{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.383 visninger | Oprettet:

M S
M S
Tilmeldt:
9. aug 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 205

Dårlig mave {{forumTopicSubject}}

Godaften i stuerne smiley

Jeg har to missepiger som har boet her i ca. 2 uger. De har begge haft dårlig mave siden første dag. De blev tjekket af dyrlægen i mandags, da den ene havde blod i afføringen. De har så begge fået en 5-dages behandling mod orm/parasitter. Det har i sig selv været en kamp at give dem kuren, da de spytter det ud, og de har ikke ville spise det, hvis det har været blandet op med torskerogn og lign. smiley De er begge glade, kælne, legesyge, og de spiser og drikker fint. De er også sat på Hill's skånekost, men jeg har ikke set nogen ændring på deres afføring. Jeg tænker jo lidt at det er stress over at være blevet flyttet, men på den anden side trives de jo fint.

Så KG - har i nogle gode husmor råd mod dårlig mave? Og evt hvordan jeg kan give den sidste del af ormekuren med succes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig mave
  • #2   4. okt 2012 Tak for råd smiley Det er dog desværre ikke pilleform. Dyrlægen fik en afføringsprøve fra dem begge, og tjekkede dem imens jeg ventede.

  • #4   4. okt 2012 Jeg vil nok mene at der skal laves en ny test, der skal sendes til tyskland. Men indtil da, så vil jeg anbefale at du koger pose-ris dobbelt så lang tid, som der står på pakken. Kog noget kylling og bland det med risene, bland meget gerne kogevand fra kyllingen og cremefraishe i og giv dem det. Jeg vil på nuværende tidspunkt IKKE anbefale zoolac, da det for mig at se, stadig er usikkert hvad der kan være i vejen. Stress tror jeg ikke på, når der også er blod.

  • #5   4. okt 2012 Hvad blev kattene egentlig testet for? Giardia, TF? Jeg ville nok få re-testet kattene, for det lyder ikke til at Panacuren har haft en ønsket effekt. Da Skaldepanden havde Giardia var vi gennem flere Panacur-kure uden virkning. Det battede først da hun fik en omgang Flagyl + Panacur.

    Til stabilisering af maven vil jeg anbefale enten HUSK (kan købes i Rema1000, Matas) eller Probios som skal drysses over vådfoderet.


  • #6   4. okt 2012 Tusind tak for svar. Det er netop Panacur de er i behandling med.. Jeg ringer til min dyrlæge igen imorgen. Kattene er fra internat, så jeg vil jo også gerne have klarlagt, om de har været syge på købstidspunktet.. Håber dog bare de små pus snart er i bedring smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #7   5. okt 2012 Du kan give dem IAMS Hairball og intet andet tørfoder - det virker perfekt og hurtigt på en ubalance. Det kan du prøve hvis det er noget stress over flytning og nyt sted . smiley

    http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=64877



Kommentér på:
Dårlig mave

Annonce