645 visninger
|
Oprettet:
Udenlandsk stamtavle {{forumTopicSubject}}
Hvordan er det hvis man har kat med udenlandsk stamtavle der får killinger.
Skal forældrenes stamtavle laves om til dansk, før killingerne kan få en dansk stamtavle.? Eller ???
Er det indviklet at få en stamtavle lavet om ??
Nogen der liiiige ved det, ellers må jeg kontakte katteklubben!
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
okt 2005
En Transfer ? hvad er det - en attest af en art eller ??
jul 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 765
okt 2005
Hvordan får man fat i en transfer?
okt 2005
okt 2005
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
Tak for tilliden
Sylfiden og andre,
For at få FIFe/Felis Danica stamtavle på kuldet skal man være medlem af en FD klub og have FIFe stamnavn.
Mindst morkatten have Felis Danica stamtavle, da morkatten skal ejes af et medlem af en FD klub.
Farkatten kan være registreret hvorsomhelst, bare han har en officiel stamtavle - kopi af denne skal sendes med ved registrering af kuldet.
Er katten købt i Tyskland og registreret i 1.DEKZV, bør opdrætteren sammen med stamtavlen have afleveret en transfer (internationalt ejerskiftebevis) sammen med stamtavlen. Køberen bør have sendt stamtavle og transfer til sin danske klub og have fået en dansk stamtavle retur.
Er katten købt i udlandet og registreret i CFA eller TICA, har opdrætteren sendt en grøn registreringsattest med - den fungerer som transfer. Certified Pedigree må køber til gengæld ofte selv bestille gennem CFA - CFA opdrættere registrerer kuld og kun de killinger i kuldene, som skal i avl/udstilles.
Er katten købt i Tyskland og registreret i IDP, ved jeg ikke, hvordan det fungerer.
Jeg håber, I finder ud af det - ellers må I spørge igen.
okt 2005
Stamtavlen er fra KATZENVEREIN e.V. LEVERKUSEN så det må være den du kalder 1.DEKZV ( Tror jeg)
Der fulgte ikke transfer med.
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
1.DEKZV er det tyske FIFe medlem - som FD er det danske FIFe medlem. I Tyskland findes der en hel del Independent (IDP) klubber, som ikke er FIFe medlemmer - mange af disse er helt ok, andre har ikke orden i tingene. CFA og TICA er også tilstede i Tyskland.
Jeg foreslår, personen med en kat med stamtavle fra Katzenverein e.V. Leverkusen kontakter stambogssekretæren i sin klub for nærmere vejledning, i hvordan denne kat får FD stamtavle. Katzenverein e.V. Leverkusen *må* have et "ejerskiftebevis", som kan eftersendes - hvis ikke, må klubben eller Avlsrådet vide, hvordan man kommer videre.
okt 2005
Udenlandsk stamtavle