2.294 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Diaré der ikke forsvinder. Hjælp? Diaré der ikke forsvinder. Hjælp?

Hej Alle,

Jeg købte mig en sphynx kat d. 11 august. Da jeg fik ham hjem havde han diaré, tænkte at dette var pga. flytning. Hans diaré stod på længe og jeg tænkte det var pga. ormekur og foderskift..
Dagen i dag har han stadig diaré, og jeg begynder at tænke om det kan være foder allergi??
Jeg har givet katten Zoolac og hans afføring er ikke blevet bedre af dette..

Næste forsøg må blive udkogte ris med kylling.. Nogen der har en god opskrift med blandingsforhold osv?
Er der nogen af jer der har oplevet lignende?
Hvis det nu er foderallergi (han får royal Canin, steriliseret kat) kan i så anbefale noget godt??

Mvh. Carina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Diaré der ikke forsvinder. Hjælp?
  • #1   18. sep 2012 kontakt dyrlæge , og opdrætter

• #2   18. sep 2012 Ja har oplevet af det var Giardia. En parasit, som der skulle medicineres imod.
    Kendetegnene var at afføringen var slimet, karrygul, lugtede NOGET så forfærdeligt.

• #3   18. sep 2012 Få dyrlægen til at tjekke en afføringsprøve.

• #4   18. sep 2012 Jeg vil anbefale dig at få undersøgt kattens afføring. Man kan købe sig fattig i diverse typer foder, zoolac osv. men lige lidt vil det hjælpe, hvis der er noget i afføringen.
    Hvordan ser afføringen ud, og hvordan lugter den?

• #5   18. sep 2012 Hans afføring er lysebrun, lidt slimet nogle gange, og der har en gang været lidt blod i det, tror han har fået en rift i endetarmen.. Det lugter af alm. katte afføring. Dårligt.

I går var den første del af hans afføring fast, men ikke resten af det.. Han har for nyligt været på ormekuren Panacur Vet.

• #6   18. sep 2012 Jeg ville 100 % sikkert få afføringen undersøgt, inden jeg ville begynde på at finde andre årsager.
    Jeg har været igennem Giardia-møllen, og det blev konstateret ved at vi fik sendt afføringsprøver til Tyskland.

• #7   18. sep 2012 Som der står i (link fjernet) så er behandlingen mod Giardia tarmparasitten Panacur i tabletform som min kat lige har fået i 20 dage..
    Derudover står der at Giardia smitter voldsomt, og hverken min anden kat, jeg eller min kæreste har diaré..

Så jeg tænker ikke at det er Giardia.. tror lige jeg prøver med kylling og ris først..

• #8   18. sep 2012 Få taget en afføringsprøve og få udelukket Giardia, TF og hvad der ellers findes. Vi havde vores Sphynx igennem et længere Giardia-forløb, og hun er heldigvis rask nu. Jeg vil nu også anbefale dig, at få fat i noget Probios. Det hjalp meget på Nokkis afføring i forbindelse med behandlingen med Panacur og Flagyl (som var det eneste der virkede), da hun havde Giardia.

Ligeledes skal bakker, gulve og madskåle rengøres hver dag - især hvis det er Giardia eller TF.

Kontakt også opdrætter. Det kan jo være at der er "noget" hos denne.

• #9   18. sep 2012 min havde samme symptomer som din, gullig afføring, lidt slimet , lugternde..også foderskift... jeg skiftede så igen og denne gang til Applaws, der indeholder mere kød og intet korn... allerede efter 2 dage på opblandning var afføringen fast og nu er den helt fin.. !

• #10   18. sep 2012 Men det nytter ikke meget kun at behandle med Panacur, hvis hjemmet ikke desinficeres. Her skal der være særlig opmærksomhed på vandskåle, madskåle og kattebakker.
    Det var kun en af mine katte der havde Giardia, så du kan ikke udelukke Giardia blot fordi din anden kat ikke udviser symptomer.
    I første omgang kom vi ikke af med Giardia, men så blev vi herinde anbefalet at købe en damprenser, så hele molevitten herhjemme blev dampet flere gange under behandlingen (kattebakker dagligt), alt blev vasket af tæpper, puder osv. og kattene kom i bad igen inden de kom ind i hjemmet, da de bærer cyster i pelsen.

• #11   18. sep 2012 Nu har jeg bestilt 3x2 Applaws kattefoder med Kylling og laks smiley Efter at have læst om det kunne jeg ikke lade vær, håber sku det er godt til den pris smiley

• #12   18. sep 2012 Applaws er et godt foder.

• #13   18. sep 2012 Så må jeg hellere ringe til dyrlægen og få lavet en afføringstest smiley Nogen der ved hvad det koster?

• #14   18. sep 2012 Jeg gav ca. 1000 kr pr. kat, for at få kørt en afføringsprofil i Tyskland.

• #15   18. sep 2012 Hold da fest, det var dyrt! smiley

• #16   18. sep 2012 Jaaah... Men det var alle pengene værd... Ellers kunne vi have fortsat med at købe alverdens dyrt foder, og zoolac, prokolin osv. Det er heller ikke billigt i længden.

• #17   18. sep 2012 Altså Giardia smittede heller ikke os, da vores kat havde det.
    Det med at det skifter mellem at være nogenlunde god bæ og dårlig bæ tyder ENDNU mere på at det er en parasit, der viser sig i cyklusser (hvis ikke Giardia, så måske TF - som IKKE vises i en Giardia test). smiley
    Held og lykke, og ja.. afføringsprøve til dyrlæge med det samme. Især hvis der har været blod!!

• #18   18. sep 2012 Er du heldig, så har din dyrlæge et test kit, og så behøver prøven ikke at sendes til Tyskland, og prisen bliver derefter.

• #19   19. sep 2012 Nu spørgere jeg måske dumt men hvad er TF??

• #20   19. sep 2012 TF må være Trichomonas Foetus.

• #21   19. sep 2012 Prøvede lige google - det hedder vist tritrichomonas foetus (til at blive helt skeløjet af det ord)

• #23   19. sep 2012 Det er også fint nok, hvis dyrlægen har et kit. Dog har kittet kun en sensitivitet på ca. 90 %. Dvs at hver 10. reelt positive vil få et falsk negativ svar.
    Noget helt andet er, at hvis det nu viser sig ikke at være giardia men TF (eller noget andet), er du lige vidt med dyrlægens kit, hvorimod en afføringsprofil undersøger for mange patogener.

• #24   19. sep 2012 En ORDENTLIG giardia test vil blive igangsat over et par uger, idet det netop kun udskiller parasitten i cyklusser.

• #25   21. sep 2012 En lille opdatering;

Lukaz havde i går meget bedre afføring, og i dag er den ikke tynd overhoved smiley Håber det holder!!

Kommentér på:
Diaré der ikke forsvinder. Hjælp?

Annonce