{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.255 visninger | Oprettet:

S B
S B
Tilmeldt:
5. maj 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 50

Hjælp min kat bliver overfaldet {{forumTopicSubject}}

Shit jeg er så ulykkelig ked af det.... Jeg har den skønneste og dejligste hankat på 1 år + 3 andre fantastiske dyr, men vi har et kæmpe problem. Jeg købte hus og flyttede ind i Maj måned i år, på de 4 måneder er min skønne hankat blevet overfaldet 5 gange hvor vi ved det og 3 af gangene var det så voldsomt at det krævede behandling... Det sidste overfald skete for 10 dage siden, hvor vi måtte kører på dyrehospitalet med ham fordi kæben i den ene side var flået op... Han blev syet og havde hjelm på i 10 dage (til i dag)... I de 10 dage han havde hjelm på, skulle han være inde og det har været de 10 mest lange og uudholdelige dage, hvor han har angrebet stort set os alle sammen og haft de mest vandvittige berserkergange, han har pevet og tisset i en seng og jeg ved jo han har gjort det pga at han ville ud og brænde krudt af (han er normalt en stille og rolig og RENLIG kat)...

Han fik så taget stingene ved 17 tiden i dag og jeg lukkede ham ud ved 18 tiden, 2 gange jagtede den lede sorte kat ham ind, men den anden gang kom ham jo til skade IGEN, han halter lidt på bagbenet og jeg har lige givet ham noget smertestillende og ser lige den næste time an.

Jeg er så lost, for jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.... Hvis ikke at jeg havde købt huset, så var jeg flyttet igen, til et sted hvor han kunne være i fred og ro.
Problemet er, at haven er forholdsvis lille og er på en forhøjning, der er hegn til begge sider, men i front er der en busk, men jeg kan ikke sætte hegn op, da haven netop ligger på en skråning, men planen er nu, at det skal laves med hegn i front, men det er et større stykke arbejde, så det kan først blive til næste år.

Jeg ville aldrig skille mig af med min kat, jeg elsker ham fuldstændig sindsygt, men jeg ønsker jo ikke at han skal blive ved med at komme til skade og holde ham inde er slet ikke en mulighed, da han ikke kan rumme det.
Men for hans skyld kan det blive en nødvendighed hvis han fortsat bliver overfaldet.

Men måske der er nogen kloge hoveder derude, der kan hjælpe mig lidt...
Har overvejet at tale med ejeren, men tror ikke der kommer så meget ud af det, han er lige som hans kat en psyko, i hvert fald af udseende.
Dyrlægen sagde, at vi kunne sprøjte med en vandkanon på den sorte kat, men problemet er, at haven netop ligger på en forhøjning, så vi kan ikke rigtig se så meget.

Man får jo lyst til at tage katten og køre den langt væk, men det er jo naturens gang, at de jagter hinanden og viser hvem der bestemmer, men puhhh det er frustrerende når det er ens egen kat det går udover, for ikke at sige pengepung, den kat har kastet min pung 7500,- på de måneder... Men fuck pengene, det er straks værre med katten....

Kære dyrevenner, har i nogen gode råd, for jeg er fuldstændig ødelagt ved tanken om, at skulle gå af med min kat for at beskytte ham smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp min kat bliver overfaldet
  • #1   31. aug 2012 Ej hvor skrækkeligt. Men der er vel ikke så meget andet at gøre, end at gå igang med projekt indhegne haven :(?

  • #2   31. aug 2012 Ved du om der er en ejer til den kat, der banker din kat ?

    Nogle kommuner har en aftale med KattensVærn om indfangning og aflivning at vild- og herreløse katte, på kommunes regning smiley

    Vi prøvede noget lignende, da vi købte huset her og der var en vildkat her og han bankede også alle vores katte hver gang de kom ud og det endte også med dyrlæge besøg op til flere gange, så til sidst fandt jeg ud af at Esbjerg kommune havde denne ordning og KV kom med en fælde, men katten ville sgi ikke gå i den smiley Alle andre katte og pindsvin måtte jeg lukke ud om morgenen smiley Tilsidst fik jeg den fanget ved, at den gik ind af vores dør og spiste ( hvilket den havde gjort før) og jeg skyndte mig at smække døren i og så havde jeg min store søn til at hjælpe mig med at trænge den op i en krog og tilsidst fik vi den ind i en transport kasse smiley Bagefter kunne jeg godt se, det faktisk ikke var klogt gjort, fordi den var virkelig bange og meget sky, så vi kunne lige så godt være kommet til skade smiley Men det gjorde vi ikke og jeg var så træt af den stakkels kat at den skulle altså bare fanges. Den blev altså aflivet smiley Og mine katte kunne nu komme ud og siden har vi aldrig oplevet noget lignende smiley Så jeg ville da råde dig til at finde ud af om din kommune har en lign. aftale smiley


  • #3   31. aug 2012 Her kan du se om din kommune er én af de kommuner der har denne aftale :

    http://www.kattens-vaern.dk/?side=480


  • #4   31. aug 2012 Maria Som jeg skriver, så er havehegn et større projekt og med det mener jeg større pengebeløb (25-30.000,-) fordi haven ligger på en skråning der går ud til en vej, så haven kan der desværre ikke gøres noget ved før til næste år, hvor der er penge til det projekt.

