{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.613 visninger | Oprettet:

Gøre vild killing tam? {{forumTopicSubject}}

Okay, så for 2 uger siden måtte vi aflive vores højt elskede hankat da han var blevet ramt af en bil og af den grund havde fået vejrtræknings problemer smiley

Så efter vi har ledt efter en ny han killing til min mor valgte jeg at spørge min brors kæreste om hendes forældre ikke stadig havde nogle killinger (deres hun kat får tit killinger og de afliver dem altid).
Hun sagde at de vidst nok stadig havde et par stykker, men de er ikke tamme (de bor på et høloft og har ingen menneskelig kontakt).
vi skal ud og se på dem imorgen, men vil det entelig være muligt at gøre killingen tam? kan godt forstille mig at det vil tage tid, men med masser af godbidder og uden at tvinge den til at sidde i arm, burde det så ikke være muligt ? tænker også at dens legesygehed og nysgerrighed vil hjælpe på det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøre vild killing tam?
  • #4   9. sep 2012 Ved desværre ikke så meget om det kan lade sig gøre.. Da jeg var barn fandt en veninde og jeg nogle vildkatte, som vi lokkede med mad, og til sidst, efter flere måneder kunne vi komme til den ene killing, som efterhånden var blevet stor.

    Men hvis i har lyst, kan du se min annonce. Der er en stor hankilling der mangler nyt hjem. Han er tilløbet hos nogle jeg kender, og de vil/kan ikke have den indenfor. Hvis ikke den finder et hjem inden vinter, snakker de om at aflive den, da de synes det er synd den skal bo ude..
    Jeg kan evt levere den for benzinpenge.


  • #5   9. sep 2012 Tak for svarene, jeg ved at en veninde fik gjort en vild killing tam, og han var også kælen da han blev voksen, dog forblev hans bror/søster aldrig så tam at de kunne kæle ham/hende, og før de flyttede blev han ved et uheld kørt ned af min venindes mor :S.. Vi tager ud og kigger på killingerne idag, kan vi komme til en han uden at skulle bruge net eller fælder tager vi nok en, vores gamle hun kat er heller ikke så tam som man kunne havde håbet smiley men men kan så håbe at killingernes mor hjælper lidt på killingernes temprement da hun er meget kælen, og en af hendes tidliger killinger har min søster fået og hun er også super kælen, dog tog de hende ind da de fandt ud af at min søster skulle havde hende, men ellers vente vi til at der er nogle langhårede killinger tilsalg i området

  • #8   9. sep 2012 vi har kigget inde på de internatter der er, problemet er bare at de katte vi finder intressante står der kun som info "En smuk kat", er den så kælen eller hvad? for jo, vi er meget intraserret i en kat fra et internat, men de fleste katte på internatter er voksne, også er der jo nogle krav fra vores side, den skal kunne enes med hunde, katte og være meget kælen, en killing har vi ikke ligeså mange krav til, og alle vores katte har været gratis, bortset fra min bella, og med dem alle har vi selv skulle havde dem neutraliseret og øremærket, også den ene kat vi fik som voksen

  • #9   9. sep 2012 Det var nu en joke det med net og fælde smiley min pointe var bare at hvis en killing kommer hen til os uden at vi skal tvinge den tager vi den nok, vi vil ikke tvinge den til at komme med os, eller man tvinger jo nok alle katte til at komme med en nå man henter dem fra deres normale hjem

  • #12   9. sep 2012 Nå, vi har lige snakkert med dem der har killingerne, mor katten har faktisk lige fået et nyt kuld killinger, ville altså ønske de ville få hende neutraliseret, men altså, vi vælger nok at kigge på dem istedet da de sikkert vil være nemmere at gøre tamme end den sidste killing hun fik som jo er ved at være de snart 14-15 uger, da disse jo stadig er meget unge (regner med omkring en uge)

  • #16   9. sep 2012 Jeg forstår ikke dit agument for internatskat, det vrimler lige nu med killinger på internaterne, og jeg ved af erfaring at i hvertfald Kattens værn har åbent 1 gang om ugen hvor du kan komme og møde kattene og de forsøger på bedste vis at parre kat og katteejer, du skal selvfølgelig give de informationer der er vigtige for dig og din fremtidige kat, ellers kan de jo ikke hjælpe dig, det er altså bare ikke alt du kan erfare hjemme foran din lille computer, du må ud i verden en gang imellem for at finde informationerne..

  • #17   9. sep 2012 Og vil lige tilføje at de fleste killinger fra internaterne jo er vokset op i plejefamilier som indekatte og er vant til de dagligdags lyde osv som findes i hjemmet, har selv været plejemor for Kattens værn, så det er super kælne og skønne killinger der bliver vidreformidlet..

  • #18   9. sep 2012 I dette tilfælde vil jeg klart advare dig om at tage den.
    Det er meeget svært at tæmme en vildkattekilling og hvis det lykkedes, vil du få en kat med et nervøst sind.
    De skal have menneskekontakt for at det kan lade sig gøre.
    Tag ud på et internat uden fordomme, fortæl dem hvad kattene skal være vant til (hunde eks), såskal du såmænd nok få en sød kat. Men nu siger du selv at der kun er voksne.. hvad er der galt i at tage en ung kat? Du slipper for tandskifteperioden og perioden hvor aaalt skal afprøves.
    Lad være, men jeg må altså indskyde at jeg synes at du skal gøre de mennesker opmærksom på at alternative aflivninger ikke er lovligt (og jeg vil vædde på at det er det de gør) og råd dem til neutralisation


Kommentér på:
Gøre vild killing tam?

Annonce