{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.744 visninger | Oprettet:

fremmede kat kommer ind ! {{forumTopicSubject}}

Godmorgen smiley

Jeg er så frustreret og så gal lige nu ! en kat fra en af nabohusene ved ikke hvilken bliver ved med at komme ind i mit hus, selv når jeg er hjemme og spiser maden, sover i deres kurv og tisser over alt !
hvad fanden kan man gøre ved det ? jeg har haft vinduet åben et par dage da jeg godt vil have mine katte kan komme ind og ud når jeg ikke er hjemme, men det må jeg jo stoppe med nu ! men når jeg så f.eks lige tager en lille morfar på sofaen med havedøren åben kommer han nogle gange ind og så vågner jeg ved at der sidder en og spiser (han spiser meget højlydt) og når jeg så vågner løber han ud !

han er jo selvfølgelig en ukastereret hankat så han lugter jo når han har tisset herinde, hvilket han nu har gjort et par gange !

jeg har lavet opslag rundt i nabolaget om at han er en uvelkommen kat og at der skal ske noget! ved han os kommer ind til mine søde naboer som ellers holder meget af katte og elsker når mine kommer ind, men denne her tisser jo over alt !

Har i nogle gode råd ??? for jeg er virkelig ved at gå ud af mit gode skind over det her !! kan nemlig lige lugte han har været inde igen da jeg var i bad smiley går jo ikke at jeg ikke kan have en vindue eller dør åben smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fremmede kat kommer ind !
  • #2   9. sep 2012 Du kan købe en chiplem, der kan programeres til kun at reagere på dine kattes chip, så er du fri for at den fremmede kommer ind

  • #3   9. sep 2012 Winnie -det havde jeg os tænkt mig for nej jeg ef gal !!

    Laila - må ikke få kattelem i huset, og det hjælper jo ikke når det et varmt for vil jo gerne kunne lufte ud ! Lorte kat ! smiley


  • #5   9. sep 2012 Når man selv lader sine katte rende løs, så synes jeg ikke rigtig man kan "klage" over andres. Du ved jo f.eks ikke hvad dine egne katte laver på andresejendom... som f.eks skider i sandkasser,kravler på biler,graver i grøntsagsbed osv. osv.

    Du kan evt. sætte noget net el. lign. for vinduerne... eller som Laila er inde på, købe en chiplem.


  • Louise
    Louise Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Katte: 2 Svar: 10
    #6   9. sep 2012 Det er pisse træls med andres katte der kommer ind- især når de pisser. Har selv haft samme problem og fik netop en af disse chip kattelemme, som jeg er super glad for. Jeg oplever af og til at der kommer en kat ind, hvis vores have døre står åben, men værre er det ikke end jeg kan "jage" den væk. Og vil give Zalina ret, du ved jo heller ikke hvad din kat laver når den er ude.. Jeg ville se om du fik noget respons på de sedler du har sat op om en evt. ejer også snakke med vedkommende og hvis denne ikke vil evt kasterer den, så kan du jo gør som Winni skriver. Men syntes da man skal se om man ikke kan finde en løsning, så alle parter er tilfredse

  • #7   9. sep 2012 Jeg vil anbefale at købe insektnet/rammer til dør og vindue, så kan katten ikke komme ind og du kan stadig lufte ud, jeg har lignende problem med min nabos kat, og over vejer at købe denne løsning: (link fjernet) eller noget lignende, jeg syntes du har svært ved at kunne klandre katteejeren, da du selv har din kat at gå frit og som måske også genere dine naboer, men kan til fulde forstå din irritation især fordi den pisser inde hos dig.

