{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.264 visninger | Oprettet:

Er min kat gravid? {{forumTopicSubject}}

Normalt ville man jo vide om ens kat er blevet parret. Men det gør jeg ikke. Og man ville kunne se om katten ændre adfærd så som. sover mere og spise endten mindre eller mere. Men nu er det sådan at jeg lige har fået min kat for et par dage siden og derfor ikke kender katten ordenlig endnu.

I for lige historien så i kan sætte jer ind i det:

Min moster bor på en gård hvor to killinger kom til på deres vej og valgte at blive, disse killinger var både en han og en hun, men dog ikke famillie. Spørg ikke hvor jeg ved det fra, min moster fortalte mig det. jeg valgte så at tage killingerne til mig da jeg flyttede i en ny lejlighed hvor jeg måtte have dyr. Min moster var ikke sikker på deres alder da de kom til hende, og jeg tror de er omkring et halvt år. en måned ældre eller en måned yngre?? ved ikke engang om hun kan blive drægtig når hun ikke er ældre??

De er begge meget tynde, og har kun fået mad engang dagligt de delte med syv andre katte, så det er klart at de GROV spiser nu når jeg fodre dem, så via spise vane kan jeg ikke se noget. Hunkatten ligger hele tiden i sengen og sover/slapper af´. Men han katten slapper også meget af og er kun lige på udkig engang imellem.

Det der for mig til at tro hun muligvis kunne være gravid er at, hendes mave er mere tyk end hannen's og er meget rundt kugleformet somom hun er overmæt, også lige inden hun har spist. Han katten vil heletiden hen og "sutte" på hendes patter. (dette kan også skyldes hvis han kom væk fra sin mor i en tidlig alder). Hendes patter er stive hele tiden, ved ikke om dette er normalt for en hun kat, men syntes ikke de er mørke lyserøde. Og sidst? Hvis en kat nu er gravid sker der så noget hvis man giver den p-piller ??

(Har haft katte hele min liv, men desværre er dette min første hunkat og derfor ikke ved hvordan og hvorledes).

Har ikke lige råd til dyrlæge tjek den her måned, så håber nogen kender et svar ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min kat gravid?
  • #1   16. jul 2011 Har din moster givet dem ormekur ?? Ellers er det sikkert orm hun har smiley Det har de forøvrigt sikkert begge to, hvis ikke de har fået ormekur...
    Så det vil nok være en meget god idé at fået givet dem ormekur, især hvis det skulle vise sig at hunkatten er gravid.
    Du må ikke give p-piller hvis hun er gravid... Det kan skade killingerne så meget at du risikere at hun føder en masse misfostere eller dødfødte smiley Så før du starter hende op på p-piller, så skal du få hende tjekket for om hun er drægtig smiley


Kommentér på:
Er min kat gravid?

Annonce