800 visninger
|
Oprettet:
Strinter {{forumTopicSubject}}
Hvorn får man en han kat til ar stoppe med at strinte???
Min venindes maiane coon han går og strinter og hun ved ikke hvorn hun skal få ham vendt af med det.
At kasterer ham er ikke en mulig hed da han er for dyr til at bare at gøre det.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Nå, det er ellers den eneste mulighed der er! Så hun må jo leve med at han strinter.
Hvordan en kat kan være "for dyr til at kastrere", går ud over min forstand. Har hun da anskaffet katten for at tjene penge på ham eller hvad?
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 62 Svar: 271
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 45 Svar: 605
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 178
Dem som har fertile hanner lærer at leve med det, blir det bedre til at gøre rent og kastrerer når det er for meget.
Alternativt indretter mange en del af huset til hannerne, hvor det er legalt at strinte, og så går de der permanent.
Jeg er så heldig at min hankat ikke strinter. Til gengæld strinter et par af mine fertile hunner. Det er træls at de gør det, men det er mit valg. Jeg takker mig lykkeligt for det kun er i kattesenge o.l. de strinter, for de kan da i det mindste vaskes
At have fertile katte er mit valg, og så vælger jeg også at leve med at de strinter og gør de ting fertile dyr nu gør.
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 62 Svar: 271
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
Og er han for *fin* til kasteration, må du lære at leve med det.
Du kan da ikke vende en hankat af med at strinte. Det er en hankat´s natur, så det kan du ikke lave om på.
Hvis ikke du kan/vil have en strintende hankat, må du sikre dig at linierne bag ham er *ikke strintende* inden du køber.
Nogle opdrættere lever i deres hus, med strintende hankatte
- andre gør ikke (her har strintende hankatte fx sit eget rum eller areal *ude eller inde*)
Der findes skam også hankatte som ikke *har brug for* at strinte.
Jeg har selv 3 *ikke strintende* hankatte, som jeg er mega glade for.
Venligst Dorthe
(Som dog har en fertil hunkat som strinter når hun er i løb)
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 45 Svar: 605
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jep, dét kan du tro, det kan! Der er IKKE andet at gøre end at få katten kastreret.
Hvis man ikke er villig til at leve med strint, så skulle man nok have investeret sine penge i aktier eller noget i stedet for.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Jeg har gennem årene valgt at lade mine fertile hanner bo sammen med mig og de andre katte med fri adgang overalt. Har en af dem været et omvandrende sprinkleranlæg, har jeg hurtigt brugt ham i avl, hvorefter jeg har ladet ham kastrere.
Nogle hanner holder derefter op med at strinte med det samme, for andre tager det længere tid, og andre igen holder aldrig helt op.
Eneste trøst er så, at kastratstrint lugter, og fertil hankattestrint stinker.
For øvrigt er der også mange hunkatte, der strinter.
Det er som sagt en del af deres natur, og det kan man ikke lave om på.
Prøver man at skælde ud, når de gør det, bliver de bare sky og bange, og så strinter de som regel endnu mere.
Og hvornår er en hankat for "fin" til at blive kastreret?
Alt det burde din veninde have sat sig grundigt ind i, FØR hun anskaffede ham.
Strinter