{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte grus???
  • #1   29. aug 2012 Hmm ja hvad skal kattegrus kunne, først og fremmest har det jo den funktion at katten vil have noget at grave i, det er deres natur.
    Den funktion den har for os mennesker, er vel nærmere at det skal være nemt for os at gøre rent efter katten og MEGET gerne også tage den værste lugt fra katteurin og afføring.
    Dernæst er der jo et hav at forskellige mærker og udformninger på markedet, så det er med at arbejde med anbefalinger og hvad katten helst vil have, så vidt jeg husker så er det dig der snart skal have en lille killing, så jeg vil anbefale dig at spørge der hvor du får katten fra om hvilket mærke de bruger, brug det for det er katten vant til, hvis du så ønsker at skifte mærke, så gør det langsomt, og se om katten vil være med til det.


  • #2   29. aug 2012 vi bruger ekstreme classic eller golden grey. Køber på zooplus. Jeg køber det der er parfumeret. Jeg kan bedst lide at det klumper for så synes jeg at det er nemmere at holde bakken ren. Med de to mærker jeg har nævnt synes jeg at det lugter mindst. Ja det er dyrt men jeg tømmer kun bakken helt hver 14. dag og vasker den af så fylder jeg de to bakker med en halv pose kattegrus. Jeg tømmer selvfølgelig kassen mange gange daglig for pøller og tis. Har før brugt det billige fra fakta men jeg synes at det lugtede så jeg tømte kassen helt hver anden dag og så bliver det jo dyrt alligevel.
    Det er en god ide at starte med det katten bruger hvor den er nu og hvis du så vil bruge noget andet så skifte gradvist.


  • #3   29. aug 2012 Jeg bruger det fra Best Friend, Fresh and Easy. Det klarer at det jeg vil have smiley Ingen luft, nemt at skifte og ingen farvede kattepoter smiley

  • #4   29. aug 2012 Jeg bruger træpiller.
    De lugter ikke af andet end vådt træ, pøllerne kan skylles direkte i toilettet (vores bakke står på badeværelset) og det bliver ikke til mudder på et vådt gulv som andet grus gør.
    og så er det billigt


  • #5   29. aug 2012 Jeg bruger Dyrlægens klumpende kattegrus fra Fakta, den har vi aldrig haft problemer med, vi har 4 katte. Folk som kommer på besøg er imponeret over at det ikke kan lugtes der er dyr. (har også hund)

  • #6   29. aug 2012 100% det samme som Kristina K

  • #8   29. aug 2012 Moler smiley

  • #9   30. aug 2012 Jeg bruger Golden Grey Master, så jeg slipper for lugtgener + at gruset klumper godt.

  • #10   30. aug 2012 Vi bruger Biokats (fra zooplus) og synes den er rigtig god. Klumper godt, bliver i Bakken og ikke på poterne og ingen lugtgener.
    Vi fjernede klumper og pøller i næsten en måned, og fyldte med lidt frisk grus før den begynte at lugte en smule, så vi skiftede det hele og gjorde hovedrent i bakken.
    Har hørt mange sige at ved de billige mærker skal man skifte det hele et par gange om ugen, og så er det jo ikke billigt mere...


Kommentér på:
Katte grus???

Annonce