    Yvonne Ja der er en ejer til katten, men han ser lige så grum ud som katten opfører sig, han ligner rent ud sagt en rocker og flere af de andre katteejere har haft fat i ham, men han skulle efter sigende være ret ligeglad smiley

    Jeg vil bare så nødig af med ham, men for hans skyld gør jeg det gerne.... Bare jeg tænker på det begynder jeg at tude, vil ikke kunne rumme at skulle af med ham smiley

    min kæreste er parat til at tage katten og kører den af H til, men det ville jeg ikke kunne leve med, for uanset er det jo naturens gang, naturen stinker bare når det går udover min kat smiley

    Andre råd???


  • #5   31. aug 2012 Har lige kigget på linket, min kommune er ikke med i den aftale hvis det var, men det er jo heller ikke aktuelt når katten har en ejer.

  • #6   31. aug 2012 Altså noget siger mig at den sorte kat der terrorisere din kat har indtaget jeres have som sit territorium, og derfor vil den jo jage din kat væk, så nu er arbejdet så for din kat at erobre territoriet, det kræver jo en del kampe, jeg ved ikke om det kan hjælpe at sprede så meget af jeres kats duft rundt i haven så muligt, jeg tænker måske at drysse noget brugt kattegrus langs kanten af haven, ved ik om det virker, men måske er det et forsøg værd..

  • #7   31. aug 2012 Heidi

    Problemet er, at han jagter alle kattene herude, så hans territoriums følelse rækker mange veje og haver smiley

    Vores have er lukket af med træhegn på to sider og en hæk i front og den sorte kat har aldrig været i vores have, men så snart min kat træder udenfor haven, så er den sorte satan der...

    Men hvis jeg spreder hans kattegrus udenfor vores have også, vil det så ikke bare hidse den anden kat mere op mon?


  • #8   31. aug 2012 Jeg tror nu ikke det vil hidse den mere op, men tror kun det virker til at holde en ude af jeres have, og det er jo ikke der problemet er siger du, men ude på fortovet/villavejen, jeg tror bare det er den sortekat der er herre på vejen, så din kat skal nok bare lære hvor det er sikkert at befinde sig, gætter på at den sorte kat ikke er neutraliseret og resten af vejens katte er..
    Tror du kæmper en ulige kamp desværre..


  • #9   31. aug 2012 Jeg ville uden at gøre nogen opmærksom på det få terrorkatten indfanget og kastreret. Han ejer vil nok ikke engang bemærke det, men du vil, når der er gået et stykke tid.

    Er din egen kat kastreret?


  • #10   31. aug 2012 Hvad så med et voliere til at starte med? Et hjemmebygget et. Det tror jeg da ikke koster vanvittigt meget.

  • #11   31. aug 2012 Heidi... Tror du har ret i, at han ikke er kastreret... Kunne være, at jeg alligevel skulle prøve om jeg kan tale til ejers hjerte og få det gjort og vil han ikke betale for det, vil jeg gerne.

    Mega.... Ved ikke lige hvordan pokker jeg kan indfange ham, for han er ikke lige sådan at komme i nærheden af, for jeg har jo selv løbet efter ham for at få ham væk og siden han ikke kommer ind i vores have, så ved jeg ikke lige hvor fælden skal stå. Tror nu heller ikke, at ejer ville bemærke det, men man ville jo ikke kunne tillade sig at få andres dyr kastreret uden accept.

    Ja min egen er kastreret og det samme er størstedelen af de hankatte jeg kender til herude.

    Maria.... Ja det kunne jo selvfølgelig være en mulighed, det må jeg lige undersøge smiley


  • #12   31. aug 2012 Strengt taget set, at det jo DIN kat, der bevæger sig ud på hans område, eftersom han ikke kommer ind i jeres have.
    Men det gør han nok bare alligevel, når du ikke ser det smiley

    Tak en god snak med hans ejer - også om øremærkning, hvis andre i området skulle finde på at få ham indfanget.


  • #13   31. aug 2012 Mega Jeg tror ikke at hans ejer ejer hele vejen og de omkring liggende veje + haver smiley Han hører til ca. 100 meter fra mit hus, men færdes oppe ved os og dem der bor overfor osv.

