smiley
    Da jeg pt. er i et oprydnings og udsmidnings humør har jeg kastet mig over køkkenet som er blevet tømt og er ved at blive vasket ned. Jeg har da også planer om lige at sy burgadiner til i morgen så det med indlæget må vente.


  • #3   10. feb 2007 Jamen så kommer jeg da på banen..

    Jeg faldt for den dejligeste, smukkeste misling, jeg havde set siden min birma dreng Hanniball og det er 12 år siden

    Ham måtte jeg bare ha', han mindede så meget om Hanniball, ved godt de ikke ligner hinanden, men det udtryg denne Skovkat havde, det utryk har har endnu *ss*

    Jeg måtte bare eje ham, jeg viste ikke om han var til salg jeg så ham i et vindue hvor han var sammen med en masse andre Skovtrolde, Han var til salg JUBBI, og det er min Lillemand.. (Impondrende)

    Lillemanden er så dejlig at jeg har fået flere Norske Skovkatte..


  • #4   10. feb 2007 Ja min kæreste havde snakket om at han gerne ville have en norsk skovkat. Da jeg så kom ind på galleriet her efterlyste jeg norske skovkatte opdrættere en nærheden af mig.

    Der var Betina så sød at skrive til os om dem, så Peter og jeg tog ud og så deres misser. Jeg købte bogen om norske skovkatte af dem og her da de sidst fik killinger måtte jeg bare eje søde Duller.

    Ham har jeg så haft i 9 dage i dag = )


  • #5   10. feb 2007 Så er køkkenet færdig og min far og manden er ved at lave mad smiley

    Skal lige siges at vi har en gammel look a like her hjemme og da en mor til en kammerat af vores drenge en dag så hende sagde un at det da vist lignede en norsk skovkat (hun har selv udstillet meget) Hun tog katten og løftet hende op som man gør på udstilling sagde at hun havde prøvet det før. Dette gav os mere lyst til at lede efter en udstillings kat. Vi ville da lige undersøge racerne (var nok lidt påvirked af den dejlige misser vi havde i forvejen)

    Vi var så på en del udstillinge, her snakkede vi med opdrætter af semilanghårskatte og en enkelt perser.
    Vi så på de forskellige racer og snakkede om hvilken der tiltalte os. Vi læste forskellige bører om div. racer osv.

    Tilsidst var valget mellem NFO og MCO vi valgte den Norske Skovkat og det har jeg ikke fortrudt. Er rigtig glad for dens udsende, være måde og deres inteligens smiley

    Jeg har altid godt kunne lide røde katte og vi fandt også vores rød/hvide han kat, men desvære var han til salg en december og børnene skulle jo gerne havde deres jule gaver og vi havde ikke sparede sammetn til kat. Så vi måtte vente. Vi kunne rigtig godt lide killingernes far og holdt øje med ham og pludselig en dag ja så var vores dejlige hankat født.

    Vi skulle da lige prøved det der med udstilling (viste ikke lige om det var noget for os). På den første udstilling gik vores øjesten hen og vandt (vi fandt senere ud af at det hedder BIS). Skal lige sigt at det er meget forvirrende at udstille første gang.

    Nu har vi 4 dejlige piger og vores skønne han smiley
    Vi fik ham i feb. 2003. Vi syntes selv at vi har taget det med ro, medhensyn til at få nye katte da vi ikke ønsker at alle vores misser bliver gamle på samme tid. Vi vil også gerne have plads til evt. super missen smiley

    Håber det hele er med. Ha Ha ....



  • #6   18. feb 2007 Ja jeg skulle jo ALDRIG ha' en skovkat :o) (fniiiiis)

    Dengang jeg startede med at opdrætte vidste jeg bare, at det IKKE skulle være NFO (eller MCO for den sag skyld) for der var så mange opdrættere at jeg da ikke ville ha' en "alle-har-sådan-en" kat... men men men..

    Min søster - Annette O - har jo et opdræt af skovsere, og jo de var da søde og dejlige, men nej. Jeg var nok lidt hårdnakket når jeg påstod at jeg ikke skulle ha' en. Blev faktisk lidt mere vild med dem efter Annette fik Chaia, og tanken var da at jeg godt kunne tænke mig en lille Chaia klon med tiden, men ALDRIG i livet om jeg ville ha' en "huskattefarvet" skovs *GG*
    Da Chaia så fik et kuld killinger for snart 2 år siden, lå den der lille "huskattefarvede" hunkilling og nærmest SKREEEEG, at hun ville bo ved mig ja så var jeg jo solgt. Jeg fik overtalt manden, og den smukke lille Bastet fik lov til at flytte ind. Vi omdøbte hende hurtigt Perle (pga. hendes hvide næsetip) og i dag elsker jeg bare den kat overalt på jorden. Hun er min eneste skovbamse, og jeg tror da heller ikke der kommer flere (siger jeg nu - ha ha).

    Nu går jeg bare og glæder mig lidt, for hun har lige været til parring, så hvis alt går vel venter vi vores første kuld skovserkillinger om 5½-6 uger (og ja hun har røde patter *YEHAA*) Alle killingerne regner jeg med bliver sorttabby med/uden hvid, så de der "huskattefarvede" katte kommer til at myldre ud herfra. Er lidt spændt på, hvordan det er at have skovkillinger når man er vant til små fræsere i balineserne.


  • #7   19. feb 2007 Faldt for den Norske Skovkat herover KG. smiley
    MB's B kuld, der var jo smask forelskede, i Bella Brinessa, og kunne virkeligt godt lide racen, og fandt også ud af den lige var mig. smiley
    Reseverede så en killing hos MB når Bella Brigantina skulle føde, og der kom prinsessen, forelskede mig med det samme i Cabotine Rose. smiley Jeg er helt vild med deres temperament, udseendne, jamen alt. smiley De er robuste, pjusket, og bare ja, alt. smiley


  • #8   20. apr 2007 Jeg hade en tante og onkel der hade en Norskskovkat, da jeg var lille, så der fald jeg for den, så har altid sagt at sådan en kat vil jeg hav. hende jeg har idag er godt nok ikke ægte, men der er skovkat i hende, derfor fald jeg for hende...

Kommentér på:
hvordan faldt i for NFO'en?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce