3.276 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Birma / Bengal Parring? Birma / Bengal Parring?

Hej da jeg lige sad med en tanke om hvorvidt det ville se ud hvis man parret en birma med en bengal, så synes jeg lige jeg ville spørge herinde om der evt. er nogen der har prøvet det ? smiley og om hvordan de små er kommet til at se ud efter hvis det er sket. Synes begge racer er enormt flotte, og det ku være spændende og se om hvilke mønstre de får og bare generelt hvordan de bliver. ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Birma / Bengal Parring?
  • #1   27. jul 2011 Jeg synes det lyder helt tosset, men synes også man skal holde de forskellige racer rene..
    Men er da spændt på at se hvis nogle har et udfald fra sådan en paring

• #2   27. jul 2011 Tja. de fleste racer er jo blevet til fordi man har blandet forskelligt smiley så det ku jo godt være der kom en helt speciel og dejlig kat ud af den blanding, man ved jo aldrig.. så derfor det ville være spændende og se hvis der var nogen der havde fundet på det.

• #3   27. jul 2011 Synes da godt nok ikke de bør parres ..

• #5   27. jul 2011 En ting er det er dumt at lave blandinger..

Når man så tænker på lige de to racer.. en meget rolig og en med fuld fart på.. ja så ville det da kun går skidt.

• #6   27. jul 2011 Og hvilke kompetencer ligger du så inde med, som du mener retfærdiggører en så fuldstændig hovedrystende ide?
    De vil i hvert fald få kort pels, for der vil aldrig kunne komme semilanghår efter en ren bengaler.

• #8   27. jul 2011 Det er efter min mening hen i vejret. Hvorfor blande 2 racer der er så forskellige ?

• #9   27. jul 2011 Du får plettede og maskede korthårskatte.. som højst sansynligt for et blidt sind fra birmaen og en utilregnelighed fra bengalen, så en kat du aldrig ved hvornår sidder i armen af dig.. men som sikkert er søde at kigge på

• #11   27. jul 2011 Ja meget...

• #12   27. jul 2011 Synes ikke idéen er særlig besynderlig smiley ´mange der prøver og blande racer, ikke fordi jeg selv har tænkt på det da min Birma skal kastereres, men da jeg er helt vild med begge racer, synes jeg det kunne være sjovt hvis der var nogen der havde prøvet den blanding og som ku vise nogen billeder og fortælle hvordan kattene er. Hvis man kan blande så mange andre racer, hvorfor sku man så ikke kunne blande den her. der er ingen på forhånd der kan sige hvordan de bliver i sind - så det jo ikke rigtigt noget nogen af os der ikke har prøvet det, kan udtale sig om, selvom I synes det er en underlig idé, men jeg er bare nysgerrig i hvorvidt det har gået hvis nogen havde prøvet det, så derfor bare et spørgsmål - og man har vel lov til at spørge smiley

• #13   27. jul 2011 Hvis man har bare en smule forstand på kattens farvegenetik og arveanlæg for maske, langhår osv. så kan man nok hurtigt regne ud at killingerne ikke får nogen af forældrenes karakterisika. Tror det højst sandsynligt bliver noget som ligner en alm. huskat.

Så synes det er en tåbelig idé, hellere holde racerne adskilt, istedet for alt det blandings rod, som hverken ligner den ene eller den anden race.

• #14   27. jul 2011 Ja, noget sort stribet eller sort er vel det du får ud af det..

• #15   28. jul 2011 Jeg kan sagtens forstå idéen om, at man gerne vil prøve at blande to racer, hvis karakteristika, man har forelsket sig i. Problemet er bare, at man ikke skal regne med at få "både-og", men snarere "hverken-eller".

Det mest sandsynlige udfald af denne idé ville blive stribede korthårskatte. Dem findes der jo en del andre racer, som kan byde på, så kombinationen birma/bengal vil nok ikke blive så revolutionerende, som du måske tror.

Men lad mig vende den om: Hvorfor ville du gerne prøve det (som tankeeksperiment)? Hvad ville du selv forvente, at der kom ud af det?

• #16   28. jul 2011 Pil R - Tak for forståelsen smiley det ikke fordi jeg selv vil prøve det som skrevet ovenfor da min kat skal kastereres, men er da alligevel meget nysgerrig om hvordan det ville blive, så det var nu mere hvis der var nogen der havde samme idé men tilgengæld havde udlevet den. Havde nok tænkt tanken at måske en hvid kat med blå øjne (fra birmaen) og prikkerne og "tiger looket" fra bengalen smiley ( også en lidt mere pjusket hale end bengalen lige har måske ) .. noget i den dur - havde ik så meget tænkt på temperementet da jeg synes det svinger meget forskelligt uanset racen, men det mere har noget at gøre med hvem den bor sammen med og hvordan forholdende er smiley

• #17   28. jul 2011 Temperament: 50% arv og 50% prægning.

Hvor godt det bliver afhænger af hvad man avler på - og hvor meget man lægger i prægningen.

Det er en lang sej og dyr kamp at få godkendt en ny race

• #18   28. jul 2011 Jeg syntes det ville være synd at blande de 2, de ligger ret langt fra hinanden

• #19   28. jul 2011 Hvis du godt kunne tænke dig at se en bengal med blå øjne, skal du google efter "snow bengals". De ser sådan her ud:

http://www.hdw-inc.com/snowkitleaf.jpg

Men sådan en ville du ikke få ud af en bengal/birma-krydsning. smiley

• #21   22. jul 2012
    Aleksandra B:

"utilregnelighed fra bengalen"

Hvorfor i alverden mener du at en bengal er utilregnelig og at "du aldrig ved hvornår sidder i armen af dig"?

Kommentér på:
Birma / Bengal Parring?

Annonce