  • #8   9. sep 2012 Nu ved jeg godt at mine katte os render ud men jeg ved mine hunkatte ikke går ud af haven smiley og ja min hankat render vidt og bredt men han er neutraliseret har snakket med naboer og faktisk smidt sedler i postkasser og andet for at fortælle hvis min kat genere dem skal de komme til mig smiley bare så jeg er sikker ! Ved min hankat kommer hos min nabo men de elsker ham smiley

    Syntes bare ikke det er fedt at man ikke kan have dør og vinduer åbne pga en kat som bare skal ind ! Det er nu 3 uger siden jeg hængte sedler op og lavede et indlæg i ugeavisen og intet er sket smiley


  • #9   10. sep 2012 Jeg kan godt følge dig.. der er ikke noget værre en lugten af en hankat som strinter smiley Og der skal de helt klart findes en løsning, men som en anden skriver så er det jo ikke kattens skyld... Når man selv har katte som kommer ud, tiltrækker man pr. auto også andre katte fra området..

    Og finder de først ud af at de kan komme ind og spise, så kommer de igen og igen, også selv om de har et hjem.. Her kommer der også en del katte, de kommer dog ikke ind, da vi har hunde som ikke bryder sig om fremmede katte, så de bliver jagtet ud af haven, så snart hundene får øje på dem..

    MEN vi var så udefor at en af kattene bare blev siddende da hundene drønede ned i mod den, og da hundene ikke gør dem noget, snusede hundene bare til den og gik igen.. Så den kommer af og til... Dog IKKE ind.. Men til gengæld går den ind i vores garage og strinter på havehynder osv. smiley Nu har vi ikke set noget til ham længe hendigvis, men der er sq surt, når det ikke er ens egen kat..

    Hankatte strinter jo for at "vise" at de har været der i forhold til andre katte... Så det er jo ikke fordi de er urenlige, men det hjælper jo ikke på lugten alligevel smiley

    Jeg vil så sige JO jeg bliver da irriteret over de katte der kommer rendende her, men samtidig accepterer jeg det, da jeg selv har udekatte... Jeg ved jo ikke havd mine katte laver, jeg kan jo ikke holde øje med dem 24/7.. Jeg ved at de altid er lige omkring grunden og helst bliver i haven, MEN det er når vi er der... Jeg ved jo ikke hvor de render henne, når vi ikke er ude...

    Og igen... når man har udekatte, så tiltrækker der nemt andre katte...


  • #10   10. sep 2012 Hej Caroline S smiley

    Jeg/vi har haft mange katte på besøg /vildkatte . Og det hygger vi os meget med, vi lukker dem dog ikke ind. Vi giver dem navne, vi har haft Klunke ( min daværende bedsteveninde kaldte ham, hvilket han kom til at hedde, Tulders kæreste dengang ) vi har også haft besøg af Soft Ice ( døbt af min veninde, fin fin norsk skovkat ) simba ( hed han, min mor kendte ejeren. Ham og tulder var kærester, han var også venner med Soft Ice, de kom fra samme hjem ) alle var kælende, og søde. Tulder fulgte meget efter klunke & Simba smiley det var min lille historie smiley

    Mit råd er:

    Brug evt. En vandpistol og sprøjt lidt på den? :-D.

    Tulder&Fine<3


  • #11   10. sep 2012 Hejsa smiley
    jaaa jeg ved godt at katte tiltrækker andre katte, især fordi min hunkat nåede lige en halv løbetid før hun blev neutraliseret. Men derfor er det stadig meget irriterende at den kommer ind og strinter hele tiden, har dog ikke set den et par dage nu, så krydser fingre for at det bare var en sommerhuskat som er taget hjem igen smiley

    Men havde håbet på at der var et godt råd som virkede smiley som sprede kattegrus rundt i haven eller noget i den dur smiley Vandpistoler hjælper ikke da han åbenbart ikke er bange for vand smiley

    Syntes bare det ville være ærgeligt hvis ikke man kan have noget stående åben når man sidder i stuen ...


  • #13   11. sep 2012 den er indhegnet, men åbenbart ikke nok !!

Kommentér på:
fremmede kat kommer ind !

Annonce