{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.382 visninger | Oprettet:

Katte grus {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har et spørsmål angående kattegrus jeg har lige købt i dyre domme det der hedder

Intersand Extreme classic

mit problem det er at det stinker af parfyme så det aflevere jeg i gen i morgen

kener i noget grus som er godt uden lugt af nogen art
med venlig hilsen Mette Lene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte grus
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #1   13. jul 2011 Olivers kattegrus er rigtig godt og det støver ikke og er uden parfume.

    Jeg køber altid 6 poser a 10 kg og er glad for det gruset og det er kattene også.:-).

    Før brugte jeg Extreme classic, men efter det er blevet forandret, så synes jeg det støver af h til, Så derfor er jeg er gået over til olivers kattegrus. smiley

    Og der er Fri levering ved køb over 225 kr.

    http://olivers.dk/hundefoder-foder-kattefoder-kennel-tilbeh%c3%b8r-til-katte-og-kattesand-vzdzpc1-da--olivers-shop.aspx



  • #2   13. jul 2011 Træpiller smiley

  • #3   13. jul 2011 Lotte
    Træpiller?
    Den må jeg lige høre mere om smiley


  • #4   13. jul 2011 Extreme Classic fås heldigvis også uden duft. Ever Clean og Golden (Grey) Odeur har også varianter uden duft smiley

  • #5   13. jul 2011 Bruger selv Ever Clean, og det er jeg glad for smiley
    Det støver ikke, og lugter heller ikke smiley


  • #6   13. jul 2011 Ja, træpiller til pillefyr..
    Kan købes mega billigt, da det jo bare er brændsel ;0)

    Bare husk at det skal være de små smiley


  • #7   13. jul 2011 Jeg synes ikke der er den store forskel på Ever Clean, Extreme Classic og Golden Odeur, så jeg hamstrer altid når der er på tilbud på en af disse.
    (Et fif: Hvis man har plads til meget grus på lager fås Golden Odeur vist til omkring 80 kr pr. 15 kilos sæk ved køb af 10 sække på Dyrenes Netsalg).


  • #9   13. jul 2011 Følger med her.

    Er førstegangs katteejer af indekat og har haft vores Hector i snart 2 måneder - jeg bruger lige nu Everclean, og det synes jeg ikke er så godt (uden at kunne sammenligne med noget). Grunden til det er at det hænger fast på hans poter, og tis-klumperne hænger ikke så godt sammen. F.eks. når jeg tager skeen og "sier" det rene grus fra, smuldrer tis-klumpen og falder ned i bakken igen.
    Dvs. at der bare er bitte små tis-klumper over det hele i bakken smiley

    Så jeg er også på udkig efter noget andet.


  • #10   13. jul 2011 Thilde L
    Har lidt samme problem med mit, også everclean


  • #12   13. jul 2011 Jeg har altid kun hørt ca. 5 cm, så synes da 10 cm lyder af meget (også forbrugsmæssigt)

    Jeg har sådan et skidehus i ekstra stor størrelse, men synes slet ikke der er 10 cm højde i selve bakken, inden taget bliver sat på.

    Men hvad har selve grushøjden at gøre med om klumperne smuldrer når jeg sier dem?


  • #13   13. jul 2011 "Skidehus" hi, hi - går den på das?????
    Spøg til side.
    Har lige købt Tidy Cats og glæder mig til at prøve det. Bruger ellers Extreme Classic uden duft, med stor succes!


  • #14   13. jul 2011 Jeg HADER klumpende grus!!! Det lugter og sviner i hele lejligheden!!! Købte noget rigtitg godt og dyrt endda (139,- for 10 liter)... hadede det... Jeg sværger til hvide krystaller smiley De lugter ikke, og man skal kun fjerne pøllerne, tisset trænger jo som tidligere nævnt ind i krystallerne..
    Men det skal siges at det ikke er alle katte der vil bruge det, fordi det ikke er så fint i det og det "syder" lidt når de tisser på det smiley Men jeg elsker det grus.. Jeg giver 69,- for 8 liter og hos min holder det ca 14 dage smiley Men jeg er også ekstremt hys med lugt osv smiley


  • #15   13. jul 2011 Michelle C
    Hva hedder det grus du omtaler?
    Mine sviner simpelhen så meget med deres grus, det ligger på wc'et, gangen og ind i stuen også .. øv ..


  • #16   13. jul 2011 Altså, det findes i flere forskellige mærker... Mit hedder multifit diamonds... men mange af det andre mærker er også gode, der er også Best Friend fresh and easy f.eks. smiley

  • #17   13. jul 2011 Køb den "Klumpende" kattegrus, i fakta, den fungere som kattegrus nu en gang skal, og til billig penge smiley

  • #19   13. jul 2011 Jeg hældte mere i ligeså snart jeg læste dit første indlæg, men skal dog ud og have købt noget mere så det er kun lige 7 cm nu.

    Problemet er nok også at min Hector graver AL gruset helt væk i et hjørne eller i enden helt ned til bunden og så tisser der. Så hjælper det mig jo ikke at fylde mere i smiley


  • #20   14. jul 2011 Thilde ca. 7 cm grus rækker fint til stooooore tissetåre her i huset (bakkebunden er kun 10 cm høj). Kan det være du bruger en skovl, der er uegnet til det fine grus? Eller at du kommer til at stikke skovlen lige ned i klumpen?


  • #21   14. jul 2011 Synes godt nok også det er et tykt lag nu.

    Jo kunne godt tænke mig en skovl med lidt mindre huller i, for kommer sjældent til at ødelægge klumpen med selve skeen fordi jeg starter ude ved kanterne og graver indad mod midten.
    Har bare ikke kunne finde en billig i en god størrelse med små huller/riller.

    Men det er bare noget så irriterende at decideret måtte ødelægge klumpen for at få den nogenlunde væk, når den sidder fast på bunden og siderne pga hans heftige graveri! smiley


  • #22   14. jul 2011 Du gør helt rigtigt med skovlen, kan jeg se (jeg har også en kantpisser ;D) Men din skovl lyder til at være beregnet til groft grus. Mener at almindelige skovle til fint grus kan fåes for 20 - 30 kroner i diverse dyrebutikker. MEN desværre er det svært at finde en skovl med let afrundede kanter :S - jeg har en, og den er bogstavelig talt slidt op nu, :-(. Hjørnerne i bakken er jo lidt afrundede, så en skovl der matcher det, er det allerbedste så man kan få hele tisseklumpen med i ét skrab.

  • #23   14. jul 2011 Er dog stadig på eksperiment stadiet mht. grus for vil finde det helt rigtige! - det er nemlig bare så ærgerligt at have fjernet nattens ell. dagens tis og så alligevel ikke synes man kan aflevere en ren bakke tilbage.



  • #24   14. jul 2011 Du må prøve dig frem. Håber du finder noget som både du og katten bliver tilfreds med.

    Men ja, helt pinlig ren bakke er svært at have konstant. Med Bjarnes kant- og hjørne-pisseri må jeg også supplere skovleriet med daglige aftørringer af kanten med vådt køkkenrulle.


Kommentér på:
Katte grus

Annonce