{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.351 visninger | Oprettet:

min kæreste kan ikke lide katte {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg er ny på det her forum og jeg er virkelig glad for katte og vil virkelig gerne have en, er der noget man kan gøre.. er der andre der har været i lignende situationer..
Han skal forresten udsendes (til Afghanistan) til august og jeg vil ikke være alene hjemme, uden en sød kat til at holde mig med selskab..
nogle ideer?
Alberte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min kæreste kan ikke lide katte
  • #1   20. sep 2012 har også sagt til ham at han godt kan glemme og efterlade mig alene her hjemme..

  • #2   20. sep 2012 tog min med til en opdrætter og nu har vi kat ^^

  • #3   20. sep 2012 bare sig endten får vi en kat eller også skal vi have en baby, haha så skal du nok få din kat.. ej spøg til side,
    men jeg vil mene hvis han ikke kan se du skal have noget og gå op i mens han er væk er han da rimelig streng du kan jo ikke bare sidde og trille tommelfingre til han engang er færdig med at lege soldat, jeg vil vædde med at han vil komme til og elske en kat hvis i fik en..
    min kæreste var heller ikke til kat, men da han mødte mig havde jeg altså 2, så det måtte han finde sig i, og siden er der sket meget, så døede den ene af alderdom og vi var sammen ude og finde en ny kat, og så fik vi en norsk skovkat, og så blev min kæreste rigtig forelsket i katte, så i dag har vi 3 norsk skovkatte og den sidste kom for 3 uger siden og fik ham i gave fra min kæreste, så alt kan ændre sig, du skal simpelthen vise din kæreste en kat som han vil kunne falde for, og helt ærligt så tror jeg måske bare det er sådan en macho ting med fyre der ikke gider katte, inderst inde mener de fleste det ikke smiley


  • #6   20. sep 2012 Min nuværende kæreste HADER katte, og inden jeg fik dem, skulle jeg love ham, at de røg ud hvis der blev problemer osv osv osv.
    Og jeg havde ikke haft kat før, så jeg sagde bare jaja.
    Så fik jeg min Neko, og der gik ikke længe før han havde stjålet mit hjerte fuldstændig! Jeg kunne godt mærke, at min kærlighed til Neko, efterhånden fyldte mere og mere, og nu ved min kæreste godt, at jeg ville vælge Neko fremfor ham. Neko er simpelthen blevet mit et og alt!
    Det gør mig selvfølgelig ikke så populær, men det er nu engang mit valg. Også fordi, at jeg har valgt at tage ansvaret for mine katte, derfor nægter jeg at skille mig af med dem. Og så fordi jeg ikke vil have et liv uden katte, så det må han jo acceptere, hvis han vil mig.
    Han har da søde øjeblikke med kattene, men der er flere negative øjeblikke, og de har skabt mange skænderier, fordi jeg favoriserer kattene.

    Så tænk over: Ved DU hvad du går ind til? Hvis han bliver sur, skiller du dig så af med kattene igen?
    Jeg tror, du må snakke det grundigt igennem med ham. Hvis han VIRKELIG hader katte, så må du jo overveje, om du VIRKELIG vil have katte? Og hvis du vil det, så har du jo et dilemma, du skal overveje grundigt.


  • #9   20. sep 2012 Jeg synes også det er en stor beslutning, som bør være fælles - og hvis han virkelig ikke kan lide katte, så kan jeg da også godt forstå han ikke har lyst til at få en.
    Det er jo ikke kun mens han er afsted katten lever, det er jo også når han kommer hjem og mange år frem, som allerede pointeret.
    Jeg snakkede meget om at få kat inden vi fik Frigg, men accepterede også fuldt ud, at Søren ikke havde lyst (trods det, at han også er kattemenneske) - han faldt så tilfældigvis for Frigg.. Tjah, og nu er det mere ham end mig der har kat.. Begge parter bliver i min verden nødt til at være indstillet på en sådan beslutning. Jeg kunne bestemt heller ikke drømme om at anskaffe mig et dyr, uden at min kæreste var indforstået, og det kunne han heller ikke. Det synes jeg ville være dybt respektløst.
    Du kan jo prøve og tage en snak med ham om det, hvis i ellers har forholdene til en kat, og evt. også lade ham møde nogle dejlige katte - men jeg synes det ville være unfair, at blive ved med at presse på.
    Og så synes jeg desuden det er vigtigt at tænke igennem (nu ved jeg jo ikke nærmere, så hermed en undskyldning på forhånd, hvis det ikke forholder sig sådan) - om du også selv har lyst til at have kat de næste mange år, eller om det "kun" er noget du gerne vil, fordi han skal afsted, og du ikke vil være alene..


