{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.043 visninger | Oprettet:

Renee V
Renee V
Tilmeldt:
10. nov 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

God Sphynx opdrætter {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg overvejer at anskaffe en Sphynx men har hørt om en rigtigt skod opdrættere af racen som jeg dog ikke har navn på. For at undgå at rende ind i hende spørger jeg her.
Er der nogen som kender nogle anbefales værdige opdrættere på sjælland?
Jeg vil gerne i kontakt med nogle stykker og måske besøge dem, så jeg bedre kan vurdere forskelle.
Min kommende kat skal være en neutraliceret hun kat. Da det ikke skal være en avls kat. Avl er ikke noget for mig.
Killingen skal være vant til hunde da jeg har en lille hårløs dreng.
På forhånd tusinde tak.


Kommentarer på:  God Sphynx opdrætter
  • Renee V
    Renee V Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   10. apr 2012 Tusinde tak.
    Alt det med klub og tavle ved jeg nu godt. Min hund har i DKK så jeg har været ..næsten.. den samme tur igennem før 8-) Gik ud fra det er med katte som med hunde. Tavlen følger dyret. Siger sælger han ikke har den endnu og vil sende osv. så må jeg jo gå hjem uden kat.

    Jeg har ikke travlt. Hvis jeg beslutter mig for en Sphynx i stedet for en hund mere så skal det være fra det helt rigtige sted *smiler*


  • #3   10. apr 2012 Jeg har købt en sphynx killing hos Precilla.dk og jeg kan varmt anbefale hende.
    Kim som hun hedder har både hund og barn, så kattene er ikke bange for noget og det er skønne katte hun opdrætter og de er over det hele smiley Man kan altid ringe til Kim hvis man har brug for råd (det har jeg gjort da min sphynx fik en hudafskrabning) og jeg synes bare at du skal ligge et besøg forbi hende hvis du skal ud og kigge på killinger.


  • #4   10. apr 2012 Vil også lige sige at da vi besøgte Kim og endte med at være der i meget lang tid fordi vi bare ikke havde lyst til at gå igen og selvfølgelig og så endte med at købe en killing som vi bare måtte eje havde Kim ikke modtaget stamtavlerne endnu og hun sendte den til mig da hun havde modtaget den fra fife eller hvor de kommer fra og det skrev Kim også i købskontrakten at hun vil gøre, så hun har helt styr på det hele også selvom man ikke lige får stamtavlen med det samme, det er jo svært når hun ikke har modtaget dem.

  • #5   10. apr 2012 Hun er forresten også herinde under Kim T

  • #6   11. apr 2012 Har opdrætter ikke stamtavlen kan du bede om en kvittering for at den er søgt. Derved ved du at den er igang med at blive lavet.. Har du kigget på killingelisten.dk

  • #7   11. apr 2012 Mit umiddelbare indtryk af Sphynx-opdrætterne i Danmark er, at langt de fleste er ganske reelle. Der er dog også opdrættere af racen, jeg personligt ikke vil købe kat hos. Her er en liste over nogle opdrættere:
    http://www.killingelisten.dk/viskuld/liste/visopd.php?ems=sph&race=sphynx&hvad=sphynx
    http://www.rexsphynxklubben.dk/viewpage.php?page_id=9

    Mine råd vil derfor være, at sikre at katten faktisk har en stamtavle (f.eks fra FIFe eller TICA), at der forefindes en kontrakt på katten (som bliver underskrevet og FORSTÅET både af køber og sælger), at opdrætter
    går op i sundhed + temperament fremfor udseende og, at kattene (både voksne og killinger) bor i et miljø, der er optimalt. Både killing og killingens hjem skal give en god mavefornemmelse.


  • #9   17. jul 2012 her på sjælland er der Billing

Kommentér på:
God Sphynx opdrætter

Annonce