Robot støvsuger og katte... Robot støvsuger og katte...
Syntes det kunne være sjovt at høre hvordan jeres katte reagerer på Robot-støvsugerer ?
Nu er mine "store" katte vant til alm. støvsuger, så det er som sådan ikke noget problem.. Men Robot støvsugeren elsker de, den skal de lige lege med når den køre rundt og så får den lige en pote en gang imellem.. Vores hankat ligger sig foran den og ligger og venter til den køre ind i ham, så springer han tilside som en anden legesyg killing og drøner hen i mod den igen
Nu bruger jeg alm. støvsuger når jeg gør rent i værelset hvor killingerne er, men de er rigtig bange for den, så jeg plejer at gøre det lidt hurtigt.. Eller jeg får min mand til at tage sig af killingerne imens.. Men de skulle jo gerne venne sig til lyden osv. Men naturligvis på en god måde...
Jeg ville bestemt ikke sætte Robot-støvsugeren ind hos dem, da de jo kun er 5-6 uger og derfor ikke fylder så meget... Støvsugeren sætter dog farten ned, men jeg var lidt bange for at den ville skubbe killingerne hen over gulvet osv.
Men i samarbejde med min mand prøvede vi os frem og vi satte Robot støvsugeren igang inden hos killingerne, men vi var 2 som kunne tage dem, hvis de løb ind foran den eller blev bange..
MEN MEN MEN... vi blev glædelig overrasket.. de var SÅ nysgerrige over den "lille" runde dims der drønede rundt på gulvet.. De sad pænt i deres kasse og holdt øje med den, uden at vise den mindste usikkerhed..
Efter et lille stykke tid bevægede de sig ud af kassen og skulle hen og undersøge den lidt nærmere.. et par af dem "sprang på den" i leg... Nu er det sådan at når jeg tænder den ude i gangen, kommer de drønende hen til gitteret ud til gangen, så de kan følge med... Og de vil bare SÅ gerne ud til den...
Så nu kan jeg støvsuge hos dem hver dag, og de syntes at det er SÅ sjovt Ligeså glade er de når jeg vasker gulv, så det tager sin tid, når man har 9 killinger der alle vil lege med gulvkluden
Syntes bare at det er lidt sjovt at alle vores katte er så vilde med Robot-støvsugeren... andre der oplever dette ?? Den larmer ligeså meget som vores alm. støvsuger, så det er ikke det der er grunden..
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Jeg ved ikke hvad det er med de robot støvsugere, men Tarzan er også helt vild med den (havde engang en, men fik pengene tilbage igen, da den ikke fungerede optimalt).
Gik også engang med min mors hun (løs), pludselig forsvandt hun ind i en have, jeg gik så hen for, at se, der kørte så en robot maskine i haven, og hunden var total optaget af den, hun plejer ellers, at komme når man kalder, men den gang gjorde hun ikke, den var alt for spændende
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.203
Ville gerne ha en robot støvsuger, men har hørt at de ikke sku være så gode på gulvtæpper hvilket vi har nu
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 221
http://www.kattegalleri.dk/video/diverse_kat/9516-kansas_tager_en_tur_paa_robotten_rumba
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 15 Svar: 294
Men ja det er rigtigt at den ikke kommer rigtig ind i hjørnerne.. Jeg støvsuger med alm. støvsuger en gang hver 14 dage, eller en gang om ugen, alt efter hvor meget aktivitet der har været i huset...
Robotten bruger jeg daglig... Den kan jeg sætte til og lave alt muligt andet imens.. og så er jeg fri for at have hundehår over det hele
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 331
Det er iKKE pet udgaven, da vi ikke havde husdyr, da vi købte den.
Den tager både gulvtæpperne ovenpå og trægulvet/klinkerne nedenunder godt. Den kan selv tage under sofa etc., men kan ikke komme om bag højttalere eller potteplanter, der står i et hjørne.
Den er god som supplement, men kan ikke helt erstatte en rigtig støvsuger.
Når hunden fælder meget, kan den finde på at smide totter af samlet hundehår 1-2 steder i stuen og så køre videre. Jeg betragter det ikke som et problem - samler totten op og smider den ud i skraldespanden og tømmer så støvsugeren, når den har kørt færdig. Den kan tage stuen og køkken inden den løber tør for strøm, det er vel ca. 65 m2.
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 15 Svar: 294
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 331
Robot støvsuger og katte...