{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.990 visninger | Oprettet:

Når man skal sige farvel til sin elskede kat. {{forumTopicSubject}}

Igår tog min mor og jeg Simba til dyrlægen. Jeg vidste jo godt at tiden var inde til at sige farvel, men jeg ville bare ikke se det i øjnene. Han blev 18½ år gammel. På trods af jeg selvfølgelig skal være super glad og taknemmelig for at han levede i så mange år, så er det omvendt også meget svært at sige farvel til en kat som man har haft siden man var 1½ år gammel.
Det var rigtigt hårdt at stå der, men ''manden'' i mit liv. Jeg holdt hans hoved i mine ene hånd, og holdt ham i poten med den anden mens jeg nussede ham. Han fik kys, kærtegn og kærlige ord lige til sidste åndedrag. Da hjertet slog sit sidste slag, gav jeg ham et kys på panden og lovede ham at vi ses igen. Nøj hvor er det bare hårdt smiley .. Det er lige knap tre uger siden jeg mistede min højt elskede morfar, som var syg af kræft i tre måneder. Det er så uretfærdigt når man mister sine elskede. Men Simba har fået vinger, og er taget op til min morfar. Jeg har aldrig mistet en kat før. Sally og Simba var tvillinge søskende, og Sally har vi stadig. Så det er et stort tab. Hvordan skal man nogensinde føle sig hel igen? Min søde mor vidste hvad mit sidste ønske for Simba var. Han bliver kremeret og asken kommer i en glaseret urne. Idag har min dejlige kæreste købt det flotteste vetrineskab med glaslåger, som Simba's urne skal stå i. Og sammen har vi købt en lille engle figur, og en billedramme som forestiller englevinger der danner et hjerte.
Jeg har bare et hul i maven, og gråden sidder mig helt oppe i halsen. Der går ikke en time uden tårer.. Hvordan skal man nogensinde komme videre?
Hvil i fred min elskede Simba, og tak for du var min skytsengel fra barns ben. smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man skal sige farvel til sin elskede kat.
  • #2   28. sep 2012 Berit
    Ja, det er hårdt. Det er virkeligt mange år vi har nydt sammen. Og han har altid passet godt på mig da jeg var barn. Han fulgte efter mig, om så jeg blev fuldt i børnehave, til spejder, på biblioteket, og ja.. Alle vegne hvor han kunne følge med. Det var bare svært at sige farvel, og sidder nu med skyldfølelsen over at have taget en beslutning om han skulle leve eller ej. Men hans nyre var tæt på at stå af, og ville ikke holde ham hen for egen fornøjelse. For han ville dø af smerter fortalte dyrlægen. Men gud hvor er hårdt at få revet så dejlig en kat ud af sit liv.

    SH
    Ja, det ved jeg. Jeg er også sikker på de er sammen nu. Min morfar vidste hvor meget Simba betød for mig. Og han gik i forvejen så han kunne tage imod Simba oppe i himlen.
    Tiden går bare i stå når man mister så meget på så kort tid. smiley


  • #4   28. sep 2012 SH
    Det er også hvad jeg prøver at holde humøret højt på. Han har kæmpet mange gange for at få flere år iblandt os, men det var på tide han gav slip nu.


  • #5   28. sep 2012 Jeg fik tåre i øjnene her - kan ikke forestille mig hvor hårdt det må være!
    Ved ikke hvad man kan sige i en sådan situation! Men du kender mig ikke, men jeg tilbyder gerne trøst!
    Du kommer aldrig over sorgen - men du vil lære at leve med den! smiley

    Ønsker dig alt det bedste!


  • #6   28. sep 2012 Ved du hvad , for et halvt år siden sad jeg lige som du , total utrøstelig over tabet af min elskede lille hund smiley
    han blev 14 år og måtte gi op over for sukkersyge til sidst. Han var min bedste ven , trøstede mig når jeg havde kæreste sorger , sov i min arm , lavede tosse strejer og vi gik lange ture sammen. Jeg fik ham kort tid efter jeg flyttede hjemme fra og jeg følte mig aldrig alene , han var der bare altid.
    Den dag hvor det var tid ,kiggede han på mig med et udtryk i øjnene der ikke var til at ta fejl af, tiden var inde til at gi slip...... vi lovede i hinanden at det ikke var farvel men på gensyn.... Jeg bliver stadig ked af det , her et halvt år senere ,men jeg kigger op og jeg ved at vi mødes igen og han sidder deroppe og venter....Det bliver bedre det lover jeg dig , og indtil i ses igen , så har du en masse dejlige minder


  • #8   29. sep 2012 Maria *Milles**mor** (: *
    Der har du ret, det er rigtigt hårdt! Jeg er meget taknemlig for dine fine ord, og din venlighed. Det er lidt mærkeligt at lige pludseligt miste så meget på så kort tid. Håber også at tiden kommer til at hele sårene. Tusind tak for de fine ord. :')

    H.M
    Hvor er det bare smukt! Jeg tror nok lige jeg kunne nikke ja til mange af de ting som jeres forhold til hinanden bestod af. Simba har jo været der da jeg var barn, og der fulgte han efter mig over alt og passede på mig. Og en af gangene sneg han sig med mig helt ind i børnehaven :').. Han var der også når jeg var vred, ked af det, og følte mig helt alene. Da jeg vidste tiden var inde, sad han og hang med hovedet, nærmest som om han var bedrøvet over at han ikke kunne kæmpe mere, og at han måtte sige farvel. Men jeg sagde også til ham at han har givet mig alt hvad han kan give, og at han med god samvittighed og ro i sindet sagtens kunne sige farvel. Jeg ved han var min skytsengel, og nu var det på tide at han fik ro i sjælen, den eneste forskel fra før til nu er at han har fået vinger og at han kan følge mig over alt. Jeg ved jeg ser ham igen, nogle sjæle er til for hinanden.

    **DK Ankicoon** PolyPower **
    Tusind tak. Hvor er det smukt skrevet. :')


  • #9   29. sep 2012 Åh smiley , så blev det tid for smukke Simba.

    TR - Jeg føler virkelig med dig. Det er så hårdt! og forfærdeligt sørgeligt at miste nogen, man elsker, og er så tæt knyttet til.
    Heldigvis fik du taget en smuk afsked med Simba i rette tid. Og heldigvis har du familie, som du kan dele både sorg og minder med.

    At være vokset op med en skøn kat, der fik et langt og godt liv, bliver med tiden et smukt minde for livet.


  • #10   1. okt 2012 Tinka
    Ja, det var det bedste jeg kunne gøre for ham - selvom det var hårdt at stå der - så var jeg ved hans side til det sidste. Både min mor, min far og min bror elskede også Simba meget højt, og ja, minderne har vi til at dele.


  • #11   1. dec 2012 Puha... Får helt tårer i øjnene af at læse dit indlæg... Mistede også min elskede kat for 3 dage siden.... Det er bare SÅ ubeskriveligt hårdt... Og kun de færreste forstår hvor ondt det gør!! Selvom der heldigvis er en masse herinde der gør...
    De er jo bare så stor en del af ens hverdag, at det føles så tomt når de er væk... Så jeg forstår udemærket din følelse af at man tænker om man nogensinde kommer videre....
    Jeg kan dårligt nok holde ud at være hjemme, fordi han mangler smiley

    Hvil i fred til din søde mis... smiley


Kommentér på:
Når man skal sige farvel til sin elskede kat.

Annonce