  • #11   20. sep 2012 Hvad med et andet dyr end en kat?

  • #12   20. sep 2012 jeg har ikke noget imod at min kæreste skal udsendes (bare som det er på plads) støtter ham 100 % i hans valg omkring det, men han skal bare ikke regne med at verdenen står stille herhjemme mens han er afsted og det har jeg sagt til ham smiley

    jeg ville aldrig ofre min kæreste for at få en kat og det indebære også anskaffelsen af en kat uden han er helt med på den. det er ikke fordi han hader katte, han har bare nogle dyre møbler som han ikke vil have at katten kradser i.. det er flere år siden jeg har haft kat, men min (afdøde) kat gjorde aldrig noget i den stil..
    tror bare at jeg skal tage ham med ud og se nogle søde killinger, så kommer beskyttergenet sikkert op i ham (da han før har reddet en killing) smiley

    tak for de gode råd
    (og jeg skal ikke have andre dyr end en kat, jeg har prøvet med mindre dyr og det har ikke lige været mig, desuden er jeg lidt bange for mange hunde)


  • #14   20. sep 2012 Jeg synes ikke det lyder som det rette tidspunkt at tænke på anskaffelse af kat.
    Er enig med Susan og Jesper i denne sag.


  • #16   21. sep 2012 Jesper - Næh, men så stor er min kærlighed til Neko.

    Felis - Du har ret, han er i princippet ikke min kæreste længere, og jeg søger stadig efter et andet sted at bo. (Det er som at finde en nål i en høstak)
    Dog er Neelix holdt op med at være bange for ham. Det kom helt uventet, men nu er der ikke noget imellem dem længere.


  • #17   21. sep 2012 ALDRIG gå ud og anskaffe en kat, som begge ikke er enige om! Det kan kun gå galt. Og hvem bli'r taberen? Katten!
    Du er jo ganske tydeligvis ikke i tvivl om din kærestes holdning til katte. Måske bunder det ligefrem i, en følelse af angst, eller ubehag i forhold til katte? Sådan er der faktisk mange mænd der har det. Og Ingen får dem til at indrømme, at de er bange, eller utrygge ved katte (umandigt).
    Derfor ville din kæreste, måske få et rigtigt "lousy" forhold til dyret, som øjeblikkeligt ville kunne mærke hans fjendtlige og afvisende holdning.
    Bare at gå ud og få en kat, uden hans vidende, eller samtykke. Det kan man bare ikke gøre i et ligeværdigt forhold. Det er jo ikke en ny brødrister vi snakker om. Men et levende individ, som din kæreste kan "risikere", at skulle dele hjem og kæreste med i de næste 15-17 år.
    At du skal være "alene", mens han er udstationeret, er jo en del af en frivillig aftale, som du har været bekendt med hele tiden. Så det må du se at forholde dig til på en anden måde. Og da du fremover, i en tid, vil være alene. Er det du så fraværende i alt for mange timer om dagen? Skal dyret være alene i alt for mange timer?
    Nej. Det der med at anskaffe et kæledyr, uden sin kærestes accept, er en dårlig ide.Jeg har nemlig selv, som ung og tankeløs dyreelsker, gjort næsten det samme. Det fortrød jeg bittert.