    Men nej han kommer ikke ind i vores have, for vi har også hunde og den er hegnet 1,20 meters højde ind hele vejen rundt, så hundene går rundt derude når de vil.
    Så skulle det være om natten den kom ind i haven, men så havde der været ballade for mine katte har jo kattelem og jeg var helt sikkert vågnet af den larm.


  • #14   31. aug 2012 Jeg vil prøve at tale med ejer i morgen, men frygter lidt det værste, fordi ejeren ligner en hård negl pænt psykotisk at kigge på og de andre herude siger, at han ikke er til at tale med, men jeg må jo prøve og håbe at jeg kan tale til hans hjerte.

  • #15   1. sep 2012 Har du fertile hunkatte ?

  • #16   1. sep 2012 Det lyder som min gamle hankat, han ville også ud og slås med de lokale, det kostede et par ture til dyrlægen, med betændte bylder pga. bid, eneste løsning for mig var et hegn rundt i hele haven.
    Du skriver at din have er lille, men et hegn vil koste 25-30000...Skal det laves af professionelle, med støbt sokkel og galvaniseret gitter?????
    Mit hegn, med en samlet længde på over 100meter kostede vist ca. 10000kr...


  • #18   1. sep 2012 Kenneth H... Nej det har jeg ikke.

    Kenneth T... Min kat slås ikke med andre katte, han kan lege med alle de andre katte og den sorte kat overfalder alle kattene i nabolaget. Ja hegnet vil koste 25-30.000,- fordi min have er på en skråning og lige nu er der en hæk... Hækken skal væk, der skal støbes i fronten, så haven ikke braser sammen ned på jorden, så skal der fyldes mere jord og der der bygges træhegn og så skal der sættes skrå metal rundt på hele hegnet. Så ja det løber op i det prislejde.

    Lotte... Kig ovenstående.

    Min have ligger ca 1½ meter over jorden og det eneste der bær den ud til vejen er en hæk. Jeg ved hvad jeg taler om folkens, har fået pris på det, så prisen er som jeg siger om i vil tro det eller ej smiley



  • #19   1. sep 2012 S B. Jeg kender probklemet, for der var vi mine katte og jeg da jeg flytte for 26 år siden...Grunden var den sidste ubebyggede, og hele området ligger på sand..Tæt på havet. Så vores have havde været een stor ka´ttebakke. Og så var det etablerede havnekatte som mente det var deres domæne...Min ene misling den levede næsten konstant hos dyrlægen, og psykisk fik den det værre og værre fordi den fik så mange bank af de andre katte..Dyrlægen og jeg blev til sidst enige om, at det sgu var et sølle liv, så kattene blev aflivet, og så startede jeg forfra mned killinger som var født her oppe.
    Det er gået glimrende. en overgang var der så problemer med rævene, for her var mange, men ræveskaben tog de fleste, der har været een fertil slem hankat, men mine mislinger holder sammen, så nu er har ro...
    Det var jo nok ikke det du ville høre, men et andet gpdt råd har jeg ikke til problemet.


  • #20   2. sep 2012 En lille update:

    Jeg gik ned og talte med ham der ejer den sorte kat og han var til min overraskelse meget sød og forstående.

    Katten var desværre kastreret, så det kunne jeg ikke engang tilbyde at betale for. Han var voldsom glad for sin kat og havde taget den til sig, da den var stor killing og kom til ham som vildkat.

    Han sagde at han godt vidste, at katten tyranniserede hele nabolaget og han selvfølgelig var ked af det, men han kunne jo ikke ændre det.

    Han arbejder nogen gange 10 dage i træk og er derfor ikke hjemme, så hans søn kommer og fodre hans kat nogen gange om ugen og så kan den ellers gå ind og ud af kattelemmen. Så jeg tilbød ham, at jeg gerne ville fodre hans kat og lukke ham ind og ud modsat min egen, så min kat ikke kom mere til skade, han sagde ikke noget, men tror han tænker over det.

    Imellem tiden var han så hjemme her i weekenden, og der sms'ede vi frem og tilbage og skiftevis holdt vores katte inde, så min kat kom ud og fik brændt noget krudt af.

    Jeg har også kigget på volierer, skal bare lige finde det rigtige, hvis det bliver nødvendigt smiley


  • #21   2. sep 2012 Det var da en skøn update, tja en gang imellem skal man jo ikke skue hunden mod hårene, bare fordi en mand ser rå ud, kan han være meget forstående.
    Dejligt at han var villig til at hjælpe med at afhjælpe problemet, håber i finder en varig løsning.. smiley


  • #22   3. sep 2012 Håber I får løst jeres lille indbyrdes problem smiley

Kommentér på:
Hjælp min kat bliver overfaldet

Annonce