{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Når man producerer vacciner... {{forumTopicSubject}}

Hej.
Alle mine katte inde som ude er fuldt ud vaccineret, men alligevel er der et udbrud - sikkert Calici i gang. Nu er det Freddies tur!

Når man laver influenzavacciner til mennesker, så laver man en ny hver år baseret på de vira man forventer der vil komme.

Er det den helt samme influenzavaccine vi giver vores dyr? Hvis ja, så kan jeg da godt forstå, at jeg skal have et årligt udbrud.

Hvis nej - hvad trigger det så???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man producerer vacciner...
  • #1   1. okt 2018 Der findes jo virus, der ikke er Calici.

  • #2   1. okt 2018 Nårh ja.. Et faktum er da desværre at Freddie nyser om bare den og sidder med åben mund, såeh… det kan risikere at dyrlægen skal have et bidrag igen - men der er jo også lige gået løn ind på kontoen.....

  • #3   1. okt 2018 Jeg har ikke oplevet den slags, kun da Manne havde allergi.
    Ja som du siger kan virus ændre sig, men jeg ved ikke om de ændre vaccinen.
    Det at du har en ude kat, eller ude inde kat, øger altid risikoen for smitte, førhen har jeg kun fået mine testet om deres vaccine var effektiv endnu, og det var sjældent eller aldrig, at andre katte kom tæt på min indhegnede have, men det har ændret sig, og der kommer en lille sort kat, som driller og prøver at slås med mine gennem hegnet smiley så nu er mine katte vaccineret, fordi den kat kan bringe smitte af en hver art her hen, og mine katte stresser i perioder, det kan så gøre dem mere modtagelige for smitte smiley smiley


  • #4   1. okt 2018 Nå ok, vi har lige haft en runde med maveonde og opkast, der har kørt på tur her.

  • #5   1. okt 2018 der er ingen vaccine som dækker 100%- desværre.
    derfor er jeg også modstander af at give kattene den. ja de får grundvaccinen og så er det det.

    da jeg var på kv, havde vi gerne to gange om året en omgang snotnæse på stort set alle kattene. sjovt nok altid til vores åbenhus til jul. og alle vores katte var vaccineret
    rigtig hyggeligt når man skulle give 30-40 katte pencillin

    tænker lidt at stress er en af årsagerne til at kattene bliver syge


  • #6   1. okt 2018 Ja det er lidt ligesom til mennesker smiley man kan ikke 100% beskytte mod Virus, fuldstændig som med vores kan de mutere - men ret interessant hvordan de udpeger den der bruges i vaccinen hmm

    Jeg ved fra andre at det er meget vigtigt i nogle tilfælde at vide om vaccinationen er med “levende” (svækket) eller død virus.


  • #7   2. okt 2018 Alle har også været igennem møllen her. Han er rosinen i pølseenden, men hvor er det bare ynd, når de er så snottede, å de må sidde med åben mund - og jo, jeg har tjekket hans vejrtrækning.

  • #8   2. okt 2018 2009 kom jeg hjem fra en udstilling i Tyskland. Jeg havde mine ungdyr med, som var vac. efter forskrifterne, så der var ingen der havde drømt om, at de var smittet med katteinfluenza. Derfor blev de behandlet for giardia. Da den første døde og blev obducseret, så dyrlægen, at den også havde katteinfluenza. De 2 ting ligner hinanden så meget, at man havde overset influenzaen. Der døde 2 og en overlevede, men allle de ældre katte klarede den. Dyrlægen brugte derefter en anden mærke vac. Dyrlægerne var noget overasket over, at dette kunne ske. Men erfarede senere, at killinger og ungdyr er ikke beskyttet 100% af vac. Her gik man og troede at de var dækket ind.

  • #9   2. okt 2018 da jeg købte min siam Mio for mange år siden var han fuld vaccinret. han kom fra sjælland fra tværmose.
    vel små 12 dage efter han kom hjem, blev han bare såå snottet. så jeg tog ham til dyrlæge.. han havde influenza.
    det var faktisk fordi han var fra sjælland.
    ingen af de andre katte fik noget som helst

    så var den galt for vel 8 år siden
    her havde jeg influenza på 18 ud af 19 katte...
    alle 18 var på pencillin.
    her vist man godt hvad man skulle lave hele dagen.


Kommentér på:
Når man producerer vacciner...

Annonce