  • #19   21. sep 2012 Du må jo fortælle ham hvordan du har det med at skulle være alene imens han er afsted. Hvis han kommer med mange dårlige undskyldninger, og han simpelthen nægter, synes jeg ikke han lyder særlig betænksom eller empatisk.
    Sålænge det er dig der passer din kat og alt hvad der hører til af rengøring, aktivering, mad, børstning osv. så burde det nu ikke være et problem for ham... Så længe han ikke har allergi osv.
    Jeg kan da godt forstå hvis han sætter nogle grænser for hvor katten må være henne, altså om den må komme i møbler og på borde, men det er hvad det er, og så må I jo finde ud af det sammen.
    Men selvfølgelig må du få dig en kat, hvis du gerne vil have en. Du er vel et voksent og ansvarligt menneske smiley


  • #21   21. sep 2012 Men det er jo også det jeg skriver, at selvfølgelig må hun få sig en kat, men de skal have snakket om 'reglerne' inden. smiley

    Hvis han ikke synes om den idé, skal hun overveje om han eller katten er dét værd..


  • #23   21. sep 2012 Altså.
    Hvis kæresten virkelig ikke kan fordrage katte - så skal man nok finde et andet dyr at kaste sin kærlighed på.
    Jeg kunne aldrig i mit liv drømme om at anskaffe mig en kat hvis min kæreste ikke kunne lide dem.
    Han var da ikke særlig glad i starten, da jeg begyndte med mit; skaaaaat, må jeg få en kat?
    Men han var ikke totalt afvisende. Hvis han havde været det, ja så måtte jeg undvære.


  • #25   21. sep 2012 Maria Cecilie -
    Nu er det jo sådan, at for nogle, er et bestemt dyr så stor en passion og livsstil, at det kommer i første række. Også overfor eventuelle kærester smiley
    Sådan har jeg det med min hest og min livsstil i den retning - den kommer før alt andet. Slut. smiley Så må kæresten sgu sige hvad han vil.. Jeg kunne aldrig, aldrig drømme om at vælge noget andet fremfor min hest, da det er min store passion.

    Hejzan - Det mener jeg nu heller ikke, tværtimod. Men de skal have snakket om 'reglerne' før hun får anskaffet sig en kat. Jeg synes man skal være åben og klar på ting i et forhold, ellers vil det aldrig komme til at fungere, da folk er forskellige, og folk har forskellige interesser. Man er ikke én person, blot fordi man lever i et forhold. Der skal være plads til at være hinanden og hinandens forskellige individer og interesser. Hvis interessen er en kat, skal der være plads til sådan en. smiley


  • #26   21. sep 2012 Sofie L- en hest og en kat er da overhovedet ikke til sammenligning?
    En hest kan du have i stalden og ikke derhjemme - og da slet ikke på dine borde, i din seng, i dine skabe osv.
    En kat er bare en mere integreret del af <i>hverdagen</i> end en hest.


  • #27   21. sep 2012 Maria Cecilie -
    Det var blot et eksempel. Om det så havde været katten, der var min passion, havde jeg valgt den fremfor alt andet. smiley

    Og det er altså ikke alle hestemennesker, der har råd til at have heste opstaldet ude. Det har jeg heldigvis, men det kunne jo være, jeg en dag gerne ville flytte på en gård og have heste dér, hvis ikke min kæreste kunne acceptere det, ville jeg stadigvæk udleve min drøm.


  • #29   21. sep 2012 Helt enig, Hejzan.
    Min hest stjæler lige en 3-4-5 timer af min hverdag, så selvfølgelig fylder den meget. smiley


  • #30   21. sep 2012 Det kan godt være hesten fylder meget i hverdagen, enig.
    MEN din kæreste bliver ikke nødt til at leve med hesten?
    Det gør han med katten.


  • #32   21. sep 2012 Der er da også udgifter for hesten. Opstaldning, dyrlægeregninger, kiropraktorregninger, undervisning, hestetandlæge, og så skal man frem og tilbage.

    Så jo, vil mene det også bliver en del af hans hverdag. I en hvis grad. smiley


  • #33   21. sep 2012 Ja der er udgifter, men dem er han jo ikke tvunget til at betale? smiley

  • #34   21. sep 2012 Hejzan - det har jeg bestemt ikke!
    Min kæreste kunne godt lide katte.
    Han var bare ikke vild med tanken om at skulle have en i et hjem hvor det ikke var tilladt - indtil jeg overtalte ham og fik ham med til en opdrætter og fik en lejlighed det var tilladt at have katte i.
    Hvis han ikke kunne lide katte, så havde vi nok ikke to dyre racekatte idag smiley


  • #35   21. sep 2012 Maria Cecilie -
    Men du skrev jo selv dyrlægeregninger længere oppe?


