{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.684 visninger | Oprettet:

Sphynx spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen og tak fordi jeg måtte være med i gruppen.

Jeg har fået den her helt igennem fantastiske Sphynx killing som jeg er så forelsket i og føler at jeg har fået fra en god opdrætter smiley
Hun har været super til at svare på mine spørgsmål både før og efter købet, men pga sprogbarrieren så er der nogle spørgsmål der ligesom er "lost in translation."

Så jeg har lidt spørgsmål, jeg håber I kan hjælpe med smiley

- Min killing får små røde søvn/render under øjnene. Har set flere af KGs Sphynx også har det, så går ud fra at det er normalt. Men hvorfor får de det og er der noget jeg kan gøre for at undgå for meget af det og hvad er det bedste til at vaske det væk?
Han er blevet badet og jeg vasker ham i ansigtet hver dag, men det kommer hurtigt igen.

- Han piver meget. Altså miauer hver gang jeg er ude af syne. Jeg ved ikke om det er fordi han snakker med mig eller om han faktisk vil noget. Er det en race der taler meget normalt? Havde nemlig læst før at de ikke gjorde. Har aldrig hørt en kat "tale" så meget som han gør. smiley

- Går jeres katte med tøj indendørs? Min hårløse hund gør ikke, men ved jo ikke om det er gældende for de hårløse katte også.

- Hvad alder får man dem kastreret?

På forhånd tak for jeres hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sphynx spørgsmål
  • #3   20. mar 2013 Jeg ville super gerne have han kastreret så hurtigt som muligt, men opdrætter sagde det var for tidligt. Så ville høre hvornår I fik det gjort smiley
    Må lige tale med min dyrlæge og høre hvad de siger.

    Kan ikke skrue voldsomt op for varmen, så kan min pelset hund ikke holde ud at være her. Men har lagt 2 senge op af radiatoren i stuen og lavet en hule med tæpper i hans kradsetræ. Må lige finde sådan en radiator seng til ham også smiley


  • #4   20. mar 2013 jeg får kastreret fra 12 ugers alderen. husk at en spkynx under inden omstændigheder må bedøves med ketamin da det slår dem ihjel. og at de skls holdes varme under operationen.

    en sphynx snakker fanden et øre af.

    jeg har det ikke specielt varmt og ingen af mine har tøj på indendøre.

    kig evt forbi facebookgruppen http://www.facebook.com/groups/445395588857334/?bookmark_t=group


  • #5   20. mar 2013 Havde allerede meldt mig ind tidligere i dag smiley

    Rart at vide at de taler meget og det ikke bare er min der er utilfreds smiley

    Vil huske at nævne det med ketamin til dyrlægen. De har også kastreret min hårløse hund og var søde til at holde ham varm smiley


  • #6   20. mar 2013 ok der er en liste på facebook over bedøvelses midler der er sikre


  • #7   20. mar 2013 Tak for det smiley Det er en god ting at vide. Anede slet ikke at der var ting de ikke kunne tåle i forhold til andre katte smiley

  • #8   21. mar 2013 Velkommen til. smiley Herligt med endnu èn, der er faldet for en skaldepande. Ang. dine spørgsmål:

    Ang. søvn ved øjnene:
    Det er vist meget normalt. Herhjemme har vi også "problemet", men det er heldigvis nemt at fjerne. Katte med pels får det jo også. smiley

    Ang. snakkeri:
    Helt normalt - især når Sphynxen er en meget social race. Jeg taler dagligt med Nokki, og mon ikke at min nabo tænker sit, hvis han kan høre det.

    Ang. tøj:
    Umiddelbart nej, men hvis hun fryser, har jeg en lille trøje, jeg har købt i Hittekatstanden hos Brita. Den er bare perfekt, og så ligner det heller ikke dukketøj, men en praktisk frakke.

    Ang. neutralisering;
    Så hurtigt som muligt - og gerne inden han begynder at strinte. Christina har linket til at Sphynxen ikke tåler ketamin og at de skal holdes varme. Jeg bruger Bygholm i Horsens til Nokki - de har erfaring med Sphynx og så har de sådan en speciel varmedims.

    Nu bor du jo i Aalborg, og jeg forventer ikke at du tager turen til Horsens, men jeg kender andre Aalborgensere, der bruger Pia Bisgaard med stor tilfredshed. Hun er også meget lydhør, dvs. at hun lytter til ejeren, hvilket jo er en vigtig ting, når man kommer med en race, der har specielle behov.


  • #9   21. mar 2013 Hun er på Aalborg dyrehospital, ikke? Det er nemlig også dem som har neutraliseret mine hunde, og det var jeg fint tilfreds med.

  • #10   21. mar 2013 Hendes hjemmeside er denne: http://www.katdoktor.dk/
    Om hun har været eller er på Aalborg Dyrehospital ved jeg ikke.


  • #11   21. mar 2013 Det har hun været smiley Anede ikke at hun ikke var der mere.
    Vil prøve at tage kontakt til hende.


Kommentér på:
Sphynx spørgsmål

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce