{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strinter..
  • #1   1. apr 2006 Hej Kristina.

Hvornår skal han kastreres? Hurtigst muligt vil helt klart være bedst, da strinteriet godt kan blive en dårlig vane, som hænger ved smiley

Men måske kan Feliway dæmpe ham lidt indtil da. Du kan købe det i en sprayflaske og så pifte, hvor han strinter. Eller i en beholder til at sætte i stikkontakten. Feliway er syntetiske feromoner, som dæmper kattens behov for selv at markere - Den tror simpelthen, at den allerede har været der smiley

Husk desuden at der går nogle uger fra han bliver kastreret til hormonerne er ude af kroppen. Han kan derfor godt fortsætte strinteriet en tid efter kastrationen også.

• #2   1. apr 2006 Enig... Feliway er godt mod mange ting! Det står ikke direkte at de virker til det, men virker mod katte der tisser forkerte steder, så vil helt klart anbefale dig at prøve det...

• #3   1. apr 2006 virker det også på en hunkat som sætter sig ved siden af bakken ? på det plejehjem hvor jeg arbejder har de en hunkat som er begyndt at sætte sig bagved bakken, hva den aldrig ellers har gjort kunne det hjælpe med det der feliwa.. mvh nina

• #4   1. apr 2006 Ja det vil jeg bestemt mene! Der står i papirerne at den hjælper på urenlige katte og tasseri forkerte steder, så vil bestemt mene at det er en løsning! Ellers kan det så være at bakken trænger til at blive gjort rent?? For det kan katte jo godt synes... ved nogle hjælper baldrian dråber i en ren bakke også, og er en del billigere...

• #5   2. apr 2006 Katrine - inden for de næste 3-4 måneder, eller før hvis han ikke stopper med at strinte..

Men må lige anskaffe det feliway indtil. :)..

Channie - Han bruger nu flittigt deres bakke, og den bliver ranset hver dag.. og det er kun 2 steder indtil videre hvor han har været i gang.. på en taske, og sofaen(på siden)..

Men tak for jeres råd.. smiley

- Kristina.. smiley

• #6   2. apr 2006 Nina: De skal få katten undersøgt ved en dyrlæge. Når en ellers renlig kat pludselig begynder et besørge uden for bakken er det tegn på sygdom - som regel blærebetændelse.
    Forklaring: Når det svier/gør ondt at tisse vil katten forbinde smerten med bakken og derfor søge andre steder hen.

Hvis hun er sund og rask må der findes en anden årsag til den pludselige urenlighed: Forandringer i hverdagen, nyt grus, ny kat, nye mennesker, står bakke og mad for tæt på hinanden? Er hun blevet kønsmoden? Er de flere katte om samme bakke osv. Hun prøver at fortælle der er noget som generer hende.

Men altså først og fremmest må de til dyrlægen smiley Derefter kan de prøve med Feliway. Om det virker afhænger helt af årsagen til hende urenlighed.

Kristina: Hvis ikke han skal bruges i avl vil jeg råde dig til at få ham kastreret lidt tidligere. Ca. 20% af de hankatte som strinter inden kastration kan fortsætte bagefter. Så det er et velment råd smiley Min egen hankat blev holdt fertil til han blev 14 måneder (pga. avl) - han nåede at strinte i ca. 3 uger inden han blev kastreret, og han har aldrig glemt hvordan man gør smiley Adfærden dukker op igen, når han bliver usikker - som f.eks sidste år, hvor jeg flyttede. Jeg råder altid folk til at kastrere kælekatte inden kønsmodning smiley

• #7   2. apr 2006 tak for svaret, det hjælp mig faktisk for det første har de flyttet bakken men de har også skiftet grus, jeg vil glæde mig til at snakke med dem i morgen når jeg kommer på arbejde og se om vi kan gøre moget ved det.. 10000 tak mvh nina

• #8   2. apr 2006 Hejsa

I nedenstående link, kan du blandt andet læse om
    forrebyggelse af urinafmærkning;

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=223/sprog=1/grp=2/menu=2/

Med venlig hilsen
    Kat-ly

Kommentér på:
Strinter..

Annonce