{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

Indekat til udekat til indekat {{forumTopicSubject}}

Hej Kattegalleri

Min 5 år gamle indekat har været ude hos min far og bo i 5mdr.
Han har været ude og inde og har hygget sig

Jeg vil gerne have ham hjem igen nu, men er det sådan lige at gøre?

Han har ikke mulighed for at komme ud oppe ved mig, og har ikke siden for 5mdr siden været udenfor, nogensinde.

Dvs. 5mdr med adgang til have og udeliv, og nu hjem igen hvor det ikke er mulight.
Er det forsent at få ham hjem igen? eller kan der gøres noget? Alternativet er at finde et sted med adgang til have.

Mvh Mikkel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indekat til udekat til indekat
  • #1   6. sep 2012 Jeg ville bestemt prøve at få ham hjem igen.

    Det er meget forskelligt, nogle får smag for det frie liv, andre affinder sig med at sådan er det ikke mere, så det er kun forsøget der kan vise, hvordan din kat reagerer.

    Jeg går ud fra han er kastreret?
    smiley


  • #2   6. sep 2012 Du kan meget vel komme ud for at katten bliver ulykkelig hvis du indespærer den igen efter 5 måneder med udeliv.
    Så ville det mest optimale da være at finde et sted med adgang til have (eller i min optik en sikker indhegning udenfor) smiley
    held og lykke


  • #3   6. sep 2012 Han er kastreret da det blev muligt. Han er glad for at være udenfor nu, og vil helst ikke have at han bliver træt af at være indenfor hele tiden. Har en stor altan der er lukket man måske kunne gøre noget ved, men aner ikke om det er nok.

    Ville være træt af at 5mdrs adgang til have og udeliv, har spoleret verdens bedste kat der har været mere end glad for at være indenfor i 5 år.


  • #4   6. sep 2012 Jamen prøv smiley Men hvis det ikke funger skal du nok tænke på et alternativ

  • #5   6. sep 2012 Prøver at tage ham her op i en uge og ser hvordan han reagere. Hvis det går helt galt må han komme ud til min far igen. Er der tiltag man kan tage for at gøre det nemmere for katten at komme indenfor igen?

  • #6   6. sep 2012 Du kan evt lave et commitment at gå i snor med den hver dag hvis det ikke går.

  • #8   7. sep 2012 Nogle katte kan tilvændes til kun at være udekatte når de er på "ferie".

    Min onkel og tante har 2 katte som til hverdag er indekatte men når de så tager ud til deres sommerhus så får kattene frit løb. Det kan bare tage lidt lang tid at forlade sommerhuset da kattene somregel først kommer hjem til aftensmad smiley

    du siger den ikke kan komme ud men hvis det er fordi du bor på fx 2 sal i en opgang så kan det godt lade sig gøre. jeg har en anden onkel der bare åbner lejlighedens gang dør om morgenen også på et eller andet tidspunkt bliver hoveddøren på stueplan jo åbnet af nogen der skal ind eller ud. det tager katten sig selv af og det samme når den vil ind igen.


  • #9   7. sep 2012 jeg har en kat som har været udekat, men da han desværre gik ind i aldi og brugte vejen som seng- eller gik efter os meget langt når vi luftede hund, turde vi ikke lade ham blive ude længere, han var udekat ca et halvt år, vi byggede en voliere og tog ham ind, det tog noget tid hvor han jamrede sig (læs et par uger) men nu elsker han volieren og har vænnet sig til indelivet igen, og ja det var synd for ham i perioden hvor han var ked af ikke at komme ud men bedre end han blev fanget af persnalet i aldi og kørt væk eller blev kørt ned..

Kommentér på:
Indekat til udekat til indekat

Annonce