  • #36   21. sep 2012 Hejzan . måske du skulle lade være med at læse ting ud af en sætning som ikke står der smiley

    Sofie L - hvor har jeg skrevet det? smiley


  • #37   21. sep 2012 Ja, der står da ikke at han ikke kunne lide katte?

  • #38   21. sep 2012 Der er forskel på <i> ikke at være glad for tanken</i> til ikke at kunne lide katte.

  • #40   21. sep 2012 *Missebanden* jeg synes da bestemt at det er væsenligt om man ikke er glad for <b>tanken</b> om at skulle have kat eller vitterligt ikke bryde sig om dyret ?

  • #41   21. sep 2012 Hejza, hvor har jeg citeret dig? smiley

  • #42   21. sep 2012 Min kæreste (som har været i Afghanistan) var heller ikke vild imponeret over de små katte.. Men da han jo tit er på øvelse og derfor ikke er så meget hjemme, syntes jeg at jeg manglede selskab. Jeg begyndte at vise ham billede af en masse små og søde killinger, til sidst blev han så forelsket i en bestemt kat (som han selv havde fundet på internettet), så vi kørte ned for at kigge på hende, vi skulle ikke købe hende, bare se hende - i dag bor hun så ved os.. Og han holder bestemt lige så meget af hende som jeg gør... smiley

  • #46   21. sep 2012 **MisseBanden** -
    Vi diskuterer jo bare om emnet? Ja, faktisk svarer vi på TS' spørgsmål om hvad hun skal gøre.


  • #49   21. sep 2012 Hold kæft hvor er I sure. smiley
    Her er et splinternyt billede af min mis der er taget i dette sekund!
    Hun har lige haft øjenbetændelse, men er kommet ovenpå igen.
    (bare for at være irriterende, og sige noget TS bestemt ikke kan bruge til noget ;D)


    profilbillede
  • #50   21. sep 2012 Nåååårh, en fin misser. Kys kys på dens pande smiley

    Her er min anden misser, der tror han er lidt sej 8)


    profilbillede
  • #51   21. sep 2012 Sofie : Hvor er dine katte bare smukke smiley

  • #52   21. sep 2012 Aiii, tusind tak :$ smiley

  • #55   27. sep 2012 MIn mand er heller ikke vild med katte... Kun Milo smiley Det er hans "mini Rottweiler smiley " som han kalder ham smiley



  • #56   27. sep 2012 Min mand syntes heller ikke det var en god ide da jeg foreslog vi skulle skaffe kat. Han er normalt kun til store hunde og kender ikke nogen med kat.
    Vi var dog enig om at det ville være godt for vores søn med dyr i huset, og vi må ikke holde hund i lejligheden.
    Jeg fandt frem en masse Info og billeder på forskellige racer for at komme udenom den med 'en kat er en kat er en kat...', og han blev mere og mere intresseret. Især 'animal planets cats101' er rigtig gode til at få et overblik.
    Nu er han lige så glad for Trolden som jeg er, de leger rigtig meget sammen og han bliver så stolt når katten kommer til ham med et stykke legetøj, eller bare for at putte.
    Så der er flere nr 4 mænd her ude i verlden. smiley


  • #57   27. sep 2012 Min kæreste var heller ikke et katte menneske og var også lidt nervøs for sine møbler smiley Men jeg fik to katte før vi flyttede sammen og nu er det ham der er katteskurken herhjemme hehe Det var ham der kom til mig og fortalte om Darling vores hitte mis og det er også ham der gerne vil have en kat mere (Det vil jeg selvfølgelig også).

    Så nogen gange vender skuden ligesom når de opdager hvor fantastiske katte er smiley


  • #58   16. okt 2012 Nu har jeg lige sprunget en del kommentarer over, så ved ik hva den længere diskussion kom frem til smiley

    Min personlige holdning: Snak mere med ham om det, spørg om han vil tage med ud og møde nogle katte. Men hvis han ikke ændrer holdning og du VIL ha en kat, så er der kun et at gøre...

    Her i huset er det min kæreste der begyndte på at ville ha en kat. Jeg var NOGET skeptisk til at starte med - men så begyndte jeg at kigge lidt på katte herinde. Det var meget farligt og har gjort at det nu er mig der er mega ivrig efter at skulle have en kat ind i hjemmet! Så folk kan godt ændre sig når de lige finder ud af lidt mere om det smiley Men det må aldrig være under tvang...


  • #59   19. okt 2012 Da jeg flyttede sammen med min kæreste var det første han sagde at jeg under ingen omstændigheder skulle slæbe en kat med mig hjem.
    Min kæreste er et hunde menneske og har altid afskyet katte.
    Men da jeg kom hjem med min kat og bad ham om ikke at blive sur (min kat er en morløs killing) så blev han det heller ikke, og de er faktisk blevet så gode venner at han kalder sig selv for 'far'.
    Det viste sig jo egentlig at min kæreste aldrig havde haft en kat, men ikke kunne lide dem fordi de var selvstændige, du ikke kan træne dem og som han sagde med sine egen ord ''Skider i ungernes fucking sandkasser!".
    Han havde absolut ikke et godt forhold til katte før, han kan stadig bedre lide hunde, men i dag er det ham der tager katten med i seng om aftenen og ikke kun mig smiley

    Dermed ikke sagt at din kæreste vil reagere på samme måde men det er vel værd at votere om derhjemme smiley


  • #61   22. okt 2012 hvis han har sagt nej og du har prøvet alt for at lokke ham så stop der...
    mine katte har jeg flasket op og de var her da jeg begyndte at date en sød fyr som godt vidste jeg havde katte, men ja ham kunne mine katte bare ikke lide og han havde også snakket om at de burde bo på en går når de jo er så gode til at fange mus og rotter... der sagde jeg nej og det undrede mig egentligt at mine katte var PANISK ANGST for ham

    han gjorde dem aldrig noget men de kunne mærke at han helst ville have at de bare skred a H******S til.... så ja jeg måtte jo tænke og det gik stærkt sådan skulle mine katte ikke have det så ja han røg altså ud =D har aldrig fortrudt det...

    skal jeg ha kæreste igen så skal han være forberedt på at jeg har en søn, to katte, forhåbentlig en hund næste år, flytte her fra om 2-3år til et sted hvor jeg kan have et par høns, ænder, grise.... sååå jaaah det er en mundfuld den næste bare skal kunne sluge =D min mor joker tit med mine korte forhold (da mændene ikke blev accepteret a enten min søn eller mine 2katte ja så måtte de jo smutte) jeg savner da kærlighed meeen ja nu hvor jeg sidder her og skriver, ligger min drægtige hun kat på sin stol og min hankat ligger på min mave, det vil jeg ALDRIG bytte for noget andet..... =)

    men ja tænk over det øverste for det byder man ikke sine dyr, stress osv medførre tit tis alle steder og krads i møbler,,,, mine gjorde det i den ene side a sofaen meeen pyt de har idag en køkken stol og kradse træ og 1000 andre ting men bruger kun stolen =)

    håber i finder den bedste løsning for dig og evt en kat
    ps hvis du er meget væk fra hjemmet så ha to =)


  • Sylvia H
    Sylvia H Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #64   21. aug 2013 Kæreste kontra kat..
    Bor i sammen, så anskaffer man sig ikke bare en kat, uden at have snakket om det..
    Der findes mennesker som ikke kan lide dyret, røret ved det osv.. Og kat er jo ikke bare kat.
    De sviner utrolig meget hvis det er inde/ude katte, har man kattelem i døren som mig, må man påregne div. gaver som halvdøde mus, harekillinger, fulge, muldvarpe mm. det er kattens instint.. Vælge man indekat, har jeg ingen kommentar, hvem gider gå og lugte til en kattebakke døgnet rundt? Ikke mig, og hader besøge folk som har bakke, og måske ikke lufter godt ud smiley Så snak nu med din kæreste om dett e ønske i stedet for at spørge folk til råds her, vi kender jo ikke din kæreste og hans holdninger.. Og den med at du er selv når han er udstationeret, holder altså ikke, det er et job, hvor man tjener penge!


  • #65   21. aug 2013 Denne tråd er ikke aktuel mere hende og hendes kæreste har fået en kat sammen

Kommentér på:
min kæreste kan ikke lide katte

Annonce