{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål til sphynx ejere
  • #1   28. aug 2011 Hvor tit klipper du kløer på ham?

  • #2   28. aug 2011 Hvor er sårene?

  • #3   28. aug 2011 de skal ret ofte ha klippet kløer da de kan kradse sig til blods, og så skal de vaskes i mild sæbe ind i mellem da deres hud ellers godt kan blive lidt generet. og gi kløe.

  • #4   28. aug 2011 De pelsløse kradser nemmere sig selv. Har selv haft en meget pelsfattig CRex boende som plejemis, der af og til godt kunne komme til at kradse sig selv, men det lægte altid igen uden problemer. Det er muligvis værd at kigge på, om din Sphynx er en af dem, der har behov for badning. Og så skal du være obs på, at sårene læger pænt og ikke opstår pga. andre problemer.

    I øvrigt giver det da ingen mening, at du ikke har haft råd til at trække stamtavle på ham, da sådan en kun koster 200 kr. - og hvis det er et registreret opdræk har hele kuldet jo skullet have stamtavle uanset hvad.


  • #5   28. aug 2011 Pivnu: Enig med dig i den med tavlen.. giver INGEN mening smiley

  • #6   29. aug 2011 klipper hans negle hver anden uge og han kommer også i bad hver anden uge
    de sidder tit på hals og ansigt

    Når troede stamtavler var meget dyre ? jeg har ikke købt ham hos en opdrætter
    hende jeg købte ham af har en hhan og hun hun udstiller med (og har stamtavler på, også på bedste forældre og olde) og det var et uheld hendes katte havde parret sig, så derfor skulle hun bare af med dem

    men hvis jeg skal have lavet stamtavle, hvor er det så henne, jeg har bare købt ham til kæl, så det er ikke så vigtigt for mig, derfor har jeg ikke rigtig sat mig ind i det


  • #7   29. aug 2011 du kan desværre ikke få stamtavle på ham. da det kun er opdrættere der kan søge stamtavler.

    har sendt dig en privat besked med nærmere info.


  • #8   29. aug 2011 Det lyder som noget lusk altså.. Det er selvfølgelig ikke noget du kan gøre for, hvis du har købt katten i god tro smiley

  • #9   29. aug 2011 jamen det ved jeg så det ikke er
    og nu var det ikke stamtavler jeg spurgte til i starten

    for gud skyld hold jer dog til emnet, det andet er bullshit at høre på


  • #10   29. aug 2011 Det ER lusk, at stamtavlen ikke følger med, uanset hvor dejlig din killing er, og hvor meget du elsker den. Jeg aner ikke hvad reglerne er i CFA og TICA, men hvis opdrætteren er med i FIFE bør du anmelde denne til en af hovedklubberne under FIFE.
    Beklager at det er Off Topic - det er bare for din egen og for fremtidige køberes skyld. Din killing ser SKØN ud! smiley

    Tilbage til kløe-problemet. Du skal selvfølgelig være obs på, at der som sagt ikke er andre årsager til kløen end at han bare er følsom. Sådanne kradsemærker kan på alm. pelsede katte f.eks. være pga. noget, de ikke kan tåle. Men hvis de rent faktisk læger, så prøv evt. at øge badningen til hver uge - det hjælper også med at holde rent og læge. Jeg kan anbefale at bruge kløestillende shampoo som f.eks. EFA Treatment og/eller Allerderm Calm. Desuden kan du smøre sårene med Viatop eller simpelthen ren Aloe Vera Gel. Viatop'en vil jeg dog ikke bruge hver dag, da den indeholder klorhexidin (man bør jo trods alt ikke overdrive desinficering), men så kan du jo f.eks. bruge den af og til og de andre dage bruge Aloe Vera Gel som er totalt uskadeligt, også hvis han skulle komme til at slikke noget af det. Ren Aloe Vera Gel kan du finde på apotek og nok også Matas. De andre produkter har jeg fundet på http://netdyrlæge.dk/index.php?page=shop.browse&category_id=164&option=com_virtuemart&Itemid=53 / (link fjernet)


  • #11   30. aug 2011 okay tak for svaret smiley vil jeg prøve så

Kommentér på:
spørgsmål til sphynx ejere